خانه / آيين نامه , دستورالعمل و اطلاعيه / اصلاح مشخصات دانش آموزان در دانا

اصلاح مشخصات دانش آموزان در دانا

اگر می خواهید مشخصات دانش آموزان را اصلاح کنید در صورتیکه این امکان در سناد محدودشده باشد می توانید با اجرای نگارش ۱۱٫۶ مشخصات دانش آموزان مانند : نام و نام خانوادگی , نام پدر,شماره شناسنامه,محل صدور,تاریخ تولدو محل تولد را اصلاح نمایید.لازم به ذکر است که این مشخصات باید دقیقا مطابق شناسنامه افراد باشد حتی اگرموارد قید شده دارای اشتباه نوشتاری باشد.
نکته:

  • قبل از هرکاری توسط برنامه هلپر از پایگاه داده خود فایل پشتیبان تهیه نمایید
  • حتی الامکان از نگارش معکوس استفاده نکنید! و در صورت لزوم گزارشات آن را(مانند کارنامه) اجرا نمایید.

جهت دانلود نگارش ۱۱٫۶ دانا به ادامه مطلب بروید

دانلود نگارش ۱۱٫۶ دانا

پس از دانلود نیازی به نصب آن از طریق هلپر نیست.فقط فایل danaApp.exe را اجرا نمایید.

درباره ی مديريت

همچنین ببینید

فرایند تطبیق سوابق تحصیلی به نظام آموزشی جدید

برای تطبیق سوابق تحصیلی از نظام های آموزشی قبلی به نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ باید ...

۲۶ دیدگاه

  1. با سلام . چرا در نگارش جدید ۱۱٫۹ باز هم اصلاح مشخصات نمی شود انجام داد. باید حداکثر تا روز دوشنبه ارسال اطلاعات امتحان نهایی انجام دهم در حالی که مشخصات یک دانش آموز دچار اشکال می باشد. لطفا مرا راهنمایی کنید. با تشکر

    • با سلام
      در نگارش ۱۱٫۹ همانطور که ذکر شده شما فقط مجاز هستید مشخصات فارغ التحصیلان را اصلاح کنید.برای اصلاح مشخصات دانش آموزان عادی باید در سنادتغییرات لازم را انجام داده و سپس به دانا خروجی بگیرید.
      شاد و پیروز باشید

  2. با سلام و خسته نباشید . برا مقطع ابتدایی و راهنمایی چطور مشخصات را اصلاح کنیم؟

    • با سلام
      برای اصلاح مشخصات شناسنامه ای باید ابتدا در سناد مشخصات را اصلاح کرده و مجدد به برنامه توصیفی یا راهنمایی خروجی بگیرید.

      • با سلام قسمت ویرایش مشخصات سناد بسته است حتی اداره هم نتونست کاری انجام بده. تاریخ تولد یکی از اتباع اشتباه شده پرونده از شهرستان برگشت خورده مربوط به ۹۲-۹۳ و ابتدایی می شه. چکارش کنم؟

        • با سلام.
          هرگونه تغییر در مشخصات دانش آموزان باید در سناد ثبت و تایید گردد. بدین ترتیب کاربران سیستم بدون هماهنگی با سناد نمی توانند مشخصات دانش آموز را تغییر دهند.اگر هم راهی به جز دریافت از سناد باشد در هنگام بررسی اطلاعات سایت اسکول و سایت سناد مغایرت ایجاد خواهد شد. که هم برای منطقه و هم برای مدرسه مشکل ساز می شود.پیشنهاد می کنم که حتی الامکان برای اصلاح مشخصات دانش آموزان از طریق سایت سناد و کارشناسی فناوری اقدام نمایید.

  3. سعيد سيدي

    سلام یکی از دانش آموزان شماره سریالش قبلا اشتباه وارد شده و در نتیجه ارسال سوابقش به یک مدرسه دیگر به مشکل برخورده
    به چه صورت می توان کد دانش آموزیش رو درست کرد
    ازسناد مشخصاتش رو گرفتم نتیجه نداد
    با سپاس

    • با سلام
      کد دانش آموز را نمی توان تغییر داد.چرا که باید در تمام اسناد صادره قبلی این مورد قید گردد. در صورتی چاره ای جز تغییر کد دانش آموز نداشت می توان از منوی “گزارشات کنترلی” گزینه ” گزارش دانش آموزان تکراری با دو کد” نسبت به انتقال سوابق از کد قدیم به کد جدید اقدام کرد.
      موفق و موید باشید

  4. باعرض سلام و دعای خیر
    دانش آموزی برای ۵ سال ابتدایی نام خانوادگی اشتباه است و بعد تغییر نام پدر تغییر می کند .
    ولی این دانش آموز بعد ۵ سال با مراجعه به ثبت احوال مشکل حل کرد (در آبان ماه ۹۶)
    الان بعد اصلاح می خواهیم کارنامه های پنجم و ششم سال تحصیلی قبل رو اصلاح کنم
    از سناد قابل دریافت نیست چون دانش اموز از مدرسه ابتدایی به مدرسه راهنمایی ارتقا یافته
    لطفا رانمایی کنید باتشکر فرواوان

    • با سلام
      اگر دانش اموز پایه ششم را تمام کرده و این اتفاق در زمان تحصیل در متوسطه اول افتاده , مدیر مورد را در شورای مدرسه مطرح و به کمیسیون خاص اداره ارجاع می دهد. با دریافت مجوز کمیسیون خاص اداره می توان دانش اموز را درسناد ثبت نام و سپس به برنامه متوسطه اول منتقل نمود.

  5. باسلام
    دانش اموزی داریم که شماره ملی ونام پدر او تعغییر نموده ودرسیستم سناد با مشخصات جدید دریافت می شود ومشخصات قبلی او دریافت نمی شود در سیستم سناد اطلاعات قبلی او با گزینه بلا تکلیف مشاهده می شود برای انتقال اوبه سیستم توصیفی وثبت اطلاعات جدید چه کاری باید انجام بدهیم که سوابق او حذف نگردد.

    • با سلام
      برای وضعیت بلاتکلیف در سامانه سناد به کارشناسی آمار و فناوری اداره اطلاع دهید .در سناد با اطلاعات جدید ثبت نام نموده ودر برنامه توصیفی دریافت و نتایج ارزشیابی را برای او ثبت نمایید.
      در پرونده دانش آموز اسناد و مدارک هویتی جدید و نامه کمیسیون اداره را نگه دارید.

  6. با سلام فامیل دانش آموز پایه هشتم در سناد عوض شد ولی بعد از اینکه اطلاعات را به دانا منتقل کردیم ،حالا هرچه می خواهیم فامیلش در دانا عوض کنیم نمیشه ،به نظر شما راه حل چیه؟؟البته دریافت مجدد که می زنیم خطا می زنه

    • با سلام
      باید مجددا بدون خطا اطلاعات را از سناد دریافت نمایید تا مشخصات جدید جایگزین شود.
      تایید مشخصات دانش آموز و چاپ دفتر آمار درسناد و نگارش جدید و بروزآوری پایگاه در دانا را بررسی کنید.

  7. سلام دانش اموزی که از دبستان ما پس از نوبت اول منتقل شده ولی در پایان سال در دفتر امتحانات ما به عنوان انتقال یافته موجود نیست و از طریق گزینه اصلاحات و ثبت جدید هم امکان اصلاح ندارم .ممکنه راهنمایی بفرمایید

    • با سلام
      این دانش آموز باید در برنامه توصیفی شما در سال تحصیلی سابقه داشته باشد و به عنوان دانش آموز انتقال رفته در دفتر نتایج ارزشیابی قرار گیرد.
      از منوی تسهیلات برنامه را به سال تحصیلی ۹۶-۹۷ برگردانید و مجددا از سناد اطلاعات را دریافت کنید تا مشخصات این دانش آموز در پایه و کلاس مورد نظر وارد شود.و پس از ثبت ارزشیابی وی , از منوی نقل و انتقال اطلاعات , دانش آموز را انتقال برنید تا وضعیت انتقال رفته شود.
      در غیر اینصورت مورد را به کارشناسی سنجش اداره اطلاع دهید. و یا بک اپ را فشرده و به rahanamod.ir@gmail.com ایمیل کنید.

  8. با احترام , من پدر دانش آموز فادیا ب با شماره ملی ۰۹******۰۰ پایه پنجم ابتدائی مدرسه محمد رسول الله منطقه تبادکان مشهد* هستم . چندی است که مشخصات سجلی دخترم تغییر کرده و نام پدر از نوراحمد به احمد تغییر یافته است . خواهشمندم این تغییرات را اعمال نمائید تا در کارنامه و ثبت سفارش کتاب و دیگر ثبتهای نظام آموزشی ویرایش شود . از طریق معاونت آموزشی مدرسه چندبار پیگیر شدم گویا امکان ویرایش را ندارند . لطفا پیگیری شود . ممنون

    • با سلام
      مشخصات دانش آموز ایتدا در سامانه سناد اصلاح شده و سپس در برنامه دانش آموزی دریافت گردد.
      به مدرسه اطلاع دهید این مراحل را انجام دهند.

  9. باسلام خدمت شماعرض شودفردی تازه کاربارایانه به طوراشتباهی جلوی اسم یک دانش آموزناخواسته ترک تحصیل خورده برای اصلاح چکاربایدانجام داد؟ممنون اگرراهنمایی فرمایید

    • با سلام
      در منوی سازماندهی و ثبت نام گزینه مشخصات و پرونده دانش آموزان را کلیک کرده و در قسمت اطلاعات آموزشی وضعیت ترک تحصیل را فعال کنید.

  10. با سلام

    یکی ار دانش اموزان مدرسه، سال تحصیلی قبل را مردود شده ودر کلاس بندی در همان پایه قرار گرفته است ولی در بخش توزیع کتاب پایه بالا تر می آید .لطفا راهنمایی کنید

  11. عبدالحسين سادات خدادادي

    سلام ایا امکان اصلاح تاریخ تولد اشتباه دانش اموز بعد ارسال به سامه نه ی امین امکان دارد ؟ لطفا راهنمایی بفرمایید

    • با سلام
      برای سال و دوره جاری اگر تیک تایید منطقه ندارد می توانید مجدد با ارسال اطلاعات , مشخصات را ویرایش نمایید. اگر تایید شده باشد با در خواست اصلاح مشخصات ثبت کنید.

  12. مراد غلامی پور

    تاریخ تولد سال تحصیلی پایه اول ۹۷/۹۸ یک از دانش آموزان در برنامه دانا که الان پایه سوم هست اشتباه است . چگونه باید اصلاح بشه. در سناد اصلاح شده ولی با توجه به اینکه دیگه خروجی سناد برای دانا با خطا همراه هست چگونه میشه در برنامه دانا تاریخ تولد را اصلاح کرد

    • با سلام
      شورای مدرسه رای برای اصلاح تاریخ تولد صادر نماید. در دفاتر و مدارک به استناد رای شورای مدرسه تاریخ تولد صحیح را در توضیحات اضافه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *