خانه / آيين نامه , دستورالعمل و اطلاعيه / درج مجوز دروس تطبیق و معاف در سامانه school.medu.ir

درج مجوز دروس تطبیق و معاف در سامانه school.medu.ir

برای درج مجوز دروس تطبیق و معاف در سامانه school.medu.ir , ابتدا مسئول سیستم منطقه باید  یک نفر را به عنوان مسئول مقطع متوسطه دوم در سامانه تعریف کند. مسئول مقطع متوسطه دوم به ترتیب مراحل زیر را انجام می دهد:

الف _ ورود به  سایت school.medu.ir با کاربری و رمز خود

ب _ رفتن به منوی ” منطقه ” و کلیک روی گزینه  ” مجوز دروس تطبیق و معاف ” مطابق تصویر زیر

پایگاه اطلاعات یکپارچه دانش آموزی

ج _ مطابق تصویر زیر به ترتیب :

۱_ کلیک روی جدید ۲_ انتخاب مدرسه ۳_ درج کد دانش آموز ۴_ درج کد درس ۵_ انتخاب نوع درس : تطبیق بی نمره , تطبیق با نمره , معاف

۶_ درج نمره ۷_ ذخیره درس

پایگاه اطلاعات یکپارچه دانش آموزی

مسئول سیستم دانش آموزی مدرسه وارد برنامه دانا شده و به ترتیب زیر عمل می کند:

۱_ از منوی ” سازماندهی و ثبت نام” روی گزینه ” مشخصات فردی و پرونده دانش آموز” کلیک کرده

۲_ روی نام دانش آموز دوبار کلیک کرده و مطابق تصویر زیر در کادر “ کلمه عبور برای اتصال به سرور” رمز ورود به سامانه school.medu.ir  را وارد کرده سپس “ دریافت از سرور” کلیک شود.

پایگاه اطلاعات یکپارچه دانش آموزی

 

 

درباره ی مديريت

همچنین ببینید

فرایند تطبیق سوابق تحصیلی به نظام آموزشی جدید

برای تطبیق سوابق تحصیلی از نظام های آموزشی قبلی به نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ باید ...

۱۵ دیدگاه

  1. محسن سیدی

    با تشکر از راهنمایی که فرمودید ، سوال من این است که آیا وارد کردن دروس تطبیقی وظیفه کارشناسی سنجش منطقه است یا کارشناسی آموزش ؟
    و سوال دوم مدارس باید فرم خاصی تکمیل کنند و هزینه ای پرداخت نمایند.

    با احترام

    • خواهش می کنم.
      روال کار در هر منطقه ای متفاوت بوده اما به طور کلی فرایند تطبیق دروس برعهده کارشناس آموزش هست و کلیه بخشنامه های مربوط به ثبت نام و انتخاب واحد , جداول دروس نظری,فنی و کاردانش خطاب به این کارشناسی ارسال شده و مسئولیت آن برعهده مسئول مقطع می باشد.اما چون بعضی از عزیزان از لحاظ فنی ضعیف بوده و تسلط کافی در برنامه ها ندارند زحمت کار بر دوش مسئول سیستم های دانش آموزی می افتد.فرم تطبیق دروس هم در کارشناسی آموزش وجود داشته و همچنین می توانید فرم ها را در کتاب “راهبردهای مدیرت آموزشگاهی” تالیف آقای سید حمید عسگریانی پیدا کنید. درباره هزینه هم فکر کنم اگر دانش آموز شخصا مراجعه کند باید هزینه تطبیق را پرداخت نماید.
      موفق و موید باشید

    • با سلام و ادب و خسته نباشید.بنده میخواهم میانگین نمرات درسی متوسطه اول را بدست بیاورم از منطقه رمز مخصوص گرفتم ولی برنامه school.medu خطای رمز کاربر یا گذارواژه می دهد لطفا از ابتدا راهنمایی فرمایید.با تشکر جوادالائمه شاهد منطقه ۷

      • با سلام و احترام
        در ورود به سامانه اسکول مشکل خاصی وجود ندارد. اگر بیش از سه بار متوالی رمز را اشتباه وارد نمایید کاربری شما غیر فعال می شود. که مسئول سیستم منطقه باید کاربری شما را مجدد فعال نماید.
        برای کسب اطلاعات بیشتر این مطلب را مطالعه نمایید.

  2. با سلام و احترام
    روز گذشته دانش آموزی با برگه واحد های تطبیق شده جهت ثبت نام مراجعه نمود و با بررسی برگ تطبیق متوجه شدم کارنامه اصلی دانش آموز مربوط به شهرستان الیگودرز بوده و تطبیق واحد دانش آموز از سوی کارشناس منطقه ما و نه منطقه محل تحصیل دانش آموز انجام گردیده.
    با توجه به اینکه مدتی طولانی از آخرین سال دانش آموزگذشته و حدود ۱۰ سال وقفه وجود داشت مسئله را با مسئولین منطقه مطرح نموده و موضوع را پرس و جو نمودم و درخواست کردم که نسبت به ثبت اطلاعات دانش آموز در سایت اسکول نیز اقدام نمایند چراکه صرف برگه تطبیق دیگر هیچ کاربردی در نگارش جدید برای متصدی رایانه ندارد.
    به نظر شما در چنین مواردی آیا انجام تطبیق از سوی منطقه جدید انتخابی دانش آموز برای تحصیل صحیح بوده و قابلیت درج در سایت اسکول را از سوی منطقه جدید دارد و نیز به پیگیری و مراجعه با منطقه محل تحصیل کارنامه دانش آموز جهت تطبیق و ثبت در سامانه اسکول نمی باشد؟؟؟؟؟

    • برای اطمینان از صحت اطلاعات میشه ز مدرسه اولیه استعلام گرفت اما تطبیق دروس در منطقه شما انجام شده ومسئول مقطع متوسطه دوره دوم باید دروس تطبیق با نمره یا بی نمره و معاف را در سایت school درج کند و شما در برنامه دانا دریافت کنید.

  3. ضمنا خالی از لطف نیست که در ادامه ضمن تماس با مسئولین اداره َ کارشناس فناوری عنوان نمودند برگه تطبیق واحد تایید شده اداره که به تایید ما رسیده َ کفایت نموده و نیازی به درج سوابق تطبیق در هیچ سامانه و سایتی نمی باشد.!!!!!!!!!!
    آیا واقعا این طور است؟؟؟؟!!!!
    هر چند که خو میدانم این طور نیست ولی باز هم دوست دارم نظر شما همکاران عزیز را جهت کسب اطلاعات بیشتر جویا شوم

    • حتما همکاران محترم رو درجریان آخرین تغییرات نگارش برنامه ها قرار بدین و گرنه در آخر دوره در فارغ التحصیلی دانش آموزان با مشکل مواجه خواهید شد. دروس تطبیق با نمره یا بی نمره باید در سیستم دانا وارد شود آن هم از طریق سایت school که مهمترین دلیل اون جلوگیری از صدور گواهینامه های جعلی است.

  4. باسلام بسیارخوب است لطف کنید درابتدایی بانگارش ۸/۶ ودراینده برای تجدیدییها چه مراحلی رابایدانجام دادیااصلا شامل ابتدایی نمیشود.تشکر

    • با سلام.
      این مورد مختص متوسطه دوره دوم می باشد. برای دروس تجدیدی ابتدایی ارزشیابی دوره تابستان را کامل کنید.
      برای اعلام قبولی یا مردودی حتما این مطلب را مطالعه نمایید.
      موفق باشید.

  5. محمد حسین مرادی

    لطفا راهنمایی فرمایندوکمتر آشنایی با تطبیق بصورت سیستم دارم

  6. با عرض سلام در دریافت فایل و تائید نهای سیستم خطای کد مدرسه و نام مدرسه را می دهد چگونه بر طرف کنیم سپاسگذارم

  7. رحمت اله بکرانی

    باسلام و احترام وتشکر از اینکه به پیام ها توجه دارید
    امروز ۹۸/۰۷/۳۰ سیستم دانا با رمز معمولی وارد می شود ولی با رمز ورود به سایت این ارور را می دهد
    The request faild with error message:
    object moved object moved –.
    کلید ok
    لطفا راهنمایی فرمایید باسپاس فراوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *