خانه / آيين نامه , دستورالعمل و اطلاعيه / خطا در دریافت سوابق انتقالی دانش آموزان

خطا در دریافت سوابق انتقالی دانش آموزان

خطا دربرنامه

ممکن است در دریافت سوابق دانش آموزان انتقالی خطایی وجود داشته باشد که توصیه میشود حتما پس از دریافت فایل انتقالی چه از طریق سی دی یا اینترنت , کارنامه های سال و دوره انتقالی دانش آموز را چاپ و با کارنامه های تاییدشده پرونده دانش آموز مورد بررسی قراردهید.

اگر مدرسه مبدائ جدیدا راه اندازی شده باشد و کد مدرسه در برنامه دانا تعریف نشده باشد! مسئول سیستم منطقه با دریافت فایل scol.dat از فناوری می تواند برنامه دانا را برای مدرسه فعال نماید. اما هنوز در دیگر سیستم ها کد این مدرسه ناشناخته است حتی در هلپر خود مدرسه مبدائ. اگر این نوع مدرسه دانش آموزی را به مدرسه دیگر منتقل نماید نمرات دانش آموز منتقل می شود اما اگر کارنامه سالیانه چاپ شود کارنامه ناقص بوده و فاقد مشخصات می باشد.و در کارنامه کلی هم سابقه مربوط به سال و دوره انتقالی وجود ندارد!

راه حلی را که برای این مشکل پیشنهاد می شود این است که مدرسه مقصد علاوه بر دریافت فایل انتقالی دانش آموز با هماهنگی مسئول سیستم منطقه مدرسه مبدا فایل scol.dat  را  نیز دریافت و از منوی “تسهیلات” گزینه ” تبدیل سوابق سیستم تحت داس…” را کلیک و مورد “گرفتن و تبدیل کد و مشخصات آموزشگاه از فایل تهیه شده سیستم بکفا” را انتخاب کرده و پس از انتخاب مسیر فایل scol.dat  بررسی اولیه را کلیک کرده و در لیست پیش رو مدرسه مبدائ را پیدا کرده و پس از تیک دارنمودن رو ادامه کلیک نماید.کد آموزشگاه مبدا به لیست مدارس تعریف شده برای برنامه اضافه شده و می توانید مجددا سوابق دانش آموز را دریافت نمایید.

لیست کلیه مدارس کشور در  جداول ثابت سیستم از منوی تسهیلات وجود دارد.

درباره ی مديريت

همچنین ببینید

فرایند تطبیق سوابق تحصیلی به نظام آموزشی جدید

برای تطبیق سوابق تحصیلی از نظام های آموزشی قبلی به نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ باید ...

۲ دیدگاه

  1. با سلام و احترام
    سوالی از شما داشتم . چرا اسم دانش آموزان انتقالی در لیست فارغ التحصیلان نمی رود در صورتی که سوابق اونا رو دریافت کردیم و کارنامه انفرادی از مدرسه قبلی رو سیستم میزنه ولی تو کارنامه کلی دروس اول دبیرستان رو کمبود میزنه. علتش را نمی دانم لطفا راهنماییم فرمایید.

    • با سلام. احتمالا کد دانش آموز در سال اول و سال های بعد مغایرت دارد. که باید از منوی گزارشات مشاهده دانش آموزان دوکد این مورد را برطرف نمایید.
      موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *