خانه / برنامه هاي کاربردي / مجموعه فونت های فارسی

مجموعه فونت های فارسی

در این مطلب به ارائه مهمترین مجموعه فونت های فارسی می پردازیم.گاهی اوقات ممکن است متن فایل ورد موردنظر شما ناخوانا و یا به هم ریخته باشد.برای رفع این مشکل یکی از کارهایی که باید انجام دهید اضافه کردن فونت مورد استفاده در این متن به ویندوز می باشد.کافیست که فایل های فونت تهیه شده را در پوشه فونت ویندوز Fonts کپی کنید. این پوشه در درایو ویندوز پوشه windows قرار دارد. اما معرفی مهمترین و کاربردی ترین فونت های فارسی که اغلب کاربران از آنها استفاده می کنند:

به گزارش واحد ارتباطات دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی، فونت‌های فارسی اغلب در انطباق با استانداردهای ملی و بین‌المللی و همچنین از نظر قواعد زیباشناختی، کاستی‌های بسیاری دارند. از این رو کارگروه خط و زبان فارسی در محیط رایانه‌ای دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی، اصلاح و استاندارسازی ۳۹ خانواده فونت فارسی

را در دستور کار خود قرار داد.از مهم‌ترین ویژگی‌ فونت‌های اصلاح شده می‌توان به تنظیم درهم‌رفتگی (kerning) حروف و کاهش تقریبا ۱۰ درصدی طول متن در برخی فونت‌ها اشاره کرد که در کنار افزایش زیبایی متن، کاهش حجم صفحات یک کتاب، کاهش مصرف کاغذ و هزینه را موجب می‌شود.

دانلود مجموعه فونت های فارسی | حجم فایل : ۲۲ مگابایت

دانلود مجموعه فونت‌های (استاندارد) IR

دانلود فونت ایران نستعلیق- نسخه بتا

 

درباره ی مديريت

همچنین ببینید

ابزارک ویندوز ( نگارش ۸ )

ابزارک ویندوز رهنمود ( نگارش ۸ )  جهت استفاده کاربران عزیز آماده گردید: تغییراتی که ...

۴ دیدگاه

  1. علی قهرمانی

    سلام
    فونت bفارسی و۲فارسی هم باهم تفاوت دارندواگردرپوشه فونت آنهارانداشته باشیم بازهم بامشکل مواجه میشیم آیاهردوموردراگنجانده اید؟

  2. بسیار عالی بود
    از کدوم فونت ها باید توی وب استفاده کرد

    • باسلام
      فرمت فونت های وب با این فونت ها متفاوته. هر کدام از این فونت ها را که نیاز دارید باید توسط یک نرم افزار و یا وب سایت های کانورتور فرمت را تغییر داده و با کپی در تم وب سایت از آنها استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *