خانه / آيين نامه , دستورالعمل و اطلاعيه / پرسشهای متداول در سیستم های دانش آموزی

پرسشهای متداول در سیستم های دانش آموزی

تعدادی از سوالاتی که توسط همکاران مطرح گردیده است به انضمام پاسخ سوالات جهت بهره برداری به پیوست تقدیم می گردد.

همکاران محترم میتوانند سوالات احتمالی خود را از طریق لینک ارسال نظر در پایین همین صفحه بامامکاتبه نموده تا پاسخ سوالات شما در همین صفحه ثبت گردد.

با تشکر- فناوری اداره سنجش

سوال۱)چندی است که سیستم دانا پشتیبان بازیابی نمی کند علت چیست؟

پاسخ:دلیل عدم بازیابی ذخیره های قبلی وجود نسخه SQL بالا تر از ورژن اصلی سیستم های دانش آموزی است یعنی بالاتر از  SQL2005

سوال۲) چرا  برای دانش آموز پیش دانشگاهی با توجه به اینکه تمام سوابق و انتخاب واحد  وی درست است ولی بازهم اعلام فارغ التحصیلی نمی کند؟

پاسخ:علت عدم فارغ التحصیل دانش آموز پیش دانشگاهی با توجه به اینکه تمام اطلاعات سجلی و سوابقش درست است . این است که متاسفانه در موقع انتقال دانش آموز از متوسطه به پیش دانشگاهی از گزینه انتقال دانش آموز  به مدرسه دیگر استفاده شده  راه حل این مشکل این است که اول کل اطلاعات دانش آموز از روی سیستم حذف و سپس از گزینه انتقال دانش آموز فارغ التحصیل به پیش دانشگاهی استفاده شود.

سوال۳)راه حل رفع خطاهایی که موقع ارسال اطلاعات به سیستم متمرکز نشان میدهد چیست؟

پاسخ: اولین اقدام   چاپ و به عنوان خطا دقت کنید.

دومین اقدام   مشاهده سابقه تحصیلی دانش آموز ( دقت کنید سابقه پیش دانشگاهی را در سیستم متوسطه دریافت نکرده اید؟ و یا اینکه سوابق متوسطه را در سیستم پیش دانشگاهی دریافت نکرده اید؟  در سابقه کمبود یا ناتمام دارد؟ یا اینکه دوسال پایه دوم ندارد؟ یا اینکه تمامی تمامی سوابق دانش آموز فارغ التحصیل وجود دارد؟و یا درسی بدون نمره وجود دارد؟ اگر سوابق را به اشتباه دریافت نموده اید اقدام به حذف سوابق اشتباه نمایید. البته در سیستم پیش دانشگاهی از طریق سوابق انتقالی به راحتی می توان سوابق اشتباه را حذف نماید اما در سیستم متوسطه این کار با درخواست آموزشگاه و در منطقه قابل اصلاح می باشد.  اگر در سابقه کمبود یا ناتمام یا درس بدون نمره وجود دارد دفتر امتحانات پلمپ شده همان سال و دوره را نگاه کنید و درخواست اصلاح بدهید. اگر دوبار پایه دوم وجود دارد نگاه کنید دانش آموز درخواست تغییر رشته یا شاخه با تکرار پایه را دارد؟ واگر سوایق دانش آموز فارغ التحصیل به صورت کامل وجود ندارد بادریافت سی دی سوابق قابل اصلاح است(برای دانش آموزا انتقالی) و اگر سوابق مدرسه جاری دانش آموز از بین رفته باشد با درخواست کتبی و کپی برابراصل از دفتر امتحانات همان سال در منطقه قابل اصلاح است).

تمامی آموزشگاه ها قسمت عملیات جانبی/گزارشات کنترلی /گزارش دانش آموزان تکراری با دو کد و گزارش دانش آموزان بدون سابقه در سیستم را حتما کنترل نمایید. و نسبت به رفع آنها اقدام نمایید. زیرا هر دانش آموز فقط می تواند یک کد دانش آموزی داشته باشد. این خطا اکثرا به علت تعویض یا عکس دار کردن شناسنامه و تغییر شماره سریال و دریافت از سناد ایجاد می گردد. همانطور که قبلاً متذکر شده ام شماره سریال شناسنامه قبلی با کارنامه سال اول کنترل گردد اگر درست بود با ثبت کددانا(کد دانش آموزی سال اول) و اعمال فیلتر از سناد دریافت می نمودید. و اگر کد دانش آموزی سال اول اشتباه ثبت شده بود مدرسه مبدا با درخواست اصلاح کد و کپی شناسنامه و کارنامه سال اول جهت اصلاح به داره مراجعه و پس از اصلاح سوابق انتقالی در مدرسه مقصد دریافت گردد.

دانش آموزانی که در سیستم سابقه ندارند را در دفاتر امتحانات و دفاتر آمار آموزشگاه به دقت نگاه کنید شاید سوابق دانش آموزان موقع کانورت اطلاعات ازبین رفته باشد.بنابراین اگر دانش آموز سابقه ای در آموزشگاه داشته باشد باید آن سوابق در سیستم آموزشگاه ثبت گردد. و اگر دانش آموز هیچ سابقه ای در دفاتر امتحانات و دفاتر آمار آموزشگاه نداشت می تواند آنها را انتخاب و حذف نمایید.

یادآوری: تمامی خطاها موقع ارسال به سیستم متمرکز باید برطرف گردد زیرا سوابق دانش آموزانی که در خطا نشان می دهد به سیستم متمرکز ارسال نمی گردد.

سوال۴)  مراحل حل مشکل دریافت دانش آموزانی که در تغدیه از سیستم سناد خطا می گیرد چگونه است؟

پاسخ:

۱- در سیستم سناد  ابطال ثبت  کلاس بندی انجام شود

۲- لغو ثبت نام در سیستم سناد آموزشگاه

۳- مجددا در سیستم سناد کد آموزشگاه ثبت نام شود

۴- خطاهای هنگام ثبت نام برای دانش آموز ( فایلهای ستاره دار) وارد شود

۵- کلاس بندی مجدد

۶- صدوردفتر آمار و مشاهده اسم دانش آموز( نیاز به چاپ نیست)

۷- دریافت از سناد برای دانا( بااعمال فیلتر).

سوال۵)  در سیستم توصیفی چهار درس اجازه ثبت نمره پایانی را نمی دهد علت چیست؟

پاسخ:از نگارش۶٫۳ به بعد بر طبق آیین نامه برای سال ششم ابتدایی نمرات ۴ درس هنر، سلامت و تربیت بدنی ،تفکر و پژوهش و کار و فن آوری نیازی به نمره پایانی ندارند و همچنین در لیست انضباط هم فقط نمره پایانی ثبت می شود ، لیست های دبیر هم باید بر طبق آیین نامه شوند .

سوال۶) دلیل خطای ۲۵ ازچیست؟

پاسخ:این خطا مربوط به اتمام مهلت استفاده از یک نگارش است که توسط شرکت سازنده پیش بینی شده است و با رسیدن نگارش جدید و دریافت آن از طریق helper رفع می گردد. البته گاهی بعد از چند روز نگارش بعدی می آید. در این مواقع در صورتی که کار مهمی با سیستم دارید، تاریخ کامپیوترتان را چند روز به عقب برگردانید. برنامه  باز می شود.

سوال۷)چرا باتوجه به این که نگارش سیستم به روز است اما سیستم تغییرات نگارش را اعمال نمیکند؟

پاسخ:دوستان عزیز لحاظ شدن شماره نگارش در صفحه اصلی نرم افزار دلیل بر صحت آن نیست توصیه میشود در کامپیوتری که سیستم دانش آموزی برروی آن نصب شده از INTERNET SECURITY استفاده نشود و صرفا نسخه آنتی ویروس را در سیستم خود نصب نمائید.

درباره ی مديريت

همچنین ببینید

فرایند تطبیق سوابق تحصیلی به نظام آموزشی جدید

برای تطبیق سوابق تحصیلی از نظام های آموزشی قبلی به نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ باید ...

۵۰۸ دیدگاه

  1. تلاشگران

    باسلام و احترام
    باتوجه به اینکه نیم سال اول ۹۵-۹۴ این آموزشگاه باکد ۹۵۱۵۹۵۲۵ (آموزش از راه دور-راهنمایی) باز نمی شود و امکان ثبت نام در این نیم سال را نداریم، لطفا راهنمایی بفرمایید…
    قابل ذکر است در تابستان ۹۴-۹۳ به علت نداشتن دانش آموز ثبت نام نداشته ایم.

  2. سیستم دانش اموزی پیش حر فه ای استثنایی نگارش جدید را دریافت نمی کند علت چیست

    • با سلام
      این سیستم کدامیک از برنامه های دانش آموزی هست؟ دانا, راهنمایی یا توصیفی؟

      • با سلام، دانش آموز پیش دانشگاهی به علت دو کد بودن، عدم شرایط فارغ‌التحصیلی را دارد، ضمن اینکه کد اصلاح شده و به منطقه ارسال شده و رمز اصلاحیه نیز دریافت گردیده است، اما باز هم در سیستم دو کد می باشد، لطفاً راهنمایی بفرمایید، سپاسگزارم

        • با سلام.
          در سیستم تاییدیه پس از دریافت رمز تغییرات اصلاح می شود. اگر درسیستم مدرسه با کد صحیح اعلام فارغ التحصیلی شود و به سیستم ممرکز منتقل گردد مشکل برطرف می شود. به شرط اینکه قبل از دریافت جدید از سیستم متمرکز کاملا حذف شود.

      • امیر حسین

        اگه توی مدارس بزرگسالان ثبت نام کرده باشیم و در بخش حضوری باشیم و امتحان های خود اون مدرسه رو ندیم ولی امتحان نهایی رو بدیم بازم مشکلی پیش میاد؟

        • با سلام
          تمام دروس در یک نوبت در یک مدرسه انتخاب واحد میشه. براساس نظر مشاور و تایید شما تمام دروس لازم برای فارغ التحصیلی طبق ضوابط انتخاب واحد نموده و باید در امتحان انها شرکت کنید.

  3. سلام.آیا میتونم دانش آموزان انتقالی رو بعد از انتقال، ابطال ثبت نام کنم؟ و در سناد هم لغو ثبت نام کنم؟

    • با سلام
      خیر به هیچ وجه اینکار را انجام ندهید چون آخر سال بین دفتر آمار و امتحانات مغایرت بوجود می آید.
      موفق باشید.

  4. با سلام، دانش آموز پیش دانشگاهی به علت دو کد بودن، عدم شرایط فارغ‌التحصیلی را دارد، ضمن اینکه کد اصلاح شده و به منطقه ارسال شده و رمز اصلاحیه نیز دریافت گردیده است، اما باز هم در سیستم دو کد می باشد، لطفاً راهنمایی بفرمایید، سپاسگزارم

  5. سلام دانش اموز انتقالی را به اشتباه لغو ثبت نام نموده ام چگونه بازیابی کنم/؟

  6. در تیر ماه سال ۹۵در سیستم سناد ۹۵-۹۴دانش آموز را اشتباهاً لغو ثبت نام زده ام دانش آموز الان ثبت نام مجدد نمی شود بجهت اتمام سال تحصیلی تکلیف چیست؟

    • با سلام
      با واحد فناوری اداره هماهنگ کنید.
      موفق باشید.

    • علیرضا محمدی

      با سلام و خسته نباشید خدمت شما دوستان عزیز، عرض کنم خدمت شما در توصیفی ابتدایی دانش آموزی که مانده شهریور ماه و در شهریور هم غایب بوده است ژوری شهریور چگونه پر شود و در خود نرم‌افزار ما کلمه غایب هم نداریم تکلیف چیست؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

  7. سلام
    بنده مادر دختری هستم که در دبیرستان مشغول به تحصیل میباشد “مدتی است شخص جوانی جلوی درب مدرسه مزاحمت ایجاد میکند “سوالی داشتم مبنی بر اینکه اگر مدرسه دخترم را عوض کنم ایا ایشان میتواند از طریق سامانه سناد و با داشتن اشنا در مدرسه و غیرو محل جدید ادرس تحصیل دختر بنده را پیدا کند “ضمن اینکه یکبار جایش را عوض کردم و ایشان مدرسه جدید را پیدا گرد

    • با سلام
      اگر مواردی را که فرمودین وجود داشته باشد و همکار حفظ اطلاعات نکند می تواند مدرسه جدید را پیدا کند.

    • سلام در یک منطقه امکان پذیر است .اما اگر استان عوض شود یک کمی مشکل است باید در دادگستری هم آشنا داشته باشد.

  8. باسلام
    یک سوال مهم ،متاسفانه در هدایت تحصیلی دانش آموزی در ۲ سال قبل دانش آموز رشته انتخابی را نیاورده است ولی دانش آموز این دو سال در کلاس نشسته و نمراتش ثبت شده است.آیا راهی هست که این مشکل را درست کنم؟
    با تشکر فراوان

    • با سلام
      دانش آموز این رشته رو ادامه میده البته حتما باید کمیسیون رای بده .
      با مسئول سنجش در خصوص این پرونده هماهنگ کنین.
      موفق باشید.

    • با سلام ارزشیابی ترم اول دانش اموز پایه اول فاقد ارزشیبابی درس هدیه های آسمانی می باشد چگونه امکان ویرایش وجود دارد یا اصلا امکان ویرایش با وجودگذشت یک ترم هست ؟؟ و چه مشکلی بوجود می اید ؟

  9. محمد حسین مرادی

    سلام لطفا راهنمایی فرماید

    • باسلام من میخواهم برای پاسپورت اقدام کنم.ولی داخل سیستم ودمدرسه راپیدانمیکند.چگونه اشکال خودرارفع کنم

      • با سلام
        برای دریافت و تعریف کد مدارس در برنامه دانا از منوی تسهیلات گزینه گرفتن مشخصات مدارس از پایگاه اقدام کنید.

  10. رئوف آریان

    سلام یه سوال داشتم آیا دانش آموزی که در فاینال اسم پدرش با اسم پدر در دانا اشتباه است در فاینال ویرایش میشه

  11. سلام خسته نباشید.
    من در سال ٩١-٩٢ سال سوم انسانی بعد از دو ماه رفتن به مدرسه ترک تحصیل کردم-در سال ٩۵-٩۶ مجددا با تغییر رشته به کارودانش در بزرگسال ادامه تحصیل دادم و بعد از گذراندن امتحانات، به علت بودن واحد های درسی اتنخاب شده در سال ٩١-٩٢ که وضعیت همشون به صورت —- و مردود در ریز نمرات هستش فارق التحصیل نمیشم مشکل رو از هر دو مدرسه به هر روشی که میتونستن پیگیری کردن اما نتیجه ای حاصل نشده لطفا راهنمایی میکنید؟

    • با سلام
      با این شرایط شما در سال ۹۱-۹۲ وقفه تحصیلی دارید. مدرسه بزرگسال با ثبت درخواست حذف سوابق این سال از برنامه دانا و دریافت مجوز از برنامه متمرکز اداره , وضعیت تحصیلی شما درست شده و فارغ التحصیل می شوید.

  12. محمد فتاحی

    سلام کد ۱۰۰۶به چه معناست

  13. معاون اجرایی

    سلام وخداقوت.درسیستم دانای متوطه دوم درچاپ کارنامه در سربرگ هدر مشخصات دانش آموز نمایش داده نمی شود.لطفا راهنمایی بفرمایید.باتشکر

  14. لینک دفتر آمار بعلت تعدادی از دانش آموزان استعلام نشده موجودنیست چگونه می توان مشکل رو رفع کرد

    • با سلام
      اگر پس از گذشت یک هفته همچنان وضعیت استعلام نشده بود به کارشناسی امارو فناوری اطلاع دهید.

      • فرزام صلاحیان

        من دانش اموز کلاس دهمدررشته فتوگرافیک ثبت نام کردم کتاب دریافت کردم حالا تغیررشته دادم به رشته انسانی ولی یکماه گذشته هنوزکتاب دریافت نکردم امروزوفردامی کنند

  15. درسیستم توصیفی قسمت ژوری اسامی دانش اموزان چاپ نمی شود وخطا می دهد علت چیست؟

  16. درسیستم توصیفی قسمت ژوریها خطامیدهد علت چیست؟

  17. مطهری زاده

    با سلام من ازسیستم دانا ی مدرسه پشتیبان می گیرم ودر منزل می پشتیبان را بازیابی کنم خطا ی زیررا می گیرد
    ۱ – FailedOperationException
    Restore failed for Server ‘MOTAHARI\SQLEXPRESS’.

    ۲ – SmoException
    System.Data.SqlClient.SqlError: The media family on device ‘DanaBackup59737505_(C:\Users\Administrator\Desktop\DanaBackup59737505_13960830.bak)’ is incorrectly formed. SQL Server cannot process this media family.
    لطفا بفرمایید اشکال از کجاست ظاهرا این پشتیبانها به هیچ دردی نمی خورد

  18. مطهری زاده

    باسلام من ازسیستم دانا ی مدرسه پشتیبان می گیرم ودر منزل پشتیبان را بازیابی می کنم خطا ی زیررا می گیرد
    ۱ – FailedOperationException
    Restore failed for Server ‘MOTAHARI\SQLEXPRESS’.
    ۲ – SmoException
    System.Data.SqlClient.SqlError: The media family on device ‘DanaBackup(;کدمدرسه)_(C:\Users\Administrator\Desktop\DanaBackup(کدمدرسه()۱۳۹۶۰۸۳۰٫bak)’ is incorrectly formed. SQL Server cannot process this media family.
    لطفا بفرمایید اشکال از کجاست ظاهرا این پشتیبانها یی که می گیرم به هیچ دردی نمی خورد

  19. باسلام
    چگونه دانش آموز فارغ التحصیلی رو که به اشتباه ثبت نام اولیه شده ودر سامانه سناد تعیین پایه نشده را حذف کنم؟

  20. با سلام و وقت بخیر.
    مدیر دبیرستان متوسطه دوم هستم که نخستین یال فعالیتش هست. مشکلی که الان باهاش مواجه هیتم اینه که در برنامه دانا لیست نمرات و کارنامه دانش آموزان کد ملیشون میاره اما نام و نام خانوادگی نمیاره.
    لطفا راهنناییم کنید.
    با تشکر

  21. با سلام و وقت بخیر.
    مدیر دبیرستان متوسطه دوم هستم که نخستین سال فعالیتش هست. مشکلی که الان باهاش مواجه هسیتم اینه که در برنامه دانا لیست نمرات و کارنامه دانش آموزان کد ملیشون میاره اما نام و نام خانوادگی نمیاره.
    لطفا راهنمایی کنید.
    با تشکر

    • با سلام
      نگارش جدید را دریافت و پایگاه داده را بروزرسانی کنید.

    • سلام
      من هم همین مشکل را دارم چند بار این راه حل رو انجام دادم ولی نتیجه نگرفتم.جالب اینجاست که مشخصات دانش آموزان هم نمیشه دید.کارت دانش آموزی هم نمیشه پرینت کرد.تنها جایی که تمام مشخصات نشون میده گزارش انتخاب واحد هست.لطفا اگر راه حلی هست راهنمایی کنید.

      • با سلام
        در هنگام ورود به برنامه پس از وارد کردن رمز تیک گزینه:
        “در هنگام ورود به سیستم اصلاح حروف و سایر روتین های اصلاحیه سوابق انجام شوند.”
        را بزنید.

        • سید حبیب موسوی

          سلام و خسته نباشید.
          من فرمهای توصیفی نوبت اول را که میگیرم در پایین صفحه نام معلم و مدیر را نمینویسد و نوشته معلم نامشخص لطفا راهنمایی کنید.
          ممنونم

          • با سلام
            دربرنامه توصیفی و گزینه سازمان مدرسه روی مشخصات کلاس ها کلیک کنیدو نام آموزگار را تعریف نمایید.و در تب کادر اداری نام کلیه آموزگارها و مدیر و معاونین و رئیس اداره و کارشناس سنجش را اضافه نمایید.

  22. سلام
    همکاران محترم کسی میتونه کمکم کنه؟
    برای نوشتن فارسی اعداد تو سیستم متوسطه اول به مشکل خوردم اگه کسی راهنماییم بکنه ممنون میشم..

    • با سلام.
      باید در کنترل پنل و تنظیمات زبان فارسی ویندوز مقدار native digits را روی national قرار دهید.

    • سید علی فتاحی 09178841804

      در متوسطه اول آموزش از راه دور همه مراحل فارغ التحصیلی انجام شده لیست فارغ التحصیلی وکارنامه فارغ التحصیلی هم چاپ می شود ولی کارنامه فارغ التحصیلی نهم چاپ نمی کند ضمنا نگارش متوسطه اول با متوسطه دوم ۲۲ می باشد

      • با سلام
        .در هنگام ورود به برنامه تیک اصلاح حروف و سایر روتین های اصلاح سابقه را بزنید.
        .بروزآوری پایگاه را انجام دهید.
        .کارنامه سالیانه و خلاصه سابقه را اجرا کنید.
        .مجدد عملیات فارغ التحصیلی را انجام دهید اگر دانش اموز از قبل فارغ التحصیل شده بود از منوی سازماندهی و ثبت نام گزینه مشاهده اطلاعات دانش آموز وضعیت فارغ التحصیلی را فعال نمایید.

  23. حیدرزادگان

    با سلام .برای دانش اموز کارنامه صادر نمی شود .خطای سوابق می هد .چکار کنم

  24. مهدی 9184883484

    چرا در سیستم متوسطه اول نمره انضباط وارد شده اما سیستم عبارت “نامشخص” را روی نمره انضباط وارد شده میزند راه حل چیست؟

  25. سلام ما یک دانش اموز دی ماهی داریم و اطلاعات ان از سناد دریافت نمی شود کد ۱۰۶۷ می دهد لطفا پاسخ دهید

  26. سلام
    یه سوال داشتم درمورد این که چرا سایت همگام برام باز نمی کنه.رمز هم زدم وارد شدم و ازمون های مشاوره ای هم انتخاب کردم و بعد در یک صفحه دیگه گزینه ازمون رو زدم برام هیچ مواردی بالا نمیارد چرا؟

  27. سلام خسته نباشید دانش آموز متوسطه اول انتقال آمده دارم برای دریافت سابقه تحصیلی آن پس از وارد کردن کد انتقال . مدرسه مبدا رو کد خطای
    Warning: Fatal error 824 occurred at Feb 3 2018 7:04PM. Note the error and time, and contact your system administrator. را نمایش میدهد . در ضمن ویندوز ۷ کار میکنم ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید.

    • با سلام
      ۱ برنامه را با راست کلیک گزینه run as administrator باز کنید.۲ بروزاوری پایگاه ۳ بروزاوری فایل مدارس و مجدد کد انتقال را دریافت نمایید.

  28. استاد کاظمی

    با سلام من اولین سالیه که استخدام شدم و به طور کامل وارد نیستم نمره وارد کنم میشه دستور العمل ان را به ایمیلم ارسال کنید متوسطه دوره دوم سال تحصیلی ۹۶-۹۷ با تشکر وقت بخیر

    • با سلام
      نحوه کار با با برنامه را می توانید از فایل راهنمای موجود در برنامه و فایل های اموزشی یاد بگیرید.
      اگر مشکل خاصی بود می توانید در این سایت مطرح نمایید.

  29. سید مسلم محمدی د

    چند روز است که سناد ابتدایی باز نمی شود چرا؟

  30. ابوالفضل

    لطفا بنویسید چگونه درسامانه سناد نمره پودمان دانش آموزرا حذف کنیم متوسطه دوم کلاس دهم

  31. هنگام ارسال به امتحان نهایی خطای استخراج سوابق تحصیلی میزنه علتش چیه

  32. سلام
    در ارزشیابی توصیفی ،سال ۹۵-۹۴ بسته است .میخواهم نمره یک دانش آموز را وارد کنم چگونه سال را باز کنم؟؟؟

    • با سلام
      ابتدا با هلپر از اطلاعات برنامه پشتیبان بگیرید.
      از منوی تسهیلات سال و دوره برنامه را به سال ۹۵-۹۴ تغییر دهید.
      از منوی ورود نتایج ارزشیابی گزینه ثبت مجوز می توانید با ثبت مجوز جدیداصلاح نمره, نمره دانش آموز را تغییر دهید.

  33. سلام در هنگام باز کردن سیستم توصیفی پیغام access is denied برای آدرس هلپر میاد

    • با سلام
      اگر در ویندوز ۷ برنامه را اجرا می کنید برروی آیکون برنامه راست کلیک کرده و گزینه “run as administrator” را کلیک کنید.

  34. سلام وقت به خیر من امروز نمرات نوبت دوم کلاس ها رو وارد کردم ولی وقتی به نوبن اول رفتم دیدم هیچ نمره ای ثبت نشده در صورتی که نوبت اول رو ثبت و ارسال کردم به نظرتون پاک شده و دوباره باید وارد کنم ؟حالا چه کار کنم ؟

    • با سلام
      احتمالا بک اپ اشتباهی مربوط به قبل از ثبت نمره نوبت اول را بازیابی کرده اید.
      با با بازیابی بک اپ از اخرین زمانی که نمرات نوبت اول ثبت بوده را بازیابی نمایید و یا باید مجدد نمرات نوبت اول را ثبت کنید.
      موفق باشید

  35. سلام کد خطای ۲۱۶ و ۲۰۱ در نرم افزار تکمیل الف برای چیه

  36. باسلام تو دانا به اشتباه یک دانش اموز را انتقال رفته زدم تبدیل به فعا نماییم ممنونم

  37. باسلام تو دانا به اشتباه یک دانش اموز را انتقال رفته زدم تبدیل به فعال نماییم ممنونم

    • با سلام
      از منوی سازماندهی و ثبت نام گزینه پرونده و اطلاعات دانش آموز می توانید وضعیت تحصیلی دانش آموز را به فعال تبدیل نمایید.

  38. دانش آموز

    سلام من پروندم رو از مدرسمون در آذر ۹۶ خارج کردم وپس از چند روز یعنی قبل از امتحانات دی ماه دوباره ثبت نام کردم وامتحان دادم ولی الان متوجه شدم وقتی پروندمو ۹/۹۶ خارج کردم تا برج ۲/۹۷ ثبت نام نشده آیا برای ثبت نام دانشگاه مشکلی پیش میاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  39. دانش آموز

    سلام من پروندم رو از مدرسمون در آذر ۹۶ خارج کردم وپس از چند روز یعنی قبل از امتحانات دی ماه دوباره ثبت نام کردم وامتحان دادم ولی الان متوجه شدم وقتی پروندمو ۹/۹۶ خارج کردم تا برج ۲/۹۷ ثبت نام نشده آیا برای ثبت نام دانشگاه مشکلی پیش میاد؟

    • با سلام
      ثبت نام مجدد شما با رای شورای مدرسه امکان پذیر است و اگر مشکلی بوده احتمالا در سامانه سناد ایجاد شده که دقیقا مشخص نکردید. برای ثبت نام دانشگاه در نیمسال دوم ( وروردی دی ماه) مدارک فارغ التحصیلی شما در نیمسال اول مدرسه لازم است.

  40. سلام وقت بخیر ببخشید در سال جدید ۹۷-۹۶ چرا کارنامه ها کامل پرینت گرفته نمی شه ؟ یعنی سمت چپ کارنامه کامل نیست خطش نمیافته

  41. با سلام
    دانش اموزی داریم که در شناسنامه نام خانوادگی او با همزه است اما در سیستم کارنامه پایه اول تا چهارم به جای همزه (ی) نوشته شده ولی در سال پمجم و ششم بر اساس شناسنامه با همزه است، آیا کارنامه سال اول تا چهارم باید اصلاح گردد؟ در صورت مثبت بودن پاسخ مراحل را ذکر کنید
    با تشکر

  42. احمد نارویی از شهرستان ایرانشهر

    با سلام

    اگر دانش آموزی بعد از امتحانات نوبت اول از آموزشگاه انتقالی بگیرید و به خارج از کشور برود و در خارج مثلا کشور قطر در آنجا به هیچ مدرسه ای مراجعه نکند …

    و بعد از امتحانات نوبت دوم دوباره از خارج از کشور برگردد یعنی در هیچ یک از امتحانات نوبت دوم شرکت نکرده باشد بدون عز موجه از سیستم دانا و سامانه سناد هم انتقالی خورده باشد.

    حالا سوال — آیا دانش آموز میتواند در امتحانات شهریور ماه شرکت کند ؟

    اگر نمی تواند وضعیت و تکلیف دانش آموز چیست ؟
    احمد نارویی از شهرستان ایرانشهر

    • با سلام
      دانش آموز یا باید دلیل عدم حضور در مدرسه اولیه را موجه کند ودر مدرسه اولیه (مبدا) شهریورماه در امتحانات شرکت کند. و یا باید از مدرسه مقصد نامه مهمان اورده و به صورت مهمان در مدرسه اولیه دوره تابستان را گذرانده و برای ثبت سوابق به مدرسه مقصد برود.

  43. با سلام هنگام ارسال اطلاعات در سیستم توصیفی ابتدایی برای تعدادی از دانش آموزان خطای پایه یا سال نا معتبر گزارش می شود و آمار ارسالی با درصد قبولی دانش آموزان مطابقت ندارد.

    • با سلام
      سابقه این دانش آموزان را از منوی سابقه تحصیلی بررسی نمایید. این دانش آموزان یا در یک سال ثبت نام شده و فاقد ارزشیابی هستندو یا ارزشیابی ناقصی دارند.

  44. با سلام
    دانش اموزکلاس سوم ابتدایی را به پایه چهارم ارتقا داده ایم .واین دانش اموز رابرای ثبت نام در مدرسه دیگر ازاد سازی نمودیم.
    مجددا درمدرسه مبدا مجددا ثبت نامش کردیم.ثبت نام شد ولی به پایه بالاتر ارتقا پیدا نمی کند .ضمنا ازاد سازی نمیشه ودر پایه سوم مردودی خورد . (وپیام به علت ثبت کمسیون امکان ازاد سازی وجود ندارد.)
    لطفا راهنمایی بفرمایید

    • با سلام
      اگر دانش اموز جهشی است باید در سناد ثبت شود.
      برای ثبت آن و یا اصلاح وضعیت با کارشناسی آمار و فناوری تماس بگیرید.

  45. سلام علت خطای ۷۰درسیستم کاردانش جهت ارسال به امین چیست

  46. سلام من کلا نمیتوانم وارد سیستم سناد متوسطه بشوم این مشکل از امروز برای من پیش امده حتی رمز را با سایت قبلی عوض کردم ولی نمی توانم وارد شوم

    لطفا پاسخ را در ایمیل بدهید

  47. با سلام من ۵ دانش آموز ششم در سال تحصیلی ۹۶ داشتم اما الان در سیستم سناد ۴ دانش آموز را نشان میداد طوری که اصلا سوابق سال ششم دانش آموز را نشان نمیدهد و این دانش آموز نمی تواند هفتم ثبت نام کند و سیستم خطا می دهد که این دانش آموز باید ششم بخواند در حالی که در دفتر اما اسم دانش آموز است و کارنامه نوبت دوم هم براش صادر شده با واحد فناوری اداره هم صحبت کردم اما اونا هم چیزی ندونستن میخواستم بدونم آیا طی سال تحصیلی امکان داره ی دانش آموز ولا اطلاعاتش پاک بشه / لطفا منو راهنمایی کنید باتشکر

    • با سلام
      اگر نام دانش اموز در برنامه توصیفی نیست بک اپ مدرسه را با اطلاعات لازم ( برای ورد به سامانه سناد) به rahnamod.ir@gmail.com ارسال نمایید. اگر در سامانه سناد نام دانش اموز موجود نیست با کارشناسی امار و فناوری اداره تماس بگیرید.

  48. سلام و درود
    کد خطای ۱۱۰۵ در زمان دریافت مشخصات از سایت سناد مربوط به چیست

  49. سلام
    ببخشید من به اشتباه یکی از دانش آموزان رو در سیستم ارزشیابی توصیفی ، ابطال ثبت نام کردم! الان چکار باید کنم؟ لطفا کمکم کنید

  50. از شاهین دژ

    سلام برای دریافت دفتر مراجعه می کنم با کلمه ی هیچ دانش آموزی تعریف نشده مواجه میشم از کجا بایستی دانش آموزان تعریف بشوند

  51. با سلام خدمت استاد عزیز .
    برای دوره تابستان نظری در سامانه سناد قسمت مدیریت کلاس درس های تابستان کلاس های مورد نظر را تعریف کردم و در قسمت لیست دانش آموزان مردودی برای دانش آموزان انتخاب واحد کردم ولی هنگام انتقال به دانا با پیام (( برای کلاس ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ پایه adult مشخصات دانش آموزی ثبت نشده است )) مواجه می شوم . خواهشمند است راهنمایی فرمایید.

  52. با سلام و خسته نباشید من با یک مشکلی مواجه شدم، گزینه دفتر آمار برای من در سناد مدرسه وجود ندارد!
    در قسمت امور اداری همچین گزینه ای مربوط به دریافت دفتر آمار نیست.
    میشه راهنماییم کنید که باید چیکار کنم؟

  53. رضا گودرزی

    سلام کد مدرسه را از سناد گرفته و در دانا پیس می کنم ولی سیستم دانا عمل نمی کند و دانا به روز نمی شود به نظر شما مشکل کار کجاست

  54. با سلام واحترام بنده دانش آموزان پایه هفتم ثبت نام کردم ولی قسمت(دانش آموزان جهشی) رفتند وپیام (به علت ثبت کمسیون امکان ازاد سازی وثبت نام وجود ندارد ) را می دهد.به نظر شما چکار کنم؟لطفا راهنمایی کنید.

    • با سلام
      اگر درسامانه سناد این مشکل وجود دارد به کارشناسی امار وفناوری اطلاع دهید.
      در برنامه دانا متوسطه اول منوی ورود نمرات می توانید دانش اموز جهشی را تعریف و سایر امور مربوط را انجام دهید.

  55. با سلام واحترام بنده دانش آموزان پایه هفتم را ثبت نام کردم ولی قسمت (دانش آموزان جهشی) رفتند وپیام (به دلیل ثبت کمسیون امکان ازاد سازی وثبت نام وجود ندارد.)لطفا بنده را راهنمایی کنید .چون قادر به کلاس بندی هم نیستم.چون در لیست دانش آموزان بی پایه می آیند.

  56. سلام من دانش آموزی هستم که مدرک دیپلم راکسب کرده و در کنکورشرکت نموده ام رشته دبیرستانم ریاضی فیزیک بوده اما کنکوری که شرکت کردم کنکور زبان بوده و دانشگاه قبول شده ام اما درس دیفرانسیل پیش را پاس نکرده ام راهنمایی کنید که من باید چکاری انجام دهم آیا از تبصره میشه استفاده کرد؟؟ متشکرم

    • با سلام
      در دوره پیش دانشگاهی فقط یک درس می توانید نمره سالانه بالای ۷ داشته باشید(تبصره یا تک ماده) وفارغ التحصیل شوید.
      اگر در تابستان فارغ التحصیل نشدید با هماهنگی اداره اموزش و پرورش و پذیرفتن دانشگاه , می توانید در دی ماه مجددا در مدارس بزرگسال ثبت نام و انتخاب واحد کنید چنانچه در دیماه قبول شدید با رای کمیسیون اداره کل فارغ التحصیلی شما به دوره تابستان منتقل می گردد تا مشکل پرونده ثبت نامی شما در دانشگاه برطرف گردد.

  57. سلام
    بنده اشتباها سال را بستم و در ورود نمرات دوره تابستان مشکل دارم لطفا راهنمایی کنید چگونه دوباره سال ۹۷-۹۶ را فعال کنم
    ۰۹۱۸۹۱۱۸۴۰۸ اگر ممکنه در تلگرام جواب بدید
    با تشکر

  58. سلام
    مجوز دروس تغییر رشته از سناد در سیستم دانا دریافت نمی شود و خطای ۴۰۴ اعلام میگردد. راه حل چیست؟

  59. با سلام دانش آموز رادر سناد اشتباهی تر ک تحصیل زدم چگونه به حالت قبل برکردانم

  60. سلام، خسته نباشید. در سیستم دانا دوره اول متوسطه برای یکی از دانش آموزان نمره درس تفکر و سبک زندگی نوبت اول و خردادماه حذف شده.اجازه ورود مجدد نمره داده نمی شود‌. چه باید کرد . تشکر از شما همکار ارجمند.

    • با سلام
      پس از بروزاوری پایگاه و اجرای کارنامه سالیانه اگر باز هم مشکل برطرف نشد یکبار از طریق ورود نمرات انفرادی و یکبار ورود نمرات کلاسی نمره را وارد نمایید.
      در صورتی که نتیجه نگرفتید بک اپ برنامه مدرسه را فشرده و به rahnamod.ir@gmail.com ایمیل نمایید.

  61. با سلام
    لطف کنید و بفرمایید ایا مدیر مدرسه دوره اول ابتدایی بدون هماهنگی واطلاع به والدین میتواند پرونده دانش اموزی را به مدرسه دیگری منتقل نماید و در روز اول مدرسه این موضوع را ان هم فقط با یک برگه که پرونده فرزند شما به فلان مدرسه انتقال داده شده است در پایان روز اول مطلع کند؟

    • با سلام
      برای انتقال دانش اموز از یک مدرسه به مدرسه دیگر پس از هماهنگی با اداره و با موافقت مدرسه مقصد پرونده دانش اموز تحویل ولی شده و کار انتقال انجام می گردد. اگر در این زمینه مشکلی بوجود امده است به کازشناسی اموزش ابتدایی منطقه مراجعه نمایید.

  62. چرا هنگام ثبت سفارش برای کتب درسی سیستم خطای اشتباه میدهد

  63. باسلام وخسته نباشید..مدتی هست که با شخصی مشکل خانوادگی دارم وانسان بسیار خطرناکی است.ازطریق مدرسه بچه بنده ویاباشکایت سوری واشنا بازی ادرس مدرسه را پیدا کرده وقصد تعقیب دخترم را دارد تا ادرس پیدا کند…میخواست ببینم…۱.. امکانش هست که دخترم را با مشخصات خانممیعنی مادربچه ثبت نام کنم چون از کدملی من پیدا میکنند..۲امکانش هست که بدون ثبت در سامانه دخترم به تحصیلش ادامه بدهد..یا راهکاری دیگر پیشنهاد بدید ممنون..

    • با سلام
      در شرایط عادی مشخصات والدین دانش آموز باید در سامانه سناد ثبت شود. شما این مورد را سریعا به حراست اداره اطلاع داده تا به بهترین نحو شما را راهنمایی کنند.

  64. رسول پرهون

    با سلام علت خطای Length of the data to decrypt is invalid در سیستم سناد

  65. با سلام دانش آموزی به علت درج کدملی اشتباه در سناد ثبت نام شده چگونه او را از لیست حذف کنم؟ در قسمت تغییر وضعیت وی فقط لینک فوت وجو دارد.

  66. احمد احمدی

    سلام در سناد دانش اموزپایه یازدهم دروس افتاده از پایه دهم را برای انتخاب واحد نشان نمی دهد .چگونه برای دروس افتاده دانش اموزان پایه یازدهم که درس افتاده از پایه دهم را دارند انتخاب واحد انجام دهیم

  67. سلام وضعیت ثبت نام دانس آموز را در سنادترک تحصیل مشخص کرده ام .الان جهت ادامه تحصیل مراجعه کرده است و سن تحصیل دارد. جهت ثبت نام مجدد باید چکار کنم؟

    • با سلام
      با هماهنگی کارشناس آمار و فناوری اداره در سناد وضعیت را فعال کرده و دانش آموز را ثبت نام نمایید.

  68. باعرض سلام لطفااین برنامه سناد را به صورت کاملتر توضیخ دهیدواز ثبت نام تا انتقال دانش آموزاد ثبت نام در سناد همه همه به صورت کامل

    • با سلام
      پشتیبانی سامانه سناد با کارشناسی فناوری و اطلاعات است. اگر مشکل و یا خطایی در این زمینه دارید با این کارشناسی تماس بگیرید.

  69. با سلام
    چرا موقعی که میخوایم کارنامه کلی بگیریم از دانا ارور میدهد

    • با سلام
      آخرین نگارش را دریافت نمایید.در هنگام ورودبه برنامه تیک اصلاح حروف و سوابق رابزنید.و از منوی سازماندهی و ثبت نام جداول درس و رشته را دریافت نمایید.

  70. با سلام من دانش اموز سال دوازدهم رشته ریاضی هستم و امسال هنگام مراجعه به مدرسه برای ثبت نام به من اطلاع دادن که رشته و پایه تحصیلی که برای من در سیستم ثبت شده انسانی سال دهم هست و نمیتونن که من و در سایت و سیستم به عنوان دانش اموز پایه دوازدهم رشته ریاضی ثبت نام کنند در صورتی که من نه تغیر رشته ایی انجام داده و نه حتی در برگه هدایت تحصیلی اولویت اول و یا حتی دومم رشته انسانی بوده باشه و اینکه من دو سال در رشته ریاضی درس خوندم و مدارک تحصیلی موجود میباشد حال از شما خواهشم این هست که به من بگویید مشکل چیست و چرا این اتفاق افتاده است و راه حل و چاره برای حل این مشکل چیست

  71. ندانعیمی

    سلام و سپاس از شما. درسیستم توصیفی قسمت ساماندهی وقتی میخام لیست کلاسامو چاپ کنم،کلاس و دانش اموزان رو انتخاب و تایید میکنم بعد برای پرینت بهم پیغام میده که گزارشی موجود نیست،اسم کلاس و دانش اموزان هست ولی پرینت نمیده،باید چه کاری انجام بدم،لطفا راهنمایی کنید برای دفتر امتحانات لازم دارم

  72. با سلام من دانش اموز سال دوادهم رشته ریاضی هستم و امسال هنگام مراجعه به مدرسه برای ثبت نام به من اطلاع دادن که پایه و رشته تحصیلی که در سایت برای من ثبت شده انسانی سال دهم هست و امکان ثبت نام من در پایه دوازدهم رشته ریاضی نیست در صورتی که من نه تغیر رشته ای انجام داده ام و نه در هدایت تحصیلی اولویت اول و یا حتی دومم رشته انسانی بوده باشه و هم اینکه من سال دهم و یازدهمم و در رشته ریاضی گذروندم و مدارک و سوابق تحصیلیم هم موجوده حال از شما خواهشم اینه ک بهم کمک کنین وبرای این مشکل راه حلی به من بدین

  73. سلام من ویندوز سیستم رو عوض کرده ام ولی متاسفانه فراموش کردم قبل از نصب ویندوز بکاپ توصیفی را که در درایو C بود در درایو دیگری ذخیره کنم بنابراین کل اطلاعات توصیفی ام حذف شده لطفا”راهنمایی فرمائید در اینگونه موارد به چه طریقی میتوان اطلاعات سیستم رو برگرداند؟ با ریکاوری که نشد. آیا از سیستم متمرکز اداره میشه بدست آورد یا از کجا باید این اطلاعات رو برگردونم؟ ممنونم

  74. سلام و عرض ادب
    درفرم های ب(لیست گزارش پیشرفت تحصیلی ) برای دانش آموزانی که ترک تحصیلی یا انتقالی هستند کلمه ناتمام می آید برای اصلاح آن و درج کلمه انتقالی با ترک تحصیل چه طور عمل کنیم ؟ با تشکر از پاسخ گوییتان

  75. سلام خسته نباشید
    ما سال دوم تاسیس مدرسه مون هست و برای بستن سال تحصیلی توی برنامه توصیفی فقط سال ۹۷-۹۶ رو دارم. میشه این سال رو نبندم و شروع سال تحصیلی جدید رو بزنم یا نه؟
    چون همه جا خوندم که بهتره دو سال آخر باز بمونه توی توصیفی
    باید حتما ببندم سال رو و سال جدید رو باز کنم یا میشه الان هم شروع سال جدید رو بزنم؟

  76. سلام خسته نباشید
    ما سال دوم تاسیس مدرسه مون هست و توی برنامه توصیفی برای بستن سال فقط سال ۹۷-۹۶ رو دارم. حتما باید سال قبل رو ببندم و بعد سال جدید رو شروع کنم؟؟
    چون همه جا خوندم بهتره که دو سال آخر باز بمونه و بعد سال جدید شروع بشه

  77. با سلام
    در بستن سال متوسطه اول پنجره ای باز میشه و لیست تمام دانش آموزان میاد و در ستون نمره سال جلوی همه دانش آموزان کلمه نا تمام نوشته شده
    علت چیست در صورتیکه بنده کارنامه پایان سال و دفتر امتحانات را از سیستم گرفتم
    با تشکر
    ۰۹۱۸۹۱۱۸۴۰۸

    • با سلام
      احتمالا درفرم انسداد دفتر امتحانات هم وضعیت ناتمام دارید.
      بررسی کنید تمام نمرات و ارزشیابی ها خصوصا نمره انضباط کامل باشد.

  78. با سلام

    برا سال تحصیلی ۹۷/۹۸مدرسه غیرانتفاعی جدید تاسیس کردم،برای ثبت نام دانش آموزان سامانه دانش آموزی خطا می زنه،می خواستم بدونم دلیلش چیه ؟

    • با سلام
      کدام سامانه؟
      پشتیبانی سامانه سناد با کارشناسی امار و فناوری اطلاعاته و سامانه اسکول معمولا با کارشناسی سنجش و ارزشیابی تحصیلی. در هر سامانه باید برای کد مدرسه شما کاربری تعریف شود.

  79. خداداد امیری

    سلام. در هنگام انتخاب واحد دروس پودمانی کارودانش واحدی را انتخاب کردیم ولی در لیست ورود نمرات پودمانی این درس با دبیر مربوطه نمایش داده نمی شود و در کارنامه کمبود نوشته می شود راه حل آن چیست

    • با سلام
      آخرین نگارش برنامه دانا را دریافت نمایید.
      در هنگام ورود به برنامه تیک اصلاح اتوماتیک حروف و سوابق … را بزنید.
      از منوی سازماندهی و ثبت نام گزینه دریافت جداول درس و رشته از سامانه سناد را اجرا نمایید.
      بروزاوری پایگاه را انجام دهید.

  80. با سلام خدمت همکاران محترم در سیستم دانا ابتدایی اطلاعات را از سناد دریافت کردم اما خطای ۱۰۰۲ نشان میده ومیگه که کلاسی برای این مدرسه تعریف نشده . راه حلش چیه درحالی که کلاس هم تعریف شده؟

  81. با سلام
    در برنامه دانا پرینت ژوری نهایی قسمت نام مدیر و محل امضا کامل چاپ نمی شود،راه حل چیست؟

  82. سلام و خسته نباشید من میخوام فرم انسداد رو چاپ کنم دوره رو که انتخاب میکنم ارور میزنه هرکاری میکنم انجام نمیده ممنون میشم راهنمایی کنید .

  83. باسلام سال جدیددربکفا تعریف کردم وبارمزسناد دانش اموزان برای سال۹۷/۹۸اومدندبکفا اما برای ارسال اطلاعات به منطقه براتعدادی دانش آموزان خطا میده ومیگه بقیه ارسال شود؟

    • با سلام
      اگر منظور از بکفا برنامه دانا هست ارسال اطلاعات برای بقیه دانش آموزان را انجام دهید.
      با نگارش های بعدی و با ثبت اطلاعات این خطا برطرف می شود.

  84. با سلام
    بعد از نصب سیستم دانش آموزی در ویندوز ۷ خطای xenocode postbuild 2010 نشون میده ضمن اینکه ویندوز اصلا آپدیت نشده

  85. با سلام
    قبل از چاپ دفتر امار برای دو دانش اموز ک از مدرسه رفتند کد انتقال گرفتیم و از سناد حذف کردیم حالا دانش اموزها در سناد وجود ندارن ولی دردانا هستن این مشکل رو جگونه برطرف کنیم ؟مرسی

    • با سلام
      با این شرایط باید نام دانش آموزان در دفتر آمار باشد برای اصلاح دفتر آماربا کارشناس آمار و فناوری اداره تماس بگیرید.
      در نهایت اگر امکان اصلاح وجود نداشت راه دیگر حذف دانش آموزان از برنامه دانا منوی سازمان دهی و ثبت نام گزینه مشاهده دانش آموزان و ابطال ثبت نام می باشد.

  86. مهران محمدی

    با سلام.
    هنگام دریافت اطلاعات سناد در سیستم دانای متوسطه دوم با خطای ۱۰۰۸ که میگه برای کلاس شماره ۸۴۳۵۵۰ پایه ۱۰ مشخصات دانش آموزیثبت نشده است مواجه می شوم.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

  87. باسلام وخسته نباشید خدمت شما.میخواستم بپرسم که چطور میشه نرم افزار کارنامه ماهانه مدارس را آپدیت کرد؟

  88. باسلام
    میخواستم بپرسم راهنمای تنظیمات سیستم دانا بعد از نصب نرم افزار رو چطور میتونم پیدا کنم ؟؟
    ممنون میشم
    سیستم عاملم هم ویندوز ۷ و ۳۲ بیتی هستش

    • با سلام
      منظور چه تنظیماتی؟
      پس از نصب و دریافت آخرین نگارش, با برنامه هلپر پایگاه داده جدید را می سازید و بک آپ را بازیابی می کنید و یا به پایگاه داده موجود متصل می شود.

  89. چرا ارسال پایه دوازدهم به سامانه امتحان نهایی همراه سوم نظام قبل در مدارس راه دور انجام نمیشود ؟

  90. سلام و عرض ادب
    در سیستم ارزشیابی توصیفی دانا برای دانش آموزانی که وقفه تحصیلی هستند کلمه ناتمام می آید برای اصلاح آن و درج کلمه وقفه تحصیلی چه طور عمل کنیم ؟
    با تشکر از پاسخ گوییتان

    • با سلام
      برای این دانش آموز هیچ گونه ارزشیابی نباید ثبت شده باشد. در تشکیل پرونده و مشخصات دانش آموزان هم وضعیت دانش آموز را وقفه تحصیلی بزنید.

  91. باسلام واحترام،چرا در برنامه توصیفی ابتدایی چاپ لیست دانش آموز خالی میاره؟ و در چاپ لیست این پیغام رامیاره که (هیچ دانش آموزی که واجدشرایط گزارش موجود باشد موجود نیست)

    • با سلام
      موارد زیر را انجام دهید.
      ۱- دریافت اخرین نگارش
      ۲- بروز اوری پایگاه داده در منوی تسهیلات
      ۳_دریافت اطلاعات از سامانه سناد
      ۴-در نوار بالای برنامه مشخصات سال تحصیلی و نام و کد مدرسه وجود داشته باشد. اگر نیست از منوی تسهیلات سال و دوره تحصیلی را انتخاب نمایید.

  92. با سلام
    دانش اموزی بعد از چاپ دفتر امار و قبل از شروع امتحانات ثبت کارنامه نوبت اول به مدرسه ما امده است بدون استفاده از کدانتقال ثبت نام و کلاسبندی شد.درست انجام دادیم اگرنه که برای رفع اشتباه چکارباید بکنیم؟
    متشکرم

  93. یونس کریم وند

    سلام من دانش آموز پایه دوازدهم هستم درکلاس دهم من الزامات محیط کار را خوانده ام الان در کارنامه بزرگ نمره نشان داده نمیشود و درکارنامه کوچک قبولی نشان داده میشودمن در بزرگسالان راه دور درس میخوانم اگه فارغ‌التحصیل هم شوم نمره این درس مثلا ۱۸ واحد را۱۶ واحد نشان میدهد درکارنامه بزرگ لطفا راهنمایی کنید از یک مدرسه به مدرسه دیگر رفته ام کد انتقال را گرفتم ولی باز هم کم نشان میدهد مرسی

  94. سلام
    به دلیل استفاده از نسخه بالاترازsql2005بک اپ سیتم دانا در یک سیستم دیگر بازگردانی نمی شداومدم sql2008 رو حذف کردم حالا سیتم دانا هم از کار افتاد چه باید کرد ایا بک اپ هم قابل ترمیمه .ایا از پایگاه داده میشه استفاده کرد.

    • با سلام
      از کنترل پنل و مدیریت نصب و حذف برنامه ها سرویس های sql را حذف کنید و مجدد sql2005 را نصب نمایید. و سپس ویندوز را ری استارت کنید.از طریق برنامه هلپر تنظیمات پایگاه داده را برای کد مورد نظر انجام دهید و برنامه را اجرا کنید.

  95. شها ب یا ری

    ثبت تر ک تحصیل در سیستم توصیفی با درج تاریخ خطا میدهد اگر راهکاری وجود دارد راهنمائ کنید

  96. سلام
    خسته نباشد
    من یکی از دانش آموزان دبستانم توی دفتر آمار اسمش هست ولی یک هفته بعد از پلمپ دفتر از مدرسه رفت. من اون موقع اسامی دانش آموزان رو وارد توصیفی نکرده بودم. حالا که وارد کردم اسمش توی توصیفی نیست ولی توی دفتر آمار هست. چیکار باید بکنم؟

    • با سلام
      سیستم را به اداره منطقه برده تا با ثبت مجوز این دانش آموز را در برنامه توصیفی ثبت نام و منتقل شده ثبت کنند.

  97. محمد داوری

    با سلام
    در سیستم متوسطه اول
    چاپ نمرات ماتریسی سال گذشته خطا می دهد و گزارش نمی دهد

    • با سلام
      در هنگام ورود به برنامه تیک اصلاح اتوماتیک حروف را زده و در برنامه از منوی تسهیلات گزینه بروزآوری پایگاه داده را انجام دهید.

  98. محمد داوری

    باسلام
    سیستم در چاپ لیست نمرات ماتریسی خطای
    System:exception:error in matrixscore
    می دهد
    ضمنا تیک اصلاح اتوماتیک و بروز آوری پایگاه داده را هم زده ام

  99. سلام و عرض ادب
    در سیستم ارزشیابی توصیفی در قسمت سوابق تحصیلی دانش آموزان انتقال آمده، بعد از ورود کد انتقال و کد مدرسه پیغام “فایل ارسال سابقه ای مربوط به مدرسه ذکر شده بر روی سایت موجود نیست” نمایش داده می شود. منظور از این پیغام چیست و چه اقدامی باید کرد؟
    با تشکر از شما

    • با سلام
      این کد انتقال منقضی شده و باید کد انتقال جدید دریافت نمایید.

      • دانش اموزی در این ماه از مدرسه رفته و اون مدرسه درخواست انتقال کرده از سیستم سناد و ما هم تایید کردیم حالا در پبرگه ریز نمرات که پرینت گرفته ام اسم اون دانش آموز در لیست هست چه باید کرد؟ مشکلی نیست؟ آیا باید در سیستم دانا کاری انجام داد؟

        • با سلام
          در برنامه دانا هم انتقال به آموزشگاه دیگر بزنید تا وضعیت تحصیلی دانش آموز انتقال رفته شده و از لیست ریزنمرات حذف شود.

  100. با سلام وخسته نباشید
    از سامانه سناد با کد دانا تغذیه گرفتم متاسفانه کل دانش آموزان در سیستم دانارو(( انتقال رفته ))دریافت کردم یعنی فعال نیستن همه منتقل شدن میشه راهنمایی بفرمایید؟ ضمن اینکه چاپ دانش آموزان هر کلاس رو هم که میخوام پیام میاد هیچ گزارشی که قابل چاپ باشد موجود نیست اسامی دانش آموزان میاد ولی برای چاپ نمیاد

    • با سلام
      برای اصلاح وضعیت دانش اموزان انتقال رفته در منوی سازمان دهی و ثبت نام گزینه پرونده دانش آموزان , وضعیت تحصیلی را فعال نمایید.

  101. محمد داوری

    باسلام
    سیستم در چاپ لیست نمرات ماتریسی خطای
    System:exception:error in matrixscore
    می دهد
    ضمنا تیک اصلاح اتوماتیک و بروز آوری پایگاه داده را هم زده ام
    ذخیره سیستم را هم به rahnamod.ir@gmail.com
    فرستادم ولی پاسخی دریافت نشد
    ممنون

  102. با سلام و احترام
    من می خواستم در متوسطه دوم درسیستم دانا درس هنر و سواد رسانه را به صورت دستی انتخاب واحد کرده چطوری باید این کار را انجام داد.
    باتشکر

  103. باسلام
    بنده در سال تحصیلی ۹۷_۹۸ دانش اموز پایه هفتم رادر سیستم سناد تایید انتقالی زدم ولی حالا در سیستم دانا نام دانش اموز وجود ندارد ولی در دفتر امار مشخصات دانش اموز وجود دارد حالا برای انتقال مشخصات به دانا چکار کنم با تشکر

    • با سلام
      اگر بتوانید مجدد در سناد ثبت نام کرده و در دانا دریافت نمایید. و یا از مدرسه مقصد کد انتقال دریافت کرده تا اطلاعات وارد برنامه شود و مجدد انتقال به آموزشگاه دیگر بزنید.

  104. سلام خسته نباشید بعد از بستن سال تحصیلی برای اصلاح نمره چه راه حلی وجود داره لطفا راهنمایی کنید ظاهرا باید مجوز گرفت این مجوز از کجا باید صادر بشه مرجع صدور مجوز چیه؟ ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.

    • با سلام.
      در برنامه متوسطه دوم منوی سوابق تحصیلی درخواست اصلاح نمره می دهید و پس از دریافت مجوز دربرنامه و اعمال اصلاحات , تغییرات مورد نظر در برنامه درج می شود.

  105. سلام خسته نباشید بعد از بستن سال تحصیلی برای اصلاح نمره چه راه حلی وجود داره لطفا راهنمایی کنید ظاهرا باید مجوز گرفت این مجوز از کجا باید صادر بشه مرجع صدور مجوز چیه؟ ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.

  106. دو دانش آموز در سناد ترک تحصیل خورده اند و در سیستم دانا نیز از ۱/۱۰/۹۶ ترک تحصیل زده شده اند ولی در دفتر امتحانات اسمشان نیست که طبق نظر مسئولین انسداد باید باشد راه حل چیست ممنون از راهنمایی شما

    • با سلام
      از سناد مجدد دریافت اطلاعات انجام دهید.اگر اسم دانش آموز به دفتر امتحانات نیامد باید با دریافت رمز از منطقه سابقه را اصلاح نمایید.

  107. سلام دربرنامه توصیفی درلیست فرم الف اسم مدیر میاد ولی اسم آموزگار رو نمیاره با وجود اینکه در قسمت سازماندهی اسم آموزگار رو ثبت کردم علت چیست

  108. با سلام و خسته نباشید ، معاون اجرائی ابتدایی هستم . بعد از دریافت نگارش ۱۲/۶ و تغییرات فرم انسداد . ستونی به نام ناتمام در این فرم لاظ شده است . در این ستون برای من ۳۵۶ دانش آموز ناتمام میزند . مدرسه ما ۳۶۰ دانش دارد؟ این ۳۵۶ ستون ناتمام یعنی چه و برای اینکه عددش صفر شود چه باید انجام دهم ؟

    • با سلام.
      فرم انسداد را باید برای سال تحصیلی قبل یعنی ۹۶-۹۷ بگیرید.برای سال ۹۷-۹۸ تمام دانش اموزان ناتمام اعلام می شوند.از منوی تسهیلات برنامه را برای سال ۹۶-۹۷ تنظیم کنید.

  109. با سلام و احترام
    گزینه های به روز آوری و بازیابی و وذخیره گیری دیگر گزینه های هلپر غیر فعال شدن لطفا راهنمایی بفرمائید.باتشکر

  110. با سلام
    کد دروش دانش آموزانی رو اصلاح و اداره نیز کد اصلاحی داد حالا فهمیدیم اشتباه اصلاح کردیم کد درس رو چجور میتونیم لغو اصلاحات رو بزنیم؟
    تشکر

  111. با سلام و احترام
    ببخشید من امسال معاون اجرایی شده ام خیلی وارد نیستم چه کاری باید انجام بدهم.
    من نمرات دی (مستمر ا و پایانی ۱) پایه هفتم و هشتم را از طریق دانا وارد کردم
    حالا میانگین ۱ را که بعد از ستون مستمر ا و پایانی ۱ هست آیا باید میانگین را دستی حساب کنم وارد کنم یا کار دیگری باید انجام بدهم
    با تشکر
    اگر کلا وارد کردن نمرات را برایم توضیح دهید ممنون میشوم.

  112. با سلام
    در سیستم امین بخش عملیات متوسطه دوم اطلاعات از دانا به امین ارسال شد الان وضعیت یکی از دانش آموزان رو به جای کامل پایان دوره زده کامل پایان نوبت اول. مشکل از کجاست ؟
    تشکر

  113. با سلام و عرض خسته نباشید.بنده در سال ۹۲فارغ التحصیل شدم و مدرک فارغ التحصیلی برایم صادر شده اما به دلیل سهل انگاری مدرسه اسمم در لیست فارغ التحصیلان آموزش و پرورش وارد نشده.میخواستم بدانم تکلیف بنده چیست با توجه به اینکه دانشگاه مدرکم را لازم دارد.با تشکر.

    • با سلام
      به مدرسه خود مراجعه نمایید و درخواست کتبی مبنی بر اعلام فارغ التحصیلی و صدور مدارک تحصیلی بدهید.

  114. با سلام
    ۱- لطفا کارکرد منوی (تعیین وضعیت تحصیلی دانش آموزان سال گذشته) از قسمت مدیریت دانش آموزان را توضیح دهید.
    ۲- در سال گذشته ترک تحصیلی دانش آموزی (کاردانش) در سناد ثبت نشده (ولی در دانا اعمال شده بود) آیا الان میتوان از طریق منوی فوق اعمال شود. سپاسگزارم

  115. با سلام دریافت اطلاعات از سناد به توصیفی بر روی دو سیستم متفاوت با خطای بستن نرم افزار توصیفی همراه است علت چیست؟

  116. سمیرا ترابی

    سلام تو فرم الف اسم معلم نامشخص خورده درصورتی که تعریف شدن معلما.
    مشکل از کجاست؟

  117. به نام خدا سلام
    موقع ثبت نام اشتباها دانش آموز فوت شده خورد حالا کد ملی را وارد میکنم پیام میاد دانش آموز فوت شده باید چکار کنم؟

  118. جبار گنجی

    در سیستم دانا ترتیب اسامی با سیستم سناد تفاوت دارد مثلا رحیمی دهگلان را بعد از رحیمی قرار داده لطفا راهنمایی فرمایید

    • با سلام
      ترتیب اسامی دانش آموزان باید در مدارک دریافتی از برنامه دانا یکسان باشد و اطلاعات سامانه سناد و دفتر آمار باید در آمار و وضعیت دانش آموزان با دفتر امتحانات مطابقت داشته باشد.

  119. سلام روزتون بخیر، می شه راهنمایی بفرمایید آمار دانش آموزان از سال ۸۱-۸۲ تا به الان به تفکیک پایه ها چطور میتونم دسترسی داشته باشم؟

  120. سلام دیتابیس sql روی سرور قرار دارد یعنی با نام کاربری میشه با اطلاعات دسترسی داشت

  121. با سلام و احترام یک دانش آموزی مراجعه کرده و کارنامه سه سال گذرانده شده متوسطه اول خود را می خواهد لطفاً راهنمایی بفرمایید در سیستم دانا از کدام قسمت چاپ بگیرم
    با تشکر

  122. مدیردبستان

    باسلام نام پدر دانش آموزی که به اشتباه وارد شده بااینکه ویرایش کردم تغییر نکرد لطفاراهنماییم کنید

  123. در گزارش ها و کارنامه های توصیفی کلاس های چند پایه در سیستم توصیفی نام آموزگار درج نمی شود چه کاری باید کرد متشکرم

    • با سلام
      در منوی سازمان مدرسه روی نام کلاس کلیک کنید تا مشخصات کلاس باز شود.سپس نام اموزگار را تعریف نمایید.

  124. کارنامه نظام قدیم رو مدرسه تطبیقی باید بزند یا آموزش و پرورش ؟ یا فرق ندارد ؟

  125. حامد مهاجری

    سلام وقتتون بخیر برای گرفتن کارنامه نوبت اول برای یسری از دانش آموزان خطا میزنه که سوابق قبولی مربوط به پایه اول تحصیلی یا ی سری دیگه هم میزنه سوابق قبولی مربوط به پایه دوم تحصیلی یافت نشد مشکل از کجاست
    سیستم دانا متوسطه اول

    • با سلام
      اکثر این دانش آموزان انتقال آمده هستند که با دریافت کد انتقال از مدرسه قبلی سوابق سنوات قبل در برنامه قرار می گیرد و شما می توانید کارنامه امسال را بگیرید.

  126. مجتبي براتي

    سلام وقت بخیر خسته نباشید . بعد از دریافت نگارش جدید برنامه دانا / برنامه دانا باز نمیشود و هیچگونه خطای نمیدهد لطفاً راهنمایی کنید

  127. حامد مهاجری

    سلام وقت بخیر و خسته نباشید خدمت همکاران سوالم اینه که دانش آموز جهشی که انتقال امده به مدرسه بعد از واردکردن کد انتقال بازهم خطای سوابق تحصیلی میدهد از کجا مشکل و حل کنم (جهشی هفتم به نهم)

    • با سلام
      مدرسه قبلی باید سوابق جهشی پایه هشتم را وارد کند و مجدد کد انتقال بگیرد.این کد در برنامه مدرسه مقصد دریافت شده و کارنامه پایه هفتم و جهشی هشتم ساخته شود.( رویت شده اما پرینت نشود)

  128. سلام دوستان وقت بخیر
    آیا راهی هست که با هر بار اجرا کردن سیستم توصیفی به صورت اتومات ذخیره پشتیبان گرفته بشه؟(دقیقا مثل سیستم حسابداری)

  129. بعد از دریافت کد سوابق تحصیلی میشه به یک مدرسه ی دیگه رفت؟

    • با سلام
      طبق آیین نامه انتقال به مدرسه دیگر تا یک ماه به امتحانات خرداد انجام می شود.
      باید با اداره هماهنگ کنید تا اطلاعات شما را در دیپکد لغو تایید بزنندو مجدد از مدرسه مقصد اطلاعات ارسال شده و تایید نمایید.

  130. با سلام وخسته نباشید. در هنگام چاپ ریزنمرات جهت وارد کردن نمره اسامی با دفتر آمار یکسان نیست .به طور مثال حرف واو باید قبل از حرف ه باشد که این گونه نیست .ممنون از راهنمایی شما

    • با سلام
      احتمالا نحوه سورت اسامی در سناد و دانا متفاوت است. ولی باید در دانا مشابه هم باشد. اگر در دانا سورت اسامی در قسمت های مختلف تفاوت داشته باشد باید با نگارش جدید درست شود.

  131. مهلت دریافت سوابق تحصیلی اگر تمام شود راهی هست که از طریق مدرسه کد رو گرفت؟

    • با سلام
      کد سوابق تحصیلی را می توانید با مراجعه به سایت dipcode.medu.ir بگیرید. اما پس از مهلت تعیین شده اگر شما اطلاعات را در دیپکد تایید کنید در سامانه ثبت نام آزمون سراسری sanjesh.org اطلاعات شما نخواهد بود. و باید منتظر بروزرسانی این سامانه باشید.

  132. سلام عذر میخوام یه سوالی داشتم . من تیزهوشان میرم تو امتحانای دی یکی از نمره هام به دلیلی زیر ده شد .مدرسه اصرار داره مدرسمو عوض کنم اما برای گرفتن کد سوابق تحصیلی اسم مدرسه فعلیم خورده .برای کنکور مشکلی پیش نمیاد بعدا این تناقض اسم مدرسه ؟

    • با سلام
      شما باید به مدرسه و اداره اطلاع دهید تا اطلاعات شما مجدد وارد سامانه شود و سپس تایید نمایید. در مرحله دوم ارسال اطلاعات و تایید آن در خرداد دقت کنید که تمام موارد صحیح باشد.

  133. اگر دانش اموز پایه دوازدهم سوابق تحصیلی خود را تایید کرد بعد متوجه شد که محل تولد اشتباه بوده چکار کند
    ممنون میشوم راهنمایی کنید.

    • با سلام
      به مدرسه اطلاع دهید تا با هماهنگی اداره ,تایید اطلاعات شما در دیپکد لغو شود. پس از اصلاح مغایرت در سامانه سناد و برنامه دانا, مجدد ارسال اطلاعات به سامانه امین و دیپکد انجام گردد. اگر اطلاعات درست بود مجدد تایید کنید.

  134. با سلام
    ۱- فایل اسکریپ چگونه ساخته می شود آیا همان اصلاحاتی است که درسیستم اعمال می شود که باید با اطلاعات قبلی جایگزین شوند ؟
    ۲- درسیستم دانا اگه انتخاب واحد اضافی ثبت شود نحوه حذف آن چگونه است ؟چون سیستم اجازه حذف هیچ مطلب اضافه شده بعد از گرفتن اطلاعات از سیستم سناد را نمی دهد؟
    ۳- اصلاح اطلاعات سالهای ۹۶-۹۵و۹۷-۹۶ کاردانش درپایه دهم ویازدهم (خرداد،شهریور )چگونه صورت می گیرد ؟لطفا راهنمایی کنید ؟

    • با سلام
      ۱-فایل اسکریپت حاوی اطلاعات کد شده است که توسط شرکت پژوهش برای اصلاحات جزئی و موردی در برنامه دانا ساخته شده و از طریق هلپر دریافت می گردد.
      ۲-انتخاب واحد را در سناد اصلاح کرده مجدد در دانا دریافت می نمایید. در هنگام نمایش اطلاعات دریافتی گزینه ای مبنی بر وجود مغایرت بین اطلاعات سناد و برنامه دانا داده می شود که با زدن کلید حذف موارد بالا انختاب واحد اصلاح می گردد. قبل از این کار حتما فایل پشتیبان تهیه نمایید.
      ۳-معمولا اصلاحات سنوات قبل در برنامه دانا که سال و دوره بسته شده است از طریق درخواست اصلاح سوابق و دریافت مجوز از اداره انجام می شود. اما اگر تغییرات زیادی باید ایجاد شود و دلیل آن هم تغییر آیین نامه و نگارش برنامه باشد قبل از درخواست اصلاحیه به اداره اطلاع دهید.

  135. باسلام .من یک دانش آموز داشتم که ازسیستم سناد انتقالی به مدرسه دیگررفته وآن راتایید کردم ودفترآمار گرفتم واسم اودردفتر آمار هست ولی ئقتی نتقال به توصیفی زدم نام اونیامد واسمش در توصیفی نیست وبرای ژوری وکارنامه مشکل هست لطفا راهنمایی کنید .متشکرم

    • با سلام
      با ید قبل از دریافت دفتر آمار و پلمپ دفتر اطلاعات را به توصیفی منتقل می کردید. اگر بتوانید با موافقت مدرسه مقصد که الان آنجا ثبت نام شده یک کد انتقال بگیرید و در برنامه دریافت نمایید تا به دانش آموزان امسال اضافه شود ومجدد در برنامه توصیفی انتقال به آموزشگاه دیگر بزنید تا مشکل دفتر نتایج ارزشیابی برطرف گردد. مدرسه مقصد هم بعد از کد انتقال در برنامه توصیفی دانش آموز را از قسمت مشخصات و پرونده دانش آموز فعال نماید.

  136. مدیریت گرامی با عرض سلام و خدا قوت
    از شما و تیم زحمت کش تقاضامندم بخش دسترسی به ریز نمرات مانند قبلاً علاوه بر سامانه امین در دانا “در نگارش جدید “قابل دسترسی باشد الان برای دروس باقیمانده دانش آموزان به مشکل برخورد کرده ایم . چون هرچه ارسال اطلاعات به امین میکنیم برای خرداد ۹۸-۹۷ اخطار میدهد و نمیتوانیم گزارش ۶۰۲ بگیریم . لطفاً راهنمایی بفرمائید

    • با سلام
      ممنون از لطف شما. ارائه نگارش های برنامه دانا توسط شرکت پژوهش انجام می شود و کلیه تغییرات در برنامه و سامانه امین به دستور مسئولین محترم انجام می گردد. ریز نمرات و یا همان خلاصه سابقه تحصیلی برای متوسطه دوم در سامانه امین موجوده ( همان گزارش ۶۰۲) که بنا به گفته تیم پشتیبان این سامانه گزارش ۶۰۲ هر شب بروزآوری می شود.

  137. حسين زائي

    با عرض سلام وادب واحترام من در پایه دهم انسانی دو درس تفکروسواد رسانه ای و کارگاه تولید را که درس انتخابی هستند هر دوتا را انتخاب کردم در حالی که برای هر پایه باید یک درس انتخاب کنم حالا چطوری می توانم یکی را حذف کنم راهنمایی کنید ممنون میشم

    • با سلام
      این کار با هماهنگی مسئولین محترم و با اصلاح انتخاب واحد در سامانه سناد و دریافت در برنامه دانا انجام می شود.

  138. سلام نحوه تعریف کلاس چند پایه در سیستم توصیفی را توضیح بدین ممنون میشم

  139. سلام خسته نباشید میخام گواهینامه سه ساله دوره راهنمایی رو بگیرم خطا میده و یک کلمه انگلیسی مینویسه و خروجی میزنه مشکل چیه راهنمایی کنید

  140. با سلام چگونه می توانیم پایگاه ساخته شده یک مدرسه را حذف کنیم؟

    • با سلام
      با کد مورد نظر هلپر را بازکنید و در قسمت تنظیم پایگاه داده , ادامه مسیر را بروید و گزینه جایگزینی و تنظیم login/user را تیک زده و ادامه را کلیک کنید.پس از تیک دار کردن “پایگاه موجود حذف شود ” بر روی حذف پایگاه داده کلیک کنید.

  141. دانش آموزی که سال دهم درسی رودریک یا چند پودمان افتاده ودر همان سال امتحان مجدد نداده باشد آیادر طول سال تحصلی بعدی(یعنی دانش اموزی که یازدهم هست) می تواندهرموقع خواست امتحان بدهد مثلا” مهرماه یا آبان یا ماهای دیگر

  142. سلام وقتتون بخیر من بدلیل اثبات نسب از طریق دادگاه شناسنامه ام ابطال شده و شناسنامه جدید با مشخصات کاملا متفاوت از شناسنامه ی قبلی برام صادر شد ،تا دوم دبیرستان درس خوندم الان مدارک تحصیلی رو امکانش هست مشخصاتش رو تغییر بدن؟و کارنامه هام به نام جدید صادر بشه؟باید به اموزش پرورش مراجعه کنم یا مدرسه های ابتدایی و راهنمایی…و اینکه مدیر دبیرستان گفتن باید اول دبیرستان رو از اول بخونم ایا امکانش هست؟

    • با سلام
      اگر کد ملی تغییر نکرده است درخواست اصلاح مشخصات رو به مدرسه بدین. موضوع در شورای مدرسه مطرح شده و پس از تایید و صدور مجوز درخواست شما به کارشناسی آمار و فناوری اداره ارجاع شده تا در سامانه سناد مشخصات شما ویرایش شود. پس از ویرایش اطلاعات , با دریافت در برنامه و سامانه امین مدارک جدید مربوط به امسال صادر می گردد. در مدارک و دفاتر سنوات قبل هم در قسمت توضیحات , موارد لازم ثبت می گردد.
      اگر کد ملی تغییر کرده است در خرداد ماه درخواست شما در شورای مدرسه مطرح شده و از شما آزمون تعیین پایه گرفته شده و کلیه نمرات و سوابق شما به عنوان یک دانش آموز جدید و فاقد سابقه تحصیلی ثبت می گرد.

  143. سلام علیکم
    دانش آموز دوازدهم هستم بعد از ثبت نام در کنکور منتقل به شهر دیگری شدم.و کد سابقه تحصیلی جدید در هنگام ویرایش قابل ویرایش نبود آیا برای کنکور مشکلی ایجاد نمی شود .ممنون

    • با سلام
      در مرحله دوم (اواخر خردادماه)نمرات شما به دیپکد ارسال می شود. مجدد در دیپکد اطلاعات را بررسی و تایید نمایید. در خصوص تغییر کد سوابق تحصیلی دانش آموزان منتقل شده مانند شما هنوز راه کاری مشخص نشده است.

      • با سلام
        در نرم افزار دانا ترتیب لیست دانش آموزان که جهت دریافت نمره از دبیران چاپ می شود با لیستی که هنگام ورود نمرات در دانا وجود دارد برای اسامی بعضی از دانش آموزان متفاوت هست. آیا راه حلی دارد؟

        • با سلام
          نحوه سورت اسامی در گزارش ریز نمره و محل ثبت نمره متفاوت است. این مشکل بیشتر در موارد ایجاد می شود که در نام دانش آموزان حرف ئ وجود دارد.
          با نگارش موجود نمی توان کاری کرد.

  144. با سلام در سامانه سناد این دانش آموز به عنوان داوطلب آزاد در این مدرسه ثبت نام شده است بعد از ثبت نام که با پیغام با موفقیت ثبت نام شد این خطا را می دهد
    دانش آموز مورد نظر در مدرسه با کد ۹۶۰۱۲۶۷۰ ثبت نام شده است. امکان ثبت نام در دو مدرسه همزمان وجود ندارد

  145. با سلام در سیستم دانا نمی توانم کارت شناسایی بگیریم لطفاً راهنمایی فرمایید. با تشکر معافی

  146. :۴۵ ق.ظ
    با سلام
    در منوی سازمان مدرسه روی نام کلاس کلیک کنید تا مشخصات کلاس باز شود.سپس نام اموزگار را تعریف نمایید.
    باسلام با اینکار هم نام ظموزگار نامسخص است چ باید کرد خواهشا راهنمایی کنید کلافه شدم

  147. مشکل نامشخص بودن نام آموزگار با وجود انجام فرمایشات جنابعالی هنوز باقی است مشکل۰۹۱۶۳۱۱۶۹۶۵

    • با سلام
      اگر با توضیحات داده شده و انجام اصلاحات روتین بر روی پایگاه داده مانند زدن تیک اصلاح اتوماتیک هنگام ورود به برنامه و اصلاح پایگاه داده در برنامه مشکل برطرف نشد بک اپ برنامه مدرسه را فشرده و به rahnamod.ir@gmail.com ایمیل نمایید.

  148. مدرسه سمانه

    با سلام در هنگام بستن پایان دوره در دانا هیچ سالی را نشان نمی دهد با وجود تمام به روز آوری ها و زمانی که دریافت و نصب فایل نگارش جدید سیستم مدرسه الکترونیک خطال استفاده در پروسه ی دیگر را نشان می دهد.
    متشکرم

  149. با سلام و خسته نباشید
    دو تا دانش آموز داریم هر دو ثبت نام شدن ولی اولی اصلا به مدرسه نیامد و پرونده در مدرسه موجود است. دومی هم از آبان ماه نیامد و پرونده را تحویل گرفته ولی جایی هم ثبت نام نکرده وضعیت این دودانش آموز در سیستم به چه صورت است ؟ ترک نحصیل یا وقفه تحصیلی؟ با تشکر

  150. مهدی ابراهیمی

    سلام،من سال سوم رشته فنی و حرفه ای شاخه کامیپوتر هستم.سال اول که بودم دبیر نمره یکی از پودمان هارو اشتباه وارد کرده یا اشتباه از جای دیگه ای بوده!درصورتی که من قبول شده بودم اون پودمان رو با نمره بالا،ولی تو کارنامه که امسال از ریز نمرات سال اولم گرفتم نوشته غایب بودم!!!درصورتی که حاضر بودم!به مسئول ثبت نمرات هم میگم میگه من نمیتونم کاری بکنم!!آیا راهی هست که درست کنم این اشتباه رو؟خود دبیر اگه پیگر بشه میشه نمرات سه سال پیش رو تصحیح کرد؟لطفن راهنمایی کنید

    • با سلام
      ببینید در دفتر ریزنمرات دبیران در آن سال و دوره چه چیزی ثبت شده است. اگر با کارنامه مغایرت دارد باید با دریافت مجوز از منطقه , آموزشگاه نسبت به اصلاح سابقه اقدام نماید.

  151. با عرض سلام وخسته نباشید
    یک دانش آموز از سیستم انتقال داده شده ولی در کارنامه بدون نمره مینویسه ارتقاء خرداد ایراد کار کجا میتونه باشه؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    • با سلام
      بروزرسانی پایگاه داده و در دانا متوسطه دوم منوی نقل و انتقال اطلاعات گزینه اصلاح اتوماتیک را اجرا کنید.

  152. نمره نیم در کارنامه نیم سال دوم دوره متوسطه اول چگونه باید داده شود

  153. با سلام چرا دکمه ثبت عملکرد در سیستم سناد برداشته شده ودیگه ثبت نمیشه کسی هم پاسخگو نیست

  154. باسلام .پسرم سال آینده میره یازدهمشوهرم بازنشسته شده ودر تهران شغلی گرفته که وپاییز وزمستان باید تهران باشه وبهار وتابستان شهرستان .که منطقه دو کنکور هست با نوجه به اینکه ما ساکن تهرانیم اما مجبوریم فروردین کوچ کنیم به شهرستان .میخواستم بدونم اگه پسر من این دو سال اخر فروردین انتقالی بگیره از تهران به مدرسه شهرستان آیا منطقه ۲ کنکور حساب میشه ؟اصلا سال اخرو قبول میکنن دانش آموزی منتقل بشه .وسهمیه کنکورش چی میشه
    ممنونم از پاسخگویی شما

    • با سلام
      برای گرفتن سهمیه مناطق باید کل دوران متوسطه در شهرستان باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر با سازمان سنجش تماس بگیرید.
      sanjesh.org

  155. مجتبي براتي

    سلام وقت بخیر خسته نباشید / استاد گرامی در متوسطه دوم زمانی که از سناد درس تربیت بدنی رامیگیریم در سیستم دانا انتخاب واحدها حذف میشوند مشکل از کجاست ؟ ممنونم راهنمایی کنید

  156. باسلام

    وقتی که می خواهم گواهینامه پایان دوره تحصیلی متوسطه اول را چاپ کنم متاسفانه چیزی برای چاپ نمایش داده نمی شود دلیل آن چیست؟

  157. باسلام

    وقتی که میخواهم برای هدایت تحصیلی در سیستم دانا ارسال سوابق را انجام دهم سوابق ارسال نمی شوند و پیام خطا نمایش داده می شود و به انگلیسی می نویسد کد ملی را کپی کنید منظورش چیه؟

  158. با سلام
    دانش آموز انتقالی داریم که از هنرستانی از دامغان به مدرسه ما آمده و امسال از هنرستان ما فارغ التحصیل شده در کارنامه فارغ التحصیلی پیغام (عدم فارغ التحصیلی به خاطر وجود وضعیت سال نامعتبر ) آمده ، علت چیست؟ چگونه می توان این مشکل را رفع کرد ؟
    با تشکر محمدی از نکا

    • با سلام
      کارنامه کلی دانش آموز را بگیرید.
      ستون های مربوط به سوابق کلیه سال و دوره های دانش آموز را بررسی کنید و با هماهنگی امتحانات اداره نسبت به رفع نواقص اقدام کنید.
      اگر نقصی در سوابق مدرسه قبلی وجود داشت مورد را جهت اصلاح به مدرسه قبلی مکاتبه کنید.

  159. محرم قنبری

    باسلام وقتی می خواهم پایگاه ایجاد کنم درهلپر ، سرور را خالی نشان میدهد چرا؟ ممنونم

  160. سوال: چرا در سامانه سناد بعد از ثبت ارزشیابی دانش آموز این پیغام رو می ده(شما قادر به ثبت ارزشیابی نمی باشید)

  161. سلام وخسته نباشید.. میخوام وارد سامانه فاینال بشم مینویسه کد کاربری قفل شده است مشکل از کجاست؟
    .ممنون میشم جواب بدین.

    • با سلام
      رمز ورود را سه مرتبه اشتباه زدید.
      با مسئول سیستم های دانش آموزی اداره تماس بگیرید تا قفل کاربری شما را بردارند.

  162. با سلام و خسته نباشید زمانی که در دانا گزینه مشاهده مشخصات دانش آموز فارغ تحصیل را می زنم مشخصات را می اورد ولی نمره انضباط را صفر زده در صورتی که در کارنامه و خلاصه وضعیت نمره انضباط هست لطفا راهنمایی کنید سپاسگذارم

    • با سلام
      احتمالا مربوط به نوع دانش آموز است. اگر داوطلب آزاد باشد نمره انضباط حذف می شود.

      • ولی ایشون داوطلب آزاد نیست بررسی کردم ممکن بخاطر این باشه که در ستاد در دروس انتخابی انضباط را نزدم و به دانا ارسال زدم

  163. جلیل احمد بارکزیی

    با سلام .یک مشکل در سامانه امین دارم دانش اموزانم با این که همه دروس را قبول شدند ولی بعضی دروی را در خلاصه سابقه بعضی دروس پایه یازدهم را جز دروس باقی مانده میاره و این دروس با نمره بالایی قبول شدند چند بار بروز رسانی جداول را دانا انجام دادم بازهم این مشکل را دارم خواهشا راهنمایی ام کنید

    • با سلام
      اشکال در ثبت سوابق دروس پایه یازدهم است.
      در سامانه امین عملیات متوسطه دوم , دوره خرداد و شهریور ۹۶-۹۷ باید تمام کارنامه ها بدون نقص بررسی شده و تیک نهایی منطقه زده شود.
      پیشننهاد می شود در قسمت وضعیت مدرسه مجدد بررسی کارنامه تحصیلی را به ترتیب برای هرسه سال در سامانه امین انجام دهید و پس از کامل شدن کارنامه تحصیلی عملیات کارنامه کلی را انجام دهید.

  164. با سلام
    دانش آموز سوم نظام قدیم در مدرسه از راه دور در خرداد امسال فارغ تحصیل میشود ولی در خلاصه سوابق غیر فارغ تحصیل یزند و در لیست فارغ تحصیلان نمیاد لطفا راهنمایی کنید. ممنون

    • با سلام
      خلاصه سابقه یا کارنامه کلی را از برنامه دانا بگیرید و کلیه سوابق را بررسی کنید.هیچ دوره ای نباید ناتمام بوده و درس باقیمانده داشته باشد.

  165. با سلام و خسته نباشید سوال دانش آموزی درسال تحصیلی ۹۷-۹۶ ضمن سال بعنوان مثال درپایه یازدهم درس ها داخلی می باشند درس جغرافیای ۲ را تجدید شده در شهریور ویا تابستان ۹۷-۹۶ امتحان شرکت کرده قبول شده نمرات درس مربوطه در سیستم دنا در کارنامه نمرات ثبت شده ولی در سامانه امین آن درس ونمرات نیامده با توجه به اینکه آن دوره ویا سال هم بسته شده آیا نیاز برای ارسال دوباره نمرات آن دوره باز باشد یعنی ارسال از دانا به امین خواهشمند م راهنمایی نمایید

    • با سلام
      با هماهنگی مسئول سیستم های دانش آموزی اداره تیک های وضعیت مدرسه را بردارید و مجدد اطلاعات دوره تابستان ۹۶-۹۷ را به امین ارسال و بررسی کارنامه و تایید آن را انجام دهید.

  166. سلام
    ۱- جهت ثبت نمرات دانش آموز ان پایه دهم که از فنی و حرفه ای به نظری تغییر رشته دادند چکار باید کرد (دانش آموز در پایه دهم فنی قبول شد تغییر رشته داد یازدهم ادبیات است ولی راهی برای ثبت نمراتش نیست)
    ۲- در بعضی مدارس خطای گرفتن ذخیره از سیستم را میدهد ذخیره میگیریم دوباره خطای ذخیره می دهد چگونه این مشکل را حل کنیم لطفا راهنمایی بفرمایید. متشکرم

    • با سلام
      ۱-هنرستان پایه دهم, طبق دستورالعمل جدید باید اطلاعات پایه دهم را در سامانه امین عملیات متوسطه دوم دریافت نمایند. در اینصورت نیازی به دریافت در دانا نیست. هنگام فارغ التحصیلی از سوابق موجود در امین استفاده می شود.
      ۲- چه خطایی داده می شود؟ تصویر خطا را به rahnamod.ir@gmail.com ایمیل نمایید.

  167. با سلام
    اگر اطلاعات دانش آموزان فارغ تحصیل پیش دانشگاهی را به امین بفرستم و تیک تایید اولیه منطقه زده شود باز هم امکان اصلاح است یا نه؟راهنمایی کنید لطفا

    • با سلام
      بله. باید تیک منطقه برداشته شده , ترجیحا دانش آموز از قسمت اطلاعات دانش آموز حذف شده و مجدد از دانا به امین ارسال شود.

  168. باسلام.
    چرا رهنمود روی ویندوز۷ بالا نماد؟
    خطای unable to load virtuall machine ظاهر میشه

    • با سلام
      با راست کلیک بر روی فایل اجرایی گزینه properties را بزنید. در تب compatibility گزینه run this program as an administrator را تیک زده و ok را کلیک کنید.

  169. سلیمان حقی

    باسلام وعرض ادب وخسته نباشید.خدمت عزیزانی که درجهت کمک به همکاران بدون هیچ چشم داشتی زحمت می کشند .بنده ازشهرستان پارس آباد-استان اردبیل-ازشما تشکر می کنم وچندین سال است دراین زمینه، دفتری راه اندازی کردم.هم صحافی دفاتر مدارس راانجام میدهم.وهم کلیه مشکلات نرم افزاری مدارس درتمامی مقاطع به همکاران عزیزخدمات ارائه می کنم.وسایت شمارابخاطر بروز بودن اطلاعات تان به مدایران مدارس معرفی می کنم.وخودم هم خیلی استفاده می کنم.
    باتشکر فراوان حقی ازپارس آباد

  170. با سلام
    در سیستم ابتدایی چند دانش آموز ترک تحصیل دارم با اینکه برای همه از یک روش استفاده کردم کارنامه ۲ نفر از آنها به جای ترک تحصیل ناتمام خورده لطفا راهنمایی کنید

  171. با سلام و احترام
    دانش آموز ی در سال گذشته ۹۷-۹۶ درپایه هفتم آموزشگاه ترک تحصیل کرده بود و در تیر ماه که ثبت نام سال جدید شروع شد در پایه هشتم ثبت نام شده و در پایه هشتم نیز ترک تحصیل برایش زدم و نسبت به آزاد سازی این دانش آموز اقدامی نکرده ام الان که پایان سال تحصیلی است و می خواهم کارنامه دفتر امتحانات برایش بگیرم این امکان وجود ندارد و این پیام می آید که به دلیل عدم وجود سوابق قبلی امکان محاسبه وجود ندارد لطفا راهنمایی بفرمایید چون اسم این دانش آموز در دفتر آمار در پایه هشتم آموزشگاه وجود دارد و باید کارنامه برایش بگیرم . باتشکر

    • با سلام
      این دانش آموز بدون قبولی در پایه هفتم نباید در پایه هشتم ثبت نام می شد.
      باید در سال ۹۷-۹۸ در پایه هفتم ثبت نام و ترک تحصیل زده شود.ازانجا که این عمل در خارج از زمان قانونی انجام می شود باید با نظر کمیسیون اداره انجام گردد.

  172. باسلام و احترام
    پیرامون سوال قبلی در صورتی که این دانش آموز در پایه هفتم ثبت نام شود آیا دفتر آمار و ژوری های پایه هفتم و هشتم دوباره باید گرفته شود یا خیر ؟ ممنون از پاسخگویی شما

    • با سلام
      در دفتر امار ثبت نام دانش آموز به استناد مجوز و رای کمیسیون اضافه می شود و ریزنمرات پایه هشتم مجدد پرینت می گردد.

  173. حسن سالاری

    سلام هنگام چاپ پایان تحصیلات پایه نهم تاریخ تولددانش اموزان قبل ازگرفتن پرینت صحیح است ولی بعدازگرفتن پرینت بهم ریخته میشودلطفا راهنمایی نمایید

  174. سلام
    جهت دریافت ذفتر امتحانات هنرستان فنی اطلاعات سناد را به امین ارسال نمودم اما کارشناس سنجش اداره تماس گرفت وگفت اطلاعات دو دانش آموز درتابستان ۹۶-۹۵ ناقص است و اصلاح کنید باتوجه به اینکه دوره تابستان ۹۶-۹۵ بسته شدهاست چگونه میتوانم دوباره به نمرات دانش آموزان در اون دوره مجدد دسترسی داشته باشم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • با سلام
      برای اصلاح سوابق در سناد از مسئول آمار و فناوری اداره سوال کنید. برای اصلاح سوابق در امین باید مجدد تیک نهایی اداره و منطقه را برداشته و مجدد در یافت اطلاعات انجام دهید.

  175. با سلام و خسته نباشید
    دانش آموزان پیش دانشگاهی را در سناد میخواهم برای ترم تابستان ثبت نام کنم این خطا را میدهد n error occurred while updating the entries. See the inner exception for details.
    An error occurred while updating the entries. See the inner exception for details.
    Cannot insert duplicate key row in object ‘dbo.StudentRegistration’ with unique index ‘StudentRegistration_isActive’. The duplicate key value is (0, 3023435). The statement has been terminateلطفا راهنمایی کنید اگر امکانش هست روش ثبت نام دانش آموزان از راه دور را در سناد برای ترم تابستان با تصویر توضیح دهید سپاس فراوان

    • سلام
      احتمالا این دانش آموز ثبت نام شده است. برای بررسی بیشتر, کد ملی را به مسئول آمار و فناوری اداره بدهید تا نتیجه ا به شما اعلام کنند.

  176. با سلام و خسته نباشید.
    لطف کنید بگید که دانش آموزی که پایه دهم رو در مدرسه تیزهوشان یک استانی که منطقه ۳ هست خونده و به دلایل مختلفی میخواد پایه یازدهم رو اانتقالی بگیره(فقط برای یکسال) و به استان دیگه ای که منطقه ۲ هست برود ایا میتونه سال دوازدهم دوباره انتقالی بگیره و به استان محل تحصیل قبلی خود که منطقه ۳ بود برگردد لطفا زودتر بهم جواب بدین ممنون میشم.

    • با سلام
      انتقال دانش آموزان مدارس نمونه و استعداد درخشان طبق بند ز) دستورالعمل شماره ۱۷۳ مورخ ۹۸/۱/۵ وزارت , براساس ضوابط خاص انجام می گیرد.
      در این مورد هم باید با اداره مبدا و مقصد مشورت نمایید.

  177. ولی خسروی

    با سلام و احترام
    اینجانب مسئول پایگاه اطلاعات دانش آموزی یکی از مناطق آموزش و پرورش هستم
    مدتی است در سیستم توصیفی امکان ساخت گزارش جدید یا تغییر در ساختمان گزارشات ساخته شده قبلی وجود ندارد
    با وجود اینکه نگارش سیستم بروز بوده و بارها و بارها بروز آوری پایگاه را انجام داده ام ولی باز هم امکان ساخت گزارش های دلخواه را ندارم
    و سیستم پیام زیر را نمایش می دهد
    please contact pajoohesh . error code 12
    لطفا راهنمایی فرمایید .
    با تشکر

  178. با سلام
    دانش آموز تغیر رشته از پایه دهم انسانی به پایه یازدهم تجربی در سناد در دوره تابستانه جهت ثبت نام چگونه انجام میشه.

    • با سلام
      درخواست دانش آموز و فرم های تغییررشته به آموزش متوسطه اداره ارسال شده . پس از بررسی و تایید در خواست در سامانه سناد ثبت می گردد. پس از تایید در سامانه سناد انتخاب واحد با توجه به دستورالعمل تغییر رشته انجام شده و در دانا دریافت می گردد. آزمون برگزار شده و نمرات ثبت می شود.

  179. با سلام
    سیستم دانش آموزی دوره اول متوسطه را روی ویندوز سون نصب کردم هنگام ذخیره سازی در هلپر خطای زیر را می دهد لطفا راهنمایی مان کنید.
    ۱ – EnumeratorException
    Failed to retrieve data for this request.

    ۲ – ExecutionFailureException
    An exception occurred while executing a Transact-SQL statement or batch.

    ۳ – SqlException
    The server principal “davoud-PC\davoud” is not able to access the database “Rahnamaee95090252” under the current security context.

  180. سلام من ده سال قبل پیش رو تموم کردم.مهر میخوام دانشگاه ثبت نام کنم یک کتاب پاس نشده بود که برام تطبیق زدن ،به من گفتن بزرگسالان ثبت نام کنم که تا مهرماه بهم مدرک پیش رو بدن.دو مدرسه رفتم گفتن وارد نمیشه کد ملیت-نمیدونم چیکار کنم آخه انتخاب رشته کردم میترسم کارى نشه انجام داد-لطفا خیلى واضح و فورى راهنمایى کنید ممنونم

  181. با سلام دانش آموز پایه چهارم ۹۸-۹۷ من پس از تحویل مدارک توسط اولیایش تمام پرونده را گم کرده اند چطور کارنامه سنوات گذشته آن را از سیستم دانا پرینت بگیرم
    فقط بک آپ ۹۷-۹۶ را ذارم راهی هست راهنمایی کگنید
    سپاسگزارم

    • با سلام
      دانش آموز از مدرسه بعدی ( مقصد ) یک نامه مبنی بر صدور کارنامه های سنوات قبل جهت تکمیل پرونده بیاورد. از منوی تسهیلات قسمت تغییر سال و دوره جاری سیستم , سال و دوره برنامه را تغییر داده و سپس از منوی مدارک تحصیلی فرم ب مربوط به دانش آموز را مجدد پرینت بگیرید.

  182. سلام دخترمن اول دبیرستان است و فنی حرفه ای درس میخونه ۲ تا از انتحانش را شهریوری شده بنا ب دلایلی نمیتونه سر جلسه امتحان حاضر شود چ باید کند

  183. سلام کسی که یه درس امتحانی تو سیستم ثبت نشده والانم یکسال از تاریخش گذشته چطور میتونه با تارخ گذشته ثبتش کنه؟

    • با سلام
      بایدبرای اصلاح سابقه از کمیسیون منطقه درخواست مجوز کنین و به استناد رای کمیسیون , از سیستم منطقه رمز اصلاح سابقه صادر می شود.

    • محدثه مرادی پور

      سلام وقت به خیر من دانش اموز محدثه مرادی پور کلاس نهم بامعدل۱۹/۸۸قبول شدم به کلاس دهم برا ثبت نام به دبرستان شبانه روزی مراجعه کردم موفق شدم بعداز دوروزبهم خبردادن تو به یه جا دیگه ثبت نام شده ای من که به هیچ مدرسه ثبت نام نکرده ام بعد به همان مدرسه که درس میخواندم مراجع کردم فکرکردم شاید مدرسه اسم مرا فرستاده ب یه مدرسه ی دیگه که همچین چیزی هم نبوده به اداره مربوطه مراجه کردم انجا گفتن به یه مدرسه ثبت شدی مگه میشه بدون اطلاع ثبت نام شد خواهشن مرا راهنمایی بکنین من چجورباید اسمم را آزادکرد به اداره به همان مدرسه که اسمم را ثبت کرده مراجعه میکنم میگن نمیشه کاری کرد اگه نشه مجبورم ترک تحصیل بکنم پدرم کشاورزه باید به یه منطقه دیگه برویم ان جا با دبیرستان ۳۰کیلومترراهه میخوام دردبیرستان شبانه روزی ثبت نام بکنم ان جا مشکل ثبت نام ندارم فقط مشکل آزاد شدن اسمم ازهمان مدرسه که بدون مراجعه خودم ثبت نام شده میباشد خواهش میکنم سریع جواب بدین چه بایدبکنم التماس میکنم

  184. سلیمان حقی

    The underlying connection was closed: A connection that was expected to be kept alive was closed by
    the server
    باسلام و خسته نباشید.دریک کامپیوتر دوکد وجوددارد.یک پیش دانشگاهی که بدون اشکال ارسال به منطقه انجام .
    میشه.
    ولی یه کد دبیرستان موقع ارسال به منطقه خطای بالای رانشان میدهد.مجبورشدیم درکامپیوتردیگرهلپرایجاد کنیم باآن ارسال میزنیم .لطفا راهنمایی کنید.اززحماتتان نهایت تشکر وقدردانی رادارم.
    حقی ازاستان اردبیل شهرستان پارس آباد

    • با سلام
      پوشه تمپ ویندوز را خالی کنید و مجدد ارسال اطلاعات را انجام دهید. اگر بازهم خطا داشتید اینترنت اکسپلورر را باز کنید و در قسمت internet option تب Advanced گزینه restore advanced settings را کلیک کرده سپس ویندوز را ری استارت نمایید.

  185. سلام خسته نباشید
    من در ازمون کنکور امسال رتبه خوبی رو کسب کردم و رشته مورد علاقه رو میارم
    اما ۲ تا درس امتحانای نهایی رو که خرداد سر جلسه نرفت هبودم
    شهریور هم عمدا پاسشون نکردم که نیمه دوم به دانشگاه برم
    بعد چند نفر بهم گفتن که دیگه نمیتونی بری دانشگاه و ۱ سال هم محروم میشی
    اما از یکی از دوستام که پارسال با همین شرایط بهمن ماه ب دانشگا هرفت پرسیدم گفت که باید بری دی ماه امتحان بدی وه به کمسیون ببریش و زمانش رو ب شهرویر تغییر بدن و ببری ثبت نام دانشگاهتو تکمیل کنی و بهمن وارد شی
    لطفا نظرتونو بهم بگید خیلی اظطراب دارم

    • با سلام
      درخواست شما در کمیسیون خاص استان مطرح می شود و فقط درصورتیکه با توجه دلایل و مستندات شما , کمیسیون رای به جابه جایی دوره فارغ التحصیلی داد این اتفاق می افتد.

  186. بهرام مرادی پور

    سلام بنده پدر دختری استم که امسال باید برودکلاس دهم یه مشکلی برا دخترم پیش امده مشکل اینه دخترم هیچ مدرسه ای ثبت نام نکرده میخواستم به دبیرستان شبانه روزی ثبت نام بکنم که گفتن نمیتونه باید اسمش از مدرسه حذف بشود ماکه به هیچ مدرسه ای ثبت نام نکردیم به اداره به مدرسه که میگن ثبت شده مراجعه کردم میگن نمیشه ازاد کرد پس تکلیف ما چیست به خدا من یه کشاورزم ان جا که میریم مدرسه نیست با مدرسه که نزدیکه ۳۰کیلومتره دخترم با معدل۱۹/۸۸انضبات ۲۰مجبورم ترک تحصیلش بکنم اخه مگه میشه بدون اطلاع به مدرسه که نمیخواد دذی بخونه ثبت نام کرد ان شبانه روزی که بردم با اشتیاق قبول میکنن اگه اسمش آزادبشه لطفأ به داد دخترم برسید مارا راهنمایی بکنبد ب کجا باید مراجعه بکنم تا مشکل ثبت نام برطرف بشود

  187. با سلام من اشتباهی یک دانش آموز کلاس پنجم رو که تعیین سطح کرده در کدی از مدرسه که فقط اول و دوم و سوم داشت ثبت کردم و چون کمیسیون زده بودم براش از لیست مدرسه حذف نمیشن باید چیکار کنم؟

  188. مهدی عباسی مشعوف

    باسلام, سال ۱۳۸۲ دوره متوسطه را در آموزشگاه شبانه با موفقیت به پایان رساندم و گواهینامه موقت گرفتم,الان برای استخدام نیاز به مدرک دیپلم دارم و گواهی موقت هم گم کرده ام,,به آموزش و پرورش محل مراجعه کردم میگویند همچین مدرکی ثبت نشده است چکار باید کرد,,خواهشمندم راهنمایی کنید.مرسی

    • با سلام
      به آموزشگاه شبانه که دیپلم گرفته اید بروید و تقاضا کنید اصل مدرک دیپلم شما را بدهند. ضمنا برای دیافت مدرک حتما باید کارت پایان خدمت سربازی را داشته باشبد.

  189. مهدی عباسی مشعوف

    با سلام,در سال ۱۳۸۲دوره متوسطه را با موفقیت به پایان رسانم و گواهی موقت گرفتم الان برای استخدام د شرکت احتیاج به مدرک دیپلم دارم و گواهی موقت را گم کردم به آموزش و پرورش رفتم میگویند همچین مدرکی ثبت نشده و مدرسه شبانه هم منهل شده چکار باید کنم,خواهش مندم کمکم کنید.

  190. حلوائی پور

    با سلام
    در برنامه دانا متوسطه اول هنگام ورود به بند ورود نمرات انفرادی از گزینه ورود نمرات با خطای زیر مواجه می شوم
    system.exeption : error in single score process
    system . null reference exception : object reference not set to an instsce of an object
    در ضمن چون این سیستم مجتمع است بر روی همین سیستم دو مدرسه متوسطه اول دیگر هم نصب شده است که در آنها این اخطار مشاهده نمی گردد

    • با سلام
      این خطا به خاطر وجود اطلاعات نادرست در پایگاه داده برنامه است. اگر با بروزآوری اطلاعات مشکل برطرف نشد بک آپ برنامه را فشرده کرده و به rahnamod.ir@gmail.com ایمیل نمایید.

  191. احمدرضا احمدپور

    با سلام و تشکر در سناد متوسطه اول ثبت نام دوره تابستان داوطلب آزاد(متفرقه) را انجام داده ام اما هنگام انتقال اطلاعات به دانا اسامی ثبت نام شده خرداد وارد می شود خواهشمندم راهنمایی بفرمایید.

    • با سلام
      این مشکل باید در سناد و برنامه راهنمایی حل شود. فعلا برای انجام کار می توانید در سناد با همان دانش آموزان خرداد ثبت نام کنیدو در برنامه دریافت نمایید. در برنامه متوسطه اول که دریافت شد پس ار تعریف پایه و کلاس در سازمان مدرسه , در قسمت ثبت نام دانش آموزان می توانید این دانش آموزان را درکلاس ورودی شهریورماه ثبت نام نمایید.

  192. سلام
    محصل پایه دهم تغییر رشته داده.،توی ثبت نام کتاب رشته قبلیو ثبت کردن براش و متأسفانه با همون رشته قبلی وجه کتابو پرداخت کردن.. الان باید چه کرد؟؟ امکان ویرایش داره؟

  193. با سلام دانش آموز کلاس اولی دارم که آزاد سازی نمی شود ومی نویسد ثبت کمیسیون شده علت وراه حل چیست.ممنون

    • با سلام
      احتمالا درخواست کمیسیونی مانند جهش اول به سوم در سامانه سناد ثبت شده است. برای پیگیری این مورد با کارشناسی آمار و فناوری اداره تماس بگیرید.

  194. باسلام وتشکر اسم مدرسه من عوض شد در مدرسه قبلی همه دانش آموزان را آزادسازی کردم ولی در مدرسه جدید تنها دوسومشان را توانستم ثبت نام کنم بقیه را می نویسد اطلا عات پدر ومادر درس نیست را ه حل چیه؟ ممنون

    • با سلام
      احتمالا باید کد ملی پدر و مادر این دانش آموزان در سامانه سناد ثبت شود. برای بررسی بیشتر با کارشناسی آمار و فناوری اداره تماس بگیرید.

  195. با عرض سلام ببخشیددانش آموزانی که آزادسازی شدند را در مدرسه ای با نام وکد جدید ثبت نام کرده ایم تا الان در این مدرسه هیچ کلاسی تعریف نشده من نمی توانم دانش آموزان را کلاس بندی وعلام وضعیت کنم از راه های قبلی استفاده کردم نشد راهنمایی کنید مچکرم

    • با سلام
      تایید پایه و کلاس در سامانه سناد در اداره انجام می شود برای بررسی بیشتر با کارشناسی آمار و فناوری اداره تماس بگیرید.

  196. سلام آیا می توان روی اندروید سیستم توصیفی ودانا رانصب کرد.با تشکر

    • با سلام
      خیر
      سیستم عامل استاندارد ویندوز اکس پی بوده که البته می توان بر روی ویندوز سون ۳۲ بیت بدون آپدیت نیز نصب کرد.

  197. حامد کهنسال

    سلام هم تجربی هستم مدرسه من اسم منو در سایت ثبت نمی کنه چند بار گفتم اما انجام ندادند چیکار کنم خواهشن کمک کنید

    • با سلام
      دلیل عدم ثبت نام را سوال کنید و برای پیگیری رفع مشکل به کارشناس آموزش و یا آمار وفناوری اطلاعات مراجعه نمایید.

  198. با سلام
    در سیستم سنا میخواهم لیست ریز نمرات رو میخوام دریافت کنم ولی خطای زیر رو نمایش میده
    (سیستم با خطا مواجه شد
    کاربر گرامی،
    سیستم در حال اجرای دستور شما با خطا مواجه گردید.)
    کلا هیچ لبیستی برام قابل دریافت نیست
    اگه راه حل این مشکل رو بهم بگین ممنون میشم

    • با سلام
      اگر منظورتان سامانه سناد است با یک سیستم دیگر امتحان کنید.
      اگر باز هم خطا داشتید به کارشناسی آمازو فناوری اطلاعات اداره تماس بگیرید.

  199. سلام خواهش
    فوری جواب بدید
    دانش آموز به اشتباه فوری خورده است راه حل چیه؟

  200. باسلام خیلی سوال میکنن که در تابستان یا اوایل مهر بعضی مدارس برای نقل وانتقالات ازگزینه نقل وانتقال دانش اموز استفاده میکنن تا گزینه ازاد سازی /ایا قبل بستن دفتر امار مدرسه ای ثبت درخواست انتقال بزنه ومدرسه مبدا تایید کنه .امار مدرسش مشکل بر می خوره یا نه /منظور درفرم پلمپ دفتر امار واینطور موارد.مرسی

    • با سلام
      اگر اسم دانش آموزی در سامانه سناد ثبت شده و در دفتر آمار وجود داشته باشد باید در دفتر امتحانات ( نتایج ارزشیابی ) با همان وضعیت کارنامه داشته باشد. ثبت در سناد و دفتر آمار بدون دریافت در برنامه دانا باعث می شود اطلاعات دانش آموز در دفتر امتحانات وارد نشود و این مغایرت مانع پلمپ دفتر می شود.

  201. سلام در مورد دانش اموزان خروجی تابستان ومهرماه/دراصل باید ازاد سازی کرد بعضی مدیران از گزینه نقل وانتقالات .در خواست انتقال میدن.آیا تایید در خواست روی امار یا فرم پلمپ دفتر امار تاثیری داره یا نه؟نگران هستن که اگه درخواست تایید کنیم امار مدرسه کم میشه .آیا واقعا اینطور ه یا فعلا تاثیری نداره.با تشکر

  202. باسلام درابتدایی در سیستم سناد.درخصوص دانش آموز خروجی وانتقالی از گزینه آزاد سازی استفاده بشه یا گزینه نقل وانتقال دانش آموز.یعنی چه موقع از گزینه آزاد سازی استفاده بشه چه موقع گزینه ثبت در خواست انتقال دانش آموز؟ویا این دو گزینه تاثیری دارند یا نه؟ با تشکر

    • با سلام
      اگر دانش آموز پس از پلمپ شدن تا امتحانات خردادماه خواسته باشد به مدرسه دیگر برود باید انتقالی ثبت گردد. در تابستان دانش آموز مهمان می گردد.

  203. با سلام و احترام استاد عزیز ، هنگام دریافت اطلاعات از سناد به دانا ۴ خطای ۱۰۳۳ و یک خطای ۱۰۰۸ می دهد . لطفا راهنمایی فرمایید. با تشکر

  204. سلام
    چگونه در سناد از کارنامه همه دانش آموزان یک پایه نوبت خرداد ماه پی دی اف تهیه کنیم با تشکر

  205. با سلام در سناد کلاس دوازدهم هرچه آزاد سازی میزنم حذف نمی شود چه کنم ؟

  206. سلام
    چرا درسناد بزرگسال رشته وواحد فقط به یک دانش آموز انجام نمی گیرد وگزینه ثبت نام اولیه دارد چه کنم

  207. سلام دانش آموزی نوبت دوم از آموزشگاه رفته ولی درکارنامه قسمت نتیجه نوشته ارتقا خرداد در صورتیکه می بایست عبارت انتقال رفته را می نوشت در دانا هم چک شد جلو اسمش انتقال رفته هست علتش چیه؟چگونه مشکل برطرف شود
    متشکرم

    • با سلام
      ارزشیابی های نوبت دوم را حذف نمایید. برنامه را ببندید و پس از درج رمز ورود تیک اصلاح اتوماتیک … را بزنید و پس از بروزاوری پایگاه داده مجددا فرم ب را بگیرید.

  208. باسلام
    لطفا به این سوال هم پاسخ دهید
    بنده درسال ۷۶ وقتی درمقطع پنجم ابتدایی بودم بعدازگرفتن کارنامه خردادبه مدرسه رفتم یکی ازمسئولین ازمن تقاضاکردتانمرات دانش آموزان رابه ایشان بخوانم تاواردلیست دیگری کندبنده نمره یکی ازدانش آموزان راکه ازقضاهمکلاسی بنده نیزبودندبه سهویک نمره یانیم نمره کم گفتم ولی دوباره تصحیح نکردم وهمان نمره واردلیست شدآیاباوجوداینکه کارنامه راگرفته بودیم این تغییرنمره تاثیری برنمره گرفته اومیگذاردمثلا او۹/۵شده بودوباتبصره درخردادقبول می کردندوبنده به مسئول ۹گفتم بااینکه بازهم تاکیدمیکنم که نمره ها رابعدازدادن کارنامه واردلیست دیگر کردندوآن شخص درکارنامه نمره اصلی خود راداشته من می خواهم بدانم بعد ازکارنامه باتغییرنمره درلیست ممکن است درقبولی شخص تاثیربگذارند
    ممنون ازپاسخ گویتان

    • با سلام
      نمرات دانش اموزان در دفتر امتحانات ثبت شده تا در مواقع مورد نیاز استفاده شود. بهتر است این مورد را به مسئول مربوطه اطلاع دهید تا اگر در دفتر امتحانات این اشتباه رخ داده سریعا اصلاح شود.

  209. سلام…تکلیف دانش اموزی که از زمان شروع مدرسه ۲۷روز گذشته و مراجعه نکرده و خانواده رضایت به اد امه تحصیل این دانش اموز نیستند چکار باید کرد.ممنون میشم سریع پاسخ دهید

    • با سلام
      باز هم مدیر و مشاور مدرسه سعی کنند دانش آموز برای ثبت نام به مدرسه مراجعه کند . در غیر اینصورت شورای مدرسه تشکیل شده و یک نسخه از رای شورا در پرونده دانش آموز و یک نسخه با نامه مدرسه به اداره ارسال سود.

  210. سلام من تغییر رشته دادم سال ۹۵ _۹۶ الان میگن دوتا از درس های تغییر رشته تو امین ثبت نشده پیگیری که کردم میگن تو ستاد ثبت شده تو امین نمیاد
    الان مشکل از سناده یا از امین

    • با سلام
      دروس تغییر رشته با نمرات اخذ شده در سامانه سناد ثبت می شود پس از یکروز می توان اطلاعات را درسامانه امین دریافت کرد و کارنامه گرفت.

  211. باسلام خدمت شما
    هنگام ورود به سیستم توصیفی مینویسه زمان قانونی برای ارسال سوابق… من هم ارسال سوابق و دریافت تاییدیه میزنم مینویسه چک شد در فلان تاریخ یک نسخه موجود است ولی باز هم که وارد میشم همون پیام اول که زمان قانونی برای…رو میده چکار کنم
    ممنون میشم پاسخ بدین

  212. با سلام من مدیر آموزگار هستم امسال دبستان رفتم که متوجه شدم در سامانه سناد مشخصات دانش آموزی نام پدر اشتباه نوشته شده و الان پایه سوم است خودش امیر علی است نام پدر به جای احمد رضا نام امیر علی نوشته در قسمت مشخصات اصلاحیه والدین درستش کردم ولی دفتر آمار درست نمیشه راهنمایی کنید

    • با سلام
      برای اعمال تغییر ایجاد شده باید صبر کنید تا تایید ثبت احوال شود.

      • با سلام
        دو بار لغو تایید ثبت احوال زدم همان را تایید کرد به ثبت احوال رفتم گفتن در اینجا نام پدر درسته یک ماه منتطر بروز رسانی هستم نتجه نداد فناوری منطقه هم هنوز کاری نکرده راحل درست جلو پام بگذارید

        • با سلام
          تایید ثبت احوال در بازه زمانی یک هفته انجام می شده که الان بیشتر طول می کشد. این مورد را به کارشناسی امار و فناوری اداره اطلاع دهید تا با ارسال تیکت مشکل برطرف شود.

  213. حسین دهقانی

    سلام
    دانش آموز دوره اول در آذرماه ۱۳۹۷ ترک تحصیل نموده و هیچ نمره ای برای ایشان ثبت نشده است با توجه به اینکه ترک تحصیل نامبرده در سیستم اعمال شده است و لی کارنامه مربوط به دفتر امتحانات ناتمام صادر می گردد.
    ممنونم اگر راهنمایی کنید.

  214. با سلام:هنگام بستن دوره تابستان ذرمتوسطه دوم .کارنامه سالانه ناپدار است نمایش میده واجازه بستن دوره را نمی دهد باسپاس راهنامیی بفرمایید

  215. سلام دانش آموز پایه دهم رشته نظری در آذر ماه از طریق سناد انتقال داده شد حالا در دفتر امتحانات نیست وهیچ سابقه ای در مدرسه ندارد ولی در دفتر اما رهست .در دانا فعال کردم که انتخاب واحد انجام بدم .وبعد انتقال بزنم ولی نمیشد .چکار باید کرد.؟ ممنون

    • با سلام
      ابتدا از اطلاعات موجود بک اپ بگیرید.
      از مدرسه مقصد دانش آموز تقاضای کد انتقال کنید.پس از دریافت کد انتقال , نمرات را حذف کرده و مجدد دانش آموز را انتقالی بزنید.

  216. باسلام من دو دانش آموز را ثبت نام کردم اما در قسمت کلاس بندی در صفحه اضافه نمودن دانش آموز جدید این دو دانش آموز دیده نمی شوند لطفا راهنماییم کنید.

  217. مهری ماکنانی از اهواز

    سلام خدا قوت ماکنانی از اهواز هستم خواستم بدونم راهی هست که از طریق دانای ابتدایی اسم دانش آموز رو وارد کنم بدون استفاده از سناد و سی دی مشخصات دانش آموز منظورمه فقط با خود سیستم دانا اگر راهی هست لطفا راهنماییم کنید . متشکرم

    • با سلام
      خیر با نگارش های موجود امکان ثبت مشخصات دانش آموز جدید وجود ندارد. اگر دانش آموز سابقه داشته باشد با کد اننقال مشخصات را دریافت نمایید.

  218. سلام ببخشید من برای تعریف کاربر جدید داخل امور دفتر داری قسمت کاربر جدید رفتم بعد ار انتخاب سال تحصیلی گزینه انتخاب کاربر جدید را نداشتم لطفا راهنمایی کنید ممنون

  219. با سلام هنگام ورود به برنامه راهنمایی پیام میده که
    کد و مشخصات این مدرسه در سیستم وجود ندارد آیا مایل به دریافت از پایگاه متمرکر هستید؟
    ما هم میزنیم بله
    کلی خطا میده
    لطفا مشکل رو رفع کنید.

    • با سلام
      برنامه برای راه اندازی باید مشخصات آموزشگاه را در پایگاه داده داشته باشد. که این مشخصات را از پایگاه متمرکز دریافت می کند. فعلا این ارتباط برقرار نمی شود و برنامه خطا می دهد.

  220. با عرض سلام و خدا قوت
    علت عدم شناخت پرینتر ۱۳۲۰در سیستم دانا چطوری میشه رفع کرد
    پرینتر افیس و پی دی اف و بقیه فایل ها رو پرینت میگیره فقط در سیستم دانا خطا میده
    با سپاس

    • با سلام
      برنامه دانش آموزی برای استفاده از این نوع پرینتر مشکل دارد. بهترین کار این است که پرینتر مجاری نصب کنید. ابتدا گزارش ها را به پی دی اف تبدیل کرده و سپس پرینت کنید.
      این مطلب را مطالعه نمایید:

      پرینتر مجازی با priPrinter

  221. با عرض سلام
    در سناد هنگام خروجی دفتر امار یک دانش اموز استعلام ثبت احول نشده است چه کارکنم؟

  222. با درود وتقدیم احترام خاص
    در دانا متوسطه دوم در قسمت سازمان مدرسه برا کلاسها دبیر دروس را تعیین می کنم ولی با اینکه تایید را هم میزنم پس از خروج وبازگشت دوباره می بینم نام دبیر ثبت نشده.ارائه طریق بفرمایید. سپاس

    • با سلام
      در منوی سازماندهی و ثبت نام جداول درس و رشته را از محتوای دانا بروزرسانی کنید. برنامه را ببندید و پس از ورود رمز تیک اصلاح اتوماتیک … را بزنید.

  223. بزرگسالان

    هنگامی که در دانا مشخصات دانش آموزان را از سناد دریافت میکنم خطای ۱۰۵۷ و ۱۰۵۸ می دهد ، دلیل چیست ؟

  224. سلام
    چگونه می شود برای دانش آموزی که فارغ التحصیل پیش دانشگاهی در سال ۱۳۸۳ بوده الان کارنامه تحصیلی چاپ کرد؟ به علت درخواست دانشگاه ایشان جهت فارغ التحصیلی
    نمرات تحت سیستم (قدیمی) قبلی است و ذخیره شده در درایو رایانه و امکان چاپ آن وجود ندارد .

    با تشکر

    • با سلام
      با مسئول سیستم های دانش آموزی اداره تماس بگیرین و اگر در برنامه متمرکز اداره موجود بود پرینت خلاصه سایقه را بگیرید.

  225. سلام در هنگام ارسال اطلاعات از ستاد به دانا خطای ۱۰۰۸ می گیرد. چند بار لغو ثبت نام کردم، اما مشکل بر طرف نشد. تعداد دانش آموزان علیرغم ثبت نام و انتخاب واحد اما در فسمت مدیریت کلاس در کلاس مربوطه اسامی دانش آموزان نیست.

    • سلام. میتونید مجدد نگارش دریافت کنید و بروزآوری فایل مدارس و پایگاه و دریافت مشخصات مدرسه از قسمت تسهیلات رو انجام بدین و مجدد از سناد دریافت کنید. احتمالا درست میشه

  226. سلام من چطور میتونم تغییرات سجلی ام را در مورد مدارک دبیرستانم وارد کنم ؟

  227. باسلام.در سامانه سناد برای اسم دبیران وارد کردن برای چند نفر مشکل دارم.یک کدملی را مشخصات فرد دیگری را میدهد که من نمیشناسم و ۴ کدملی دیگر را اصلا نمیشناسد.

  228. سلام ببخشید آیا صحت دارد که در مقطع ابتدایی دیگه به برنامه دانا نیاز نیست وهمه کارها را باید از سناد انجام بدیم.

    • با سلام
      فعلا ثبت ارزشیابی سال جدید در سناد انجام می شود. اما برای مشاهده سوابق تحصیلی دانش آموزان سنوات قبل به برنامه توصیفی احتیاج دارید.

  229. با سلام. در سیستم راهنمایی دارای دو کد مدرسه هستیم. بعد از نصب ویندوز ۷ ۳۲بیتی و نصب برنامه راهنمایی بعد از مدتی خطای خطای گرفتن ذخیره از سیستم را میدهد ذخیره میگیرم ولی مجدد خطای گرفتن ذخیره میده. و همین چرخه ادامه داره. پوشه temp هم خالی کردم. فایده نداشت. قبلا مدرسه دارای یک کد بود و مشکلی نداشتیم

    • با سلام
      تعریف و اتصال به پایگاه داده درست انجام نشده است. مجددا با هلپر تنظیمات مربوط به پایگاه داده را انجام دهید. قبل از این کار از فعال بود ن سرویس های اس کیوال مطمئن شوید.

  230. سلام ببخشید یه مسئله مهمی هست لطفا پاسخ بدین
    من دانش اموز دهم تجربی ام و یه ماه قبل امتحانات نوبت اول مدرسه ام رو تغییر دادم و الان میخام بعد از پایان سال تحصیلی برگردم همون مدرسه آیا امکانش هست یا خیر؟؟؟؟

  231. سلام.مدرسه ای سال پیش دانش آموز داشته و الان ندارد جهت دریافت گزارش انسداد وارد سیستم شدم ولی هیچ سابقه ای نشان نداد و لان که میخام دوباره برم سیستم میگه اطلاعات رو بفرستین منطقه و جالب اینه که میگه اطلاعات جدیدی نیس برا ارسال…چیکار کنم؟

    • با سلام
      ارسال از طریق دیسکت یا سی دی را انجام دهید. وارد سایت اس کول شده و فایل ارسال را درسایت دریافت کنید.
      مجدد در برنامه تاییدیه ارسال اطلاعات را گرفته و وارد برنامه شوید.
      در برنامه منوی سهیلات سال و دوره جاری سیستم را ۹۷-۹۸ انتخاب نمایید.

  232. باسلام ببخشید درسنادابتدایی هنگام چاپ کارنامه هیچ مشخصاتی درسربرگ گارنامه نمایش داده نمیشود فقط نمره دانش آموزان مشخص است یعنی نه اسم ونه مشخصات مدرسه نمایش داده نمیشود لطفا راهنمایی کنید

  233. با سلام لطفا راهنمایی بفرمائید
    مشکل ذخیره دردانا
    Exception Type :
    FailedOperationException

    Message :
    Check table failed for Table ‘dbo.FinalKarnamehRows’.
    —————
    Exception Type :
    ExecutionFailureException

    Message :
    An exception occurred while executing a Transact-SQL statement or batch.
    —————
    Exception Type :
    SqlException

    Message :
    Table error: Object ID 1925178204, index ID 1, partition ID 72057594075938816, alloc unit ID 72057594080985088 (type In-row data). Page (1:25171) is missing a reference from previous page (1:25186). Possible chain linkage problem.
    Object ID 1925178204, index ID 1, partition ID 72057594075938816, alloc unit ID 72057594080985088 (type In-row data): Page (1:25186) could not be processed. See other errors for details.
    Table error: Object ID 1925178204, index ID 1, partition ID 72057594075938816, alloc unit ID 72057594080985088 (type In-row data), page (1:25186). Test (IS_OFF (BUF_IOERR, pBUF->bstat)) failed. Values are 12716041 and -4.
    Table error: Object ID 1925178204, index ID 1, partition ID 72057594075938816, alloc unit ID 72057594080985088 (type In-row data). Page (1:25186) was not seen in the scan although its parent (1:25168) and previous (1:25187) refer to it. Check any previous errors.
    DBCC results for ‘FinalKarnamehRows’.
    There are 176505 rows in 10311 pages for object “FinalKarnamehRows”.
    CHECKTABLE found 0 allocation errors and 4 consistency errors in table ‘FinalKarnamehRows’ (object ID 1925178204).
    repair_allow_data_loss is the minimum repair level for the errors found by DBCC CHECKTABLE (Dana65128208.dbo.FinalKarnamehRows).
    DBCC execution completed. If DBCC printed error messages, contact your system administrator.
    —————

    ****************************************

    Exception Type :
    FailedOperationException

    Message :
    Check table failed for Table ‘dbo.SchoolSanaad’.
    —————
    Exception Type :
    ExecutionFailureException

    Message :
    An exception occurred while executing a Transact-SQL statement or batch.
    —————
    Exception Type :
    SqlException

    Message :
    Object ID 1668917017, index ID 1, partition ID 72057594048544768, alloc unit ID 72057594053591040 (type In-row data): Page (1:19861) could not be processed. See other errors for details.
    Table error: Object ID 1668917017, index ID 1, partition ID 72057594048544768, alloc unit ID 72057594053591040 (type In-row data), page (1:19861). Test (IS_OFF (BUF_IOERR, pBUF->bstat)) failed. Values are 12716041 and -4.
    Table error: Object ID 1668917017, index ID 1, partition ID 72057594048544768, alloc unit ID 72057594053591040 (type In-row data). Page (1:19861) was not seen in the scan although its parent (1:11869) and previous (1:19860) refer to it. Check any previous errors.
    Table error: Object ID 1668917017, index ID 1, partition ID 72057594048544768, alloc unit ID 72057594053591040 (type In-row data). Page (1:19862) is missing a reference from previous page (1:19861). Possible chain linkage problem.
    Object ID 1668917017, index ID 1, partition ID 72057594048544768, alloc unit ID 72057594053591040 (type In-row data): Page (1:19865) could not be processed. See other errors for details.
    Table error: Object ID 1668917017, index ID 1, partition ID 72057594048544768, alloc unit ID 72057594053591040 (type In-row data), page (1:19865). Test (IS_OFF (BUF_IOERR, pBUF->bstat)) failed. Values are 12716041 and -4.
    Table error: Object ID 1668917017, index ID 1, partition ID 72057594048544768, alloc unit ID 72057594053591040 (type In-row data). Page (1:19865) was not seen in the scan although its parent (1:11869) and previous (1:19864) refer to it. Check any previous errors.
    Table error: Object ID 1668917017, index ID 1, partition ID 72057594048544768, alloc unit ID 72057594053591040 (type In-row data). Page (1:19866) is missing a reference from previous page (1:19865). Possible chain linkage problem.
    DBCC results for ‘SchoolSanaad’.
    There are 39137 rows in 180 pages for object “SchoolSanaad”.
    CHECKTABLE found 0 allocation errors and 8 consistency errors in table ‘SchoolSanaad’ (object ID 1668917017).
    repair_allow_data_loss is the minimum repair level for the errors found by DBCC CHECKTABLE (Dana65128208.dbo.SchoolSanaad).
    DBCC execution completed. If DBCC printed error messages, contact your system administrator.
    —————

    ****************************************

    Exception Type :
    FailedOperationException

    Message :
    Check table failed for Table ‘dbo.StudentPhotos’.
    —————
    Exception Type :
    ExecutionFailureException

    Message :
    An exception occurred while executing a Transact-SQL statement or batch.
    —————
    Exception Type :
    SqlException

    Message :
    Object ID 900198257, index ID 1, partition ID 72057594043301888, alloc unit ID 72057594048282624 (type In-row data): Errors found in off-row data with ID 26354384896 owned by data record identified by RID = (1:12374:11)
    Object ID 900198257, index ID 1, partition ID 72057594043301888, alloc unit ID 72057594048282624 (type In-row data): Errors found in off-row data with ID 2100953088 owned by data record identified by RID = (1:12648:29)
    Object ID 900198257, index ID 1, partition ID 72057594043301888, alloc unit ID 72057594048348160 (type LOB data): Page (1:14019) could not be processed. See other errors for details.
    Table error: Object ID 900198257, index ID 1, partition ID 72057594043301888, alloc unit ID 72057594048348160 (type LOB data), page (1:14019). Test (IS_OFF (BUF_IOERR, pBUF->bstat)) failed. Values are 12716041 and -4.
    Table error: Object ID 900198257, index ID 1, partition ID 72057594043301888, alloc unit ID 72057594048348160 (type LOB data). The off-row data node at page (1:14019), slot 0, text ID 2100953088 is referenced by page (1:13876), slot 7, but was not seen in the scan.
    Object ID 900198257, index ID 1, partition ID 72057594043301888, alloc unit ID 72057594048348160 (type LOB data): Page (1:19195) could not be processed. See other errors for details.
    Table error: Object ID 900198257, index ID 1, partition ID 72057594043301888, alloc unit ID 72057594048348160 (type LOB data), page (1:19195). Test (IS_OFF (BUF_IOERR, pBUF->bstat)) failed. Values are 12716041 and -4.
    Table error: Object ID 900198257, index ID 1, partition ID 72057594043301888, alloc unit ID 72057594048348160 (type LOB data). The off-row data node at page (1:19195), slot 0, text ID 26354384896 is referenced by page (1:12143), slot 8, but was not seen in the scan.
    DBCC results for ‘StudentPhotos’.
    There are 1557 rows in 12 pages for object “StudentPhotos”.
    CHECKTABLE found 0 allocation errors and 8 consistency errors in table ‘StudentPhotos’ (object ID 900198257).
    repair_allow_data_loss is the minimum repair level for the errors found by DBCC CHECKTABLE (Dana65128208.dbo.StudentPhotos).
    DBCC execution completed. If DBCC printed error messages, contact your system administrator.
    —————

    ****************************************

  234. با سلام
    موقع ثبت ارزشیابی دروس ابتدایی در سناد فقط امکان انتخاب سال وجود داره و عنوان پایه و کلاس. نمیاد چرا؟؟؟ با تشکر

  235. سلام من ی سوال داشتم من مدرسم ب محل زندگیم ب علت رشتم یخرده دوره و موقع تحویل کارنامه برای اولیای بنده آمدن ب مدرسه مشکله میخواستم بدونم ک آیا مدرسه با تماس اولیا کارنامه رو ب خودم تحویل میدند یا خیر از نظر قانونی و آموزش و پروش چطور است این امر

    • با سلام
      در مقطع ابتدایی اولیائ برای بررسی و تایید وضعیت ارزشیابی دانش آموز باید به مدرسه مراجعه نمایند.

  236. مسعود مرادی

    سلام
    برنامه دانا متوسطه دوره دوم اسامی رو در لیست چاپی و ورود ریز نمرات کلاسی جابجا نشان میدهد مخصوصا حرف حمزه متال پاشائی و پاشازاده
    راه حل چیست ؟
    چگونه میشود دانش آموزان ممتاز در ترم اول به ترتیب معدل را مشخص کرد ؟ متوسطه دوره دوم

    • با سلام
      سورت اسامی برای حرف حمزه در برنامه دانا و برنامه کریستال ریپورت ( برای تولید گزارشات ) متفاوت است. برای همین در هنگام ورود نمرات برای اسامی دارای حرف حمزه باید دقت نمایید.

  237. شیخ الاسلامی

    سلام و عرض خسته نباشید.میخوام نفرات اول هر کلاس رو ببینم توی دانا اما نمیدونم از کجا باید مشاهده کنم لطفا راهنمایی کنید

  238. با سلام.نگارش ۲۵٫۱ را دریافت کردم .در دانا بروزآوری پایگاه را انجام میدهم خطا ی زیر را میدهد.
    ضمن اینکه مشخصات فردی دانش آموز هم خطا میدهد.
    Incorrect syntax near ‘¢’.
    at System.Data.SqlClient.SqlConnection.OnError(SqlException exception, Boolean breakConnection)
    at System.Data.SqlClient.SqlInternalConnection.OnError(SqlException exception, Boolean breakConnection)
    at System.Data.SqlClient.TdsParser.ThrowExceptionAndWarning(TdsParserStateObject stateObj)
    at System.Data.SqlClient.TdsParser.Run(RunBehavior runBehavior, SqlCommand cmdHandler, SqlDataReader dataStream, BulkCopySimpleResultSet bulkCopyHandler, TdsParserStateObject stateObj)
    at System.Data.SqlClient.SqlCommand.RunExecuteNonQueryTds(String methodName, Boolean async)
    at System.Data.SqlClient.SqlCommand.InternalExecuteNonQuery(DbAsyncResult result, String methodName, Boolean sendToPipe)
    at System.Data.SqlClient.SqlCommand.ExecuteNonQuery()
    at Pajoohesh.HarpClasses.HarpMethods.ExecuteScript(String script)
    at wgkGRBCLMbeD0NUEWr.hH6vAiuUbcFSaxZkbt.KmgIGPMRWfYMy1JdQt5(Object )
    at wgkGRBCLMbeD0NUEWr.hH6vAiuUbcFSaxZkbt.i67Uo2whs6()
    at wgkGRBCLMbeD0NUEWr.hH6vAiuUbcFSaxZkbt.McDmgivyQIC9NaOBycd()
    at wgkGRBCLMbeD0NUEWr.hH6vAiuUbcFSaxZkbt.DuEU7dZRAm(Object )
    at adoXdQMNhglnabpaa7.nsDveU0SMnU8DqEDT2.zjfTHwwjcgFv7Bb0hhW(Object )
    at adoXdQMNhglnabpaa7.nsDveU0SMnU8DqEDT2.FeFrwrLCgf(Object , EventArgs )
    at System.Windows.Forms.ToolStripItem.RaiseEvent(Object key, EventArgs e)
    at System.Windows.Forms.ToolStripMenuItem.OnClick(EventArgs e)
    at System.Windows.Forms.ToolStripItem.HandleClick(EventArgs e)
    at System.Windows.Forms.ToolStripItem.HandleMouseUp(MouseEventArgs e)
    at System.Windows.Forms.ToolStripItem.FireEventInteractive(EventArgs e, ToolStripItemEventType met)
    at System.Windows.Forms.ToolStripItem.FireEvent(EventArgs e, ToolStripItemEventType met)
    at System.Windows.Forms.ToolStrip.OnMouseUp(MouseEventArgs mea)
    at System.Windows.Forms.ToolStripDropDown.OnMouseUp(MouseEventArgs mea)
    at System.Windows.Forms.Control.WmMouseUp(Message& m, MouseButtons button, Int32 clicks)
    at System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
    at System.Windows.Forms.ScrollableControl.WndProc(Message& m)
    at System.Windows.Forms.ToolStrip.WndProc(Message& m)
    at System.Windows.Forms.ToolStripDropDown.WndProc(Message& m)
    at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
    at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
    at System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)

  239. باعرض سلام و خسته نباشید. بنده در یک دبستان کمک معلم هستم. مدیر مدرسه نمرات نوبت اول دانش آموزان را با کد ملی بنده وارد سامانه سناد کرده است (به جای اینکه با کد ملی معلم اصلی این کار را انجام بدهد). سوال من این است که آیا امکان دارد در آخر سال تحصیلی برای من مشکلی بوجود بیاید؟؟(ممنون میشوم بنده را در این زمینه راهنمایی بفرمایید)

  240. با سلام وتبریک سال نو در سناد بعد از تعیین دبیر ایا عملیات بستن لیستها را باید انجام دهیم ؟امیرزاده

  241. امیری (سیرجان)

    با سلام و تبریک سال نو آیا در سناد بعد از تعیین دبیر دکمه بستن لیستها را باید انحام دهیم

  242. سلام و عرض ادب یه سوال داشتم اگه راهنمایی بفرمایید ممنون میشم

    مدرسه داوطلبان آزاد ضمیمه مدرسه ما ( متوسطه اول ) هست ، حالا کد اون مدرسه داوطلب آزاد عوض شده و مجبور شدیم که از اول پایگاه مدرسه را با اون کد جدید تعریف کنیم حالا تو هلپر با این کد جدید هیچ مشکلی نداریم ( نگارش و ذخیره گرفته می شود ) ولی  دانا را باز نمیکنه .موقع باز کردن دانا پیام ” کد و مشخصات مدرسه در سیستم وجود ندارد ” را میدهد ، پوشه تمپ رو هم خالی کردم. کیس رو هم بردم سنجش اداره اونا هم نتونستند درست کنند .البته با کد جدید توسامانه  اسکول هم تعریف شده و اونجا هم مشکلی نداره . 

    • با سلام
      در هنگام ورود به برنامه برای اولین بار , درخواست دریافت اطلاعات اموزشگاه از پایگاه داده می شود که در آن مرحله باید مشخصات آموزشگاه را دریافت نموده و سپس وارد برنامه شوید. اگر بازهم در فعال کردن برنامه مشکل دارید کد را به rahnamod.ir@gmail.com ایمیل نمایید.

  243. سلام ،پس از دریافت اطلاعات از سناد لیست نمره دبیر خالی شد . لطفا راهنمایی کنید

  244. سلام در هنگام دریافت دانش آموزان از سناد در دانا نام ونام خانوادگ دانش آموز دریافت نمشود فقط کد دانش آموزی وکد رشته در دانا وارد شده با تشکر

  245. سلام رورتون به خیر
    کارنامه های پایه نهم چاپ شده و الان میخوام از سرویس هدایت تحصیلی نمره ها رو ارسال کنم. آیا لازم هست قبل از این مرحله، به روز آوری پایگاه و فایل مدرسه و بعد ارسال سوابق به منطقه و گرفتن تاییدیه رو انجام بدم؟
    ممنونم

    • با سلام
      بروزآوری پایگاه و کارنامه سالیانه ( بدون پرینت) را اجرا کنید. سپس برای سرویس هدایت تحصیلی و منطقه ارسال اطلاعات نمایید.

  246. سلام کافی نت اشتباهی ادرس محل سکونت را در نقشه معین نکرد ولی ادرس را نوشته است چگونه روی نقشه ادرس را تصحیح کنم

  247. با سلام. دانش اموزی به مدرسه ما میخواد منتقل بشه ولی مدرسه قبلی منحل شده.کد انتقالی برای برنامه دانا رو از کجا باید بگیریم و این که جون الان تابستان هست و نمیشه از انتقال توی سناد استفاده کرد برای انتقال توی سنا چجوری باید از مدرسه قبلی دانش اموز ازاد سازی بشه؟

    • با سلام
      دانش آموز در تابستان منتقل نمی شود اگر درس مانده دارد و می خواهد در مدرسه دیگیری امتحان بدهد باید میهمان شود.
      برای دریافت در برنامه دانا باید در سناد سال جدید ثبت نام کنیدو در دانا دریافت نمایید.
      برای دریافت کد انتقال مدارس منحله از کازشناسی سنجش اداره سوال نمایید مدارک این مدرسه منحله به کجا منتقل شده است.یا باید از مدرسه معین بگیرید و یا از کاشناسی سنجش اداره.

  248. سلام و خدا قوت در سیستم دانای متوسطه اول یک مدرسه داوطلبین متفرقه بعد از ثبت نمرات و در هنگام صدور کارنامه و دفتر امتحانات با خطای نبود سوابق مربوط به پایه های هفتم وهشتم مواجه می شود نمی توان کارنامه وسایر مدارک مربوط را دریافت و چاپ کرد لطقاً راهنمایی فرمایید

  249. با سلام خدمت شما ببخشید دانش آموزی را که پایه پنجم هست اشتباها در پایه هفتم ثبت نام کردم چطور حذف کنم؟
    لطفا راهنمایی کنید

  250. امیرنادری

    با سلام
    برنامه راهنمایی را نصب کردم ولی در هنگام گرفتن پشتیبان خطای زیر ظاهز میشود . لطفا راهنمایی فرمایید

    ExceptionForm
    Failed to retrieve data for this request
    ۱-
    ۲-
    ۳-

    • با سلام
      بروزآوری هارا انجام دهید و اگر ویندوز شما سون است با راست کلیک و گزینه run as administrator هلپر را اجرا نمایید.

  251. سلام در سیستم راهنمایی. اخرین نگارش ثبت شده.بروز آوری تسهیلات انجام شده. .کد بروز آوری از سناد زده شده .اما موقع چاپ لیست اسم دانش آموزان در لیست نیست و لیست سفید است.در موقع ورود و ثبت نمره خطا می زند.لطفا دلیل برام ایمیل کنید سپاس

  252. با سلام
    بیستم آذر ماه امسال دانش آموز کلاس دهمی که در رشته ادبیات و علوم انسانی در مدرسه ای دیگر تحصیل میکرد, به مدرسه ما مراجعه و خواستار ادامه تحصیل در رشته تجربی بود یعنی تغییر رشته. با توجه باینکه قبل از نوبت اول بود در اداره اسم ایشان را در سامانه سناد آزاد سازی نموده و من تونستم بدون مشکل ایشان را هم در سناد و هم در دانا در رشته تجربی ثبت نام کنم اما بعد یه روز از مدرسه مبدا تماس گرفتن که اسم ایشان در دانا حذف نمی شود و وضعیت دانش آموز باید یا ترک تحصیل یا رفته ضمن سال بزنند و در آن صورت سال دوازدهم هنگام انتقال اطلاعات به فاینل مشکل خواهد داشت آیا چنین چیزی امکان دارد؟ و باید مدرسه مبدا وضعیت را به چه گزینه ای تغییر دهد. با سپاس فراوان

    • با سلام
      این دانش آموز باید در امتحان تغییر رشته دوره خرداد و شهریور شرکت کرده و در دورس تغییر رشته قبول شده باشد.
      کارنامه های دریافتی از سامانه امین حاوی دروس پایه دهم و تغییر رشته را به مدرسه شما ارائه دهند.
      اگر برای امسال, ابتدا به ساکن در سناد مدرسه شما ثبت نام شده و مدارک دانش آموز کامل است ثبت نام ایشان مشکلی ندارد.

    • باسلام
      دانش آموز پایه دهمی رو ابتدای سال در رشته انسانی ثبت نام کردیم ولی قبل از امتحانات نوبت اول از طریق اداره آزادسازی و به رشته تجربی تغییر دادیم، حالا با توجه ب صحافی بودن دفتر آمار چکار باید انجام بدیم.ممنون

      • با سلام
        امکان تغییر رشته در ضمن سال وجود ندارد. دانش اموز باید در خرداد و یا تابستان در دروس تغییر رشته امتحان داده و در صورت قبولی در دروس موردنظر , از سال تحصیلی بعد در رشته جدید ادامه تحصیل دهد.

  253. علت بروز این خطا در انتقال اطلاعات از سیدا به امین :اطلاعاتی برای مدرسه در سال دوره جاری وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *