خانه / آيين نامه , دستورالعمل و اطلاعيه / جهش تحصیلی در دوره ابتدایی با استناد به ماده ۱۸ آیین نامه ارزشیابی توصیفی

جهش تحصیلی در دوره ابتدایی با استناد به ماده ۱۸ آیین نامه ارزشیابی توصیفی

قبول شدگان ساعی و برجسته ی پایه های دوم و سوم ابتدایی با رعایت شرایط ذیل و تقاضای کتبی ولی خود می توانند مطابق ماده ی ۶ در ارزشیابی شهریور ماه پایه بالاتر , شرکت نموده و در صورت کسب سطح پیشرفت ” خیلی خوب ” در کلیه دروس , به صورت جهشی به آن پایه ارتقائ یابند.

الف) از کلیه ی دروس آن پایه و پایه (های) قبل , سطح پیشرفت ” خیلی خوب ” را کسب نموده باشند.

ب) آموزش و پرورش استثایی صلاحیت های هوشی و روانی دانش آموز را به این منظور تاییدنماید.

تبصره ۱) دانش آموزان موضوع این ماده از ارزشیابی دروس تربیت بدنی و وضعیت تربیتی معاف می باشند.

تبصره ۲) استفاده از این ماده صرفا یک بار در طول دوره ی ابتدایی و برای یک پایه مجاز می باشد.

تبصره ۳) گزارش پیشرفت تحصیلی دانش آموزانی که با استفاده از مفاد این ماده قبول می شوند در نوبت شهریورماه ارائه شده و در دفترامتحانات با ذکر استناد به مفاد این ماده ثبت و مهرو امضائ می شود.

منبع: کتاب راهبردهای مدیریت آموزشگاهی  آیین نامه ها و مقررات مدارس | سید حمید عسکریانی| صفحه ۵۳

درباره ی مديريت

همچنین ببینید

فرایند تطبیق سوابق تحصیلی به نظام آموزشی جدید

برای تطبیق سوابق تحصیلی از نظام های آموزشی قبلی به نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ باید ...

۳ دیدگاه

  1. با سلام ؛
    در برنامه توصیفی ابتدایی در مورد جهش به پایه های چهارم و پنجم اشاره شده یعنی قبولین سوم و … میتوانند چهارم و… را در شهریور امتحان داده و به کلاس بالاتر ارتقا یابند و…

  2. فرهاد رحيمي

    با سلام
    اگر ممکنه فایل pdf آیین نامه ارزشیابی توصیفی را در سایت رهنمود قرار دهید . با تشکر

    • با سلام.
      آیین نامه جدید ارزشیابی توصیفی تدوین نشده و باید طبق آخرین بخشنامه ها عمل کرد. بهترین و کاملترین منبع کتاب “راهبردهای مدیریت آموزشگاهی” , تالیف آقای عسکریانی هست که میتونین نمای جلد کتاب رو در ستون سمت چپ سایت ببینین و با کلیک بر روی اون وبلاگ مولف رو باز کرده و نسخه پی دی اف کتاب رو دانلود کنین.
      موفق و موید باشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *