خانه / آيين نامه , دستورالعمل و اطلاعيه / پرسش و پاسخ در خصوص سامانه سناد

پرسش و پاسخ در خصوص سامانه سناد

پرسش و پاسخ در خصوص سامانه سناد

  • *** گزینه “تغییر نظام آموزشی استثنائی به عادی” برای چه دانش آموزانی میباشد؟

این گزینه یا درخواست برای آن دسته از دانش آموزان ابتدایی میباشد که در “سنجش بدو ورود” کم توان ذهنی تشخیص داده شده اند ولی با تحصیل در مدارس استثنائی و بررسی هوش دانش آموز و سنجش دوباره وی، معلولیت کم توان ذهنی دانش آموز رد و وی دانش آموز “سالم” و یا با معلولیت “دیرآموز با هوشبهر مرزی” شناخته میشود و میتواند در مدارس عادی تحصیل نماید. بمنظور انتقال این دانش آموزان به مدارس عادی، این مدارس اقدام به ثبت نام این دانش آموزان در مدرسه با همون معلولیت “کم توان ذهنی” نموده و درخواست “تغییر نظام آموزش استثنائی به عادی” را ثبت مینمایند.
این درخواست برای معلولیت های دیگر قابل ثبت نیست و تایید آن توسط مدیر استثنائی انجام میشود.

  • *** دانش آموز کد ملی یا کداتباع جدید دریافت میکند و این کد هیچ سابقه تحصیلی ندارد، هنگام ثبت نام خطای دانش آموز دارای سابقه تحصیلی قبلی نمیباشد رو میدهد.

برای دانش آموزانی با این شرایط باید کمیسیون “تعیین سطح” توسط مدرسهعادی ثبت شود و پایه تحصیلی و ثبت نامی وی در آن انتخاب شود.

  • *** مدرسه متوسطه دوم بزرگسال و دولتی است ولی امکان ثبت نام در دیپلم دوم را ندارم.

فقط مدارس متوسطه دوم دولتی که ویژگی “داوطلب آزاد” را دارند امکان ثبت نام دیپلم دوم برای آنها فعال است.

  • *** دانش آموزانم را در طرح جامع، ثبت نام دی ماه، دیپلم دوم ثبت نام کرده ام ولی در لیست دانش آموزان مدرسه نمایش داده نمیشوند.

دانش آموز متوسطه دوم به مدرسه دیگری منتقل شده و در مدرسه جدید رشته تحصیلی دانش آموز تدریس نمیشود.
اگر دانش آموز اصرار و تمایل به تحصیل در رشته خود را دارد باید مدرسه انتقالی عوض شود ولی اگر دانش آموز با این انتقال درخواست تغییر رشته هم دارد، باید بعلاوه ثبت انتقال برای دانش آموز در مدرسه مقصد و مبدا (ثبت درخواست در مدرسه مقصد و تایید آن در مدرسه مبدا) درخواست تغییر رشته نیز برای وی ثبت شود

  • *** دانش آموز در مدرسه متوسطه عادی ثبت نام و شروع به تحصیل نموده ولی در اواسط سال تحصیلی به هردلیلی ترک تحصیل نموده است و مدرسه برای وی ترک تحصیل ثبت نموده است. حال دانش آموز برای ادامه تحصیل به مدارس بزرگسال مراجعه کرده و درخواست ثبت نام دارد ولی ثبت نام نمیشود.

کاربر منطقه یا استان از قسمت “جستجوی دانش آموز” ابتدا نسبت به “لغو ترک تحصیل” اقدام کرده و اگر دانش آموز قبل از امتحانات نوبت اول و دریافت کارنامه ترک تحصیل کرده باشد، سابقه تحصیلی وی در مدرسه عادی حذف (آزادسازی) شود، ولی اگر دانش آموز بعد از امتحانات نوبت اول اقدام به ترک تحصیل نموده باشد میبایست سابقه ترک تحصیل حذف و اگر دانش آموز به مدرسه عادی جهت ادامه تحصیل مراجعه نماید، باید مراحل انتقال دانش آموز انجام شود.
اما در صورتیکه دانش آموز به مدرسه بزرگسال مراجعه نماید باید سابقه دانش آموز حذف و از ابتدا نسبت به گذراندن دروس آن رشته اقدام نماید.

  • *** برای مدارس دولتی شهری امکان ثبت کلاس چند پایه وجود ندارد

ثبت کلاس های چند پایه تنها برای مدارس غیر دولتی ، عشایری و روستای فعال می باشد و سیستم به مدارس دولتی شهری اجازه ثبت کلاس چند پایه را نمی دهد

  • *** هنگام ثبت معلم برای کلاس و یا تعریف کاربر مدرسهخطای فرد موردنظر یافت نشد، نمایش داده میشود.

اطلاعات فرد موردنظر تا بحال در سیستم ثبت نشده است، ابتدا به ثبت مشخصات وی در سیستم از طریق لینک “مدیریت اطلاعات شناسنامه ای” در پنل مدرسه اقدام و سپس کاربر را تعریف نمایید.

  • *** در صفحه ورود مدرسه بجای رمز سناد به دانا، میگوید کاربر مدیر مدرسه تعریف نشده است.

کاربر منطقه یا استان باید نسبت به تعریف کاربری مدیر مدرسه اقدام کند.

  • *** هنگام تعریف کاربری برای همکار خود، با وارد کردن کدملی اطلاعات فرد دیگری نمایش داده میشود.

با وارد کردن کدملی شخص در قسمت ” جستجوی دانش آموز” و یا از پنل مدرسه در لینک “مدیریت اطلاعات شناسنامه ای” گزینه “تایید ثبت احوال” کدملی را بررسی نمایید، اگر تایید نشده بود میتوانید نسبت به تغییر اطلاعات ثبت شده اقدام نمایید. اما در صورتی که کدملی دارای تایید ثبت احوال باشد، فرد به ادارات ثبت احوال مراجعه کرده و تایید اطلاعات خود را بررسی نماید. در صورتیکه اطلاعات تایید شد، با لغو تایید ثبت احوال نسبت به تغییر مشخصات اقدام شود.

  • *** در ثبت نام دوره تابستان مدرسه کاردانش، فنی حرفه ای و نظری با خطای دانش آموزان پایه یازدهم در لیست دانش آموزان مردودی قابل رویت است! مواجه میشویم

دانش آموزان فنی و حرفه ای ،کارودانش و نظری نیازی به ثبت نام از طریق ترم تابستان را ندارند لذا دانش آموزان مردودی در این مدارس در لیست مردودی نمایش داده می شود و در کلاس های تابستان برای دانش آموزان کلاس تعریف می شود.

*** مشکل عدم نمایش دروس تغییر رشته ای دانش آموزان پایه یازدهم و دانش آموزان ترک تحصیل شاخه نظری و کاردانش در لیست مردودی ها چیست؟

برای عدم رفع مشکلات خود با پشتیبانی دانا تماس بگیرد

  • *** مشکل عدم نمایش دروس تغییر رشته ی دانش آموزان پایه یازدهم شاخه فنی حرفه ای درلیست مردودی ها چیست؟

طی چند روز آینده دروس پایه دهم به لیست مردودی اضافه می گردد

  • *** دانش آموز دارای وقفه تحصیلی میباشد و در حین ثبت نام با خطا مواجه میشود.

اگر سن دانش آموز اجازه ثبت نام در مدارس عادی را میدهد، دانش آموز با کمیسیون “تعیین سطح” میتواند در پایه موردنظر خود ثبت نام نماید، در صورتیکه سن دانش آموز به وی اجازه ثبت نام در مدارس عادی را ندهد و دانش آموز در مدارس بزرگسال ثبت نام نماید، براحتی میتواند در یکی از رشته های ثبت شده در مدرسه ثبت نام نماید.

  • *** هنگام ارسال اطلاعات به دانا، همه دانش آموزان منتقل نمیشوند.

بمنظور انتقال دانش آموزان به دانا باید تمامی دانش آموزان ثبت در پایه و کلاسبندی باشند و اگر مدرسه متوسطه دوم باشد، انتخاب درس و کلاسبندی آنها تکمیل باشد.

  • *** کاربر مدرسه هستم و قصد آزادسازی دانش آموز را از لیست دانش آموزان خود دارم ولی گزینه “آزادسازی” فعال نیست.

گزینه آزادسازی تا قبل از امتحانات نوبت اول در مدارس فعال میباشد تا دانش آموزانی که به دلایل اشتباه در مدرسه ثبت نام شده اند آزاد شوند، ولی اگر دانش آموز حتی قبل از امتحانات نوبت اول قصد تحصیل در مدرسه دیگری را داشت، باید برای وی انتقال ثبت شود

  • *** در هنگام زدن رمز سناد به دانا با خطا مواجه میشوم

کاربر منطقه یا استان باید نسبت به تعریف کاربری مدیر مدرسه اقدام کند.
هنگام کپی کردن رمز سناد باید دقت شود که فواصل ایجاد شده در چپ و راست رمز کپی نشود (فاصله یک کارکتر حساب میشود) و یا هنگام وارد کردن دستی رمز به حروف بزرگ و کوچک آن دقت شود

 

درباره ی مديريت

همچنین ببینید

فرایند تطبیق سوابق تحصیلی به نظام آموزشی جدید

برای تطبیق سوابق تحصیلی از نظام های آموزشی قبلی به نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ باید ...

۳۸ دیدگاه

  1. با سلام مدتیست که سناد اخطار میده در حال بروز رسانی موضوع چیه ؟ دانش آموزا گواهی میخوان با مشکل مواجهیم

  2. سلام
    تلفن پشتیبانی سیستم راهنمایی دوره اول متوسطه، تلفن یا ایمیل یا … داره؟

  3. با سلام و خسته نباشید علی رغم ثبت درست اطلاعات دانش آموزان پایه اول تایید ثبت احوال نمی شود علتش چیه# با تشکر از شما

  4. نظام آبادی

    باسلام
    جهت ثبت نام دانش آموزان درترم تابستان ۹۸ اسامی آنها علیرغم انتخاب واحد درست درسناد، این اسامی باخطا ازسناددریافت می شود درنتیجه اسامی راجهت ثبت نام تابستان دردانانمی توانم انتقال دهم وخطای هیچ درسی ثبت نشده است می دهد.

    • نظام آبادی

      ارسال دروس مردودی ازدانابه سناد هم اشتباه آمارمی دهد ودانااستخراج دروس مردودی رادرست انجام نمی دهد.

    • با سلام
      منتظر اصلاح این خطا در سامانه سناد و یا ارائه نگارش جدید باشید.

  5. سلام . من آموزگار ابتدایی هستم. در ناحیه ۴ اصفهان. مدرسه پسرانه شهید زاهدی ۲٫پایه پنجم را تدریس می کنم. برای ثبت ارزشیانی دانش اموزان وارد بخش مدارس میشم ولی پایین صفحه اخطار نوشته که اطلاعات فردی و موبایل شما در سامانه تایید نشده و نمی توانید وارد سیستم شوید. باید در قسمت پروفایل من اطلاعیات خود را وارد کنید. من تمام مشخصا تم را وارد و تاییید و ثبت کردم ، ولی هنوز اخطار در صفحه هست و نمیتونم وا د قسمت ارزشیابی بشم. لطفا من را راهنمایی کنید.

  6. غلام حسنی

    با سلام در انتخاب واحد تابستان درس سوادرسانه ای دوره متوسطه دوم موجود نیست برای دانش اموزایی که افتادن چطور انتخاب واحد کنیم؟

  7. باسلام وخداقوت

    اگر امکان دارد برای ثبت نام تمامی گزوههای هدایت تحصیلی سال دهم سنادرا فعال نمائید چون برای ثبت نام کتاب ذر سامانه به مشکل برخورد می کند وهمچنین تغییررشته ویک سوال دانش آموزانی که شناسنامه خودرا عوض نموده اند با سریال حدید ثبت نام شوند .باتشکر

  8. با سلام
    پس از ثبت نام دانش آموز وکلاس بندی موقع خرید کتب درسی ووارد کردن شماره موبایل پیام می دهد :دانش آموز مورد نظر وجود ندارد
    لطفا راهنمایی کنید

  9. ایرج الف- سلماس

    سلام و عرض ادب فراوان
    در موقع دریافت اطلاعات از سناد به برنامه متوسطه اول با وجود دانجام درست و دقیق امور ثبت نام و کلاس بندی خظای ۱۰۳۳ نشان می دهد و اعلام می کند مشخصات کلاس ها و دانش آموزان ثبت نشده است .
    باید چیکار کرد ؟

  10. سلام،هنگام بروز رسانی دانا پیام error coping file or….و the file exists روی صفحه می آید و سیستم بروز رسانی نمی شود. چکار کنم درست شه ؟ با تشکر

  11. ساره رضوی

    باسلام واحترام
    ببخشید من سامانه سناد باز میشه برام همه ی مراحلش .فقط مرحله آخر که میخام ارزشیابی رو ثبت کنم این خطا میاد .Compilation Error.
    لطفابررسی کنید.
    باتشکر

  12. سلام
    نمرات را وارد کردم کامل…الان بعد از چند روز که برای ویرایش قصد ورود دارم پیام کاربر فعال نیست و رمز عبور یا کد کاربری اشتباه است مواجه میشم.علت چیه؟

  13. سلام
    ارزشیابی ها راثبت کردم کامل…الان بعد از چند روز که میخوام مجدد وارد بشم بعد از وارد کردن کاربری و رمز، بالای کادر ورود مینویسه: کاربر فعال نیست و کاربری و رمز اشتباه است.
    علت چیه؟

  14. سلام خسته نباشید
    ببخشید هنگامی که در سامانه سناد در بخش اصلاح مشخصات شناسنامه ای شماره موبایل رو وارد میکنم می نویسه که عدم تایید شماره موبایل

  15. هادی حمیدی

    سلام من دانش اموز دهم حسابداری بودم بعد به رشته یازدهم انسانی تغیر رشته دادم ولی الان نمراتم ثبت نمیشوند و نمیشه کارنامم دریافت کنم مشکل از کجاست؟گزینه ثبت نمره در سناد برا من وجود ندارد

    • با سلام
      هنرستان قبلی باید اطلاعات پایه دهم شما را به سامانه امین انتقال داده و تایید کند.پس از تایید منطقه , در دبیرستان فعلی مجدد بررسی کارنامه کلی را انجام شود.

  16. سلام
    در قسمت پروفایل مدیر چطور می تونم شماره جدیدشونو وارد کنم غیر فعاله

  17. کلثوم نامور

    با سلام. هنگام ورود اطلاعات، قسمت پایه را که می خواهم انتخاب کنم متاسفانه فعال نیست. چه اقدامی باید کنم؟

  18. سلام وقتی وارد صفحه ارزشیابی سناد میشوم و سال تحصیلی و نوبت ارزشیابی را انتخاب می کنم پایه بالا نمیاد تا انتخاب کنم باید چیکار کنم؟ دوره ابتدایی هستم

  19. حسین نوری

    سلام لطفا در خصوص رفع خطای زیر که هنگام ثبت نام دانش آموز پایه اول ابتدائی دیده می شود راهنمایی فرمائید.

    An error occurred while updating the entries. See the inner exception for details.
    An error occurred while updating the entries. See the inner exception for details.
    The transaction log for database ‘SNDPerson’ is full due to ‘AVAILABILITY_REPLICA’.

  20. با عرض سلام.
    * جهت دریافت فورم درخواستی برای وظایف بهتر است لینک فورم را شریک سازید.

  21. باسلام چگونه بایددانش آموزمردودی درشهریورماه رادرمقطع ابتدایی ثبت نمرات آن راارزشیابی کرد.آیابایداول آموزگارمربوطه درسنادنمرات اوراثبت ارزشیابی بکندیامدیردربرنامه توصیفی این مراحل راانچام بدهد.لطفا”صفرتاصداین مراحل رابگویید.باتشکر

  22. سلام خسته نباشید، من معاون اجرایی دوره اول و دوم متوسطه هستم، اشتباهاً یک دانش آموز دوره دوم رو در سناد دوره اول ثبت کردم، حالا که می خوام حذفش کنم گزینه آزادسازی نداره ، چیکار باید کرد؟

  23. اسماعیل زارع

    سلام در زمان دریافت اطلاعات از سناد در کارودانش راه دور برای تمام دانش آموزان نظام جدید وقدیم ،کد درس انضباط ۷۹۹۱ ثبت می شود در صورتی که در سناد برای نظام جدید ها کد ۹۹۹۹۰ انتخاب واحد نموده ایم که در زدن کارنامه انتقال اطلاعات به امین و… دچار مشکل می شویم

    • با سلام
      این خطا در برنامه دانا وجود دارد. باید کد درس انضباط اضافی به صورت دستی از لیست دروس دانش آموز حذف شود.

  24. سلام.. ببخشیدچگونه دانش آموزی که اصلاامسال ثبت نام نشده ونمیخاددیگه بایدترک تحصیل بزنیم درسناد؟ ممنون

    • با سلام
      اگر ثبت نام نشده پس در سناد هم نباید به لیست دانش آموزان امسال اضافه می شد.
      اگر اضافه شده باید وضعیت را ترک تحصیل بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *