خانه / آيين نامه , دستورالعمل و اطلاعيه / یک راه حل برای خطای ورود به سیستم توصیفی مدارس جدید التاسیس

یک راه حل برای خطای ورود به سیستم توصیفی مدارس جدید التاسیس

( مختص همکاران محترم مسئولین سیستم های دانش آموزی منطقه )

اگر هنگام نصب برنامه توصیفی برای مدرسه جدیدالتاسیس که کد آن به تازگی در سیستم بکفا فعال شده خطایی مانند تصویر زیر مشاهده می کنید شاید مراحل زیر بتواند مشکل را حل نماید. اگر هنگام ورود به برنامه مدارسی که قبلا سابقه دارند با خطای پایگاه داده مواجه می شوید راحتترین راه بازیابی فایل پشتیبان توسط هلپر است! درصورتیکه  از آخرین تغییرات برنامه خود فایل پشتیبان تهیه کرده باشید.!!! اما راه اندازی برنامه برای مدارس جدید و بدون سابقه ( بدون فایل پشتیبان ):

خطای پایگاه داده برنامه توصیفی

پیام خطا هنگام ورود به برنامه : 

Invalid column name ‘TransferDate’.
Invalid column name ‘TransferDevice’.
Invalid column name ‘TransferPassword’.

 مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

روش اول:

۱_ تاریخ سیستم را به ( حدودا ) ۲۰۱۳/۱۰/۳۱ یا ۱۹ آبان ۱۳۹۲ تغییر دهید.

۲_ توسط هلپر پایگاه داده را ایجاد کنید.

۳_ با نگارش ۵٫۹ وارد برنامه توصیفی شوید.

۴_ مشخصات کد مدرسه را از منوی تسهیلات گزینه تبدیل سوابق سیستم توصیفی تحت داس دریافت نمایید.

۵_ پایگاه داده را بروز آوری کنید.

۶_ تاریخ سیستم را بروز کنید.

۷_ با آخرین نگارش توصیفی برنامه را باز نمایید.

دانلود نگارش توصیفی ۵٫۹

روش دوم:

۱_ تاریخ سیستم را به ( حدودا ) ۲۰۱۳/۱۰/۳۱ یا ۱۹ آبان ۱۳۹۲ تغییر دهید.

۲_ نگارش ۶/۷ را نصب نمایید.

دانلود نگارش توصیفی ۶٫۷ 

۳_ توسط برنامه هلپر و منوی پایگاه اطلاعاتی , پایگاه داده را بسازید.

اگر از قبل فایل های پایگاه داده روی سیستم ساخته شده باشد گزینه “ جایگزینی پایگاه و تنظیم login/user ” را تیک زده و ادامه را بزنید. گزینه ” پایگاه موجود حذف شود.” را تیک زده و “ حذف پایگاه موجود” را کلیک کنید. در ادامه ” ایجاد پایگاه جدید ” را انتخاب و ادامه را کلیک کنید. مسیر نصب فایل های پایگاه داده را مشخص و ok کنید. برای ساخت جداول پایگاه داده روی ” ادامه ” کلیک کنید.

۴_ به واحد فناوری مراجعه نموده و فایل scol.dat  مربوط به مدارس ابتدایی منطقه را دریافت نمایید.

۵_ وارد برنامه توصیفی شده  و از منوی تسهیلات گزینه “تبدیل سوابق سیستم توصیفی تحت داس ” را اجرا کنید.

با کلید “انتخاب مسیر” آدرس محل فایل scol.dat  را تعیین کرده کلید OK  را بزنید.( فایل را ابتدا از روی سی دی در یکی از درایوها کپی کنید.)

کلید “تبدیل فایل مشخصات آموزشگاه ها ارسالی از سیستم بکفا” را زده و مدرسه مورد نظر را تیک دار کرده و ادامه را بزنید.مشخصات آموزشگاه به جدول مدارس سیستم اضافه می شود.

پس از خروج , از منوی “تسهیلات” گزینه “بروزآوری پایگاه ” را انجام دهید.

از منوی “ سازمان دهی و ثبت نام ” گزینه ” عملیات شروع سال تحصیلی ” را کلیک کرده ,سال تحصیلی ۹۴-۹۳ را انتخاب و تایید کنید.

” سال تحصیلی با موفقیت آغاز شد. “

۶_ تاریخ سیستم را بروز کنید.

۷_ نگارش جدید را نصب کنید.

۸_ توسط هلپر از پایگاه داده ذخیره بگیرید.وسپس وارد برنامه شوید.

درباره ی مديريت

همچنین ببینید

فرایند تطبیق سوابق تحصیلی به نظام آموزشی جدید

برای تطبیق سوابق تحصیلی از نظام های آموزشی قبلی به نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ باید ...

۳۹ دیدگاه

  1. محمد كريمي

    با سلام و درود فراوان و تقدیر و تشکر از زحمات شما عزیزان، راهنمایی که کرده بودید موثر بود و مشکل مدارس تازه تاسیس حل شد. در ضمن آیا مشکل ایجاد شده به صورت نگارش حل نخواهد شد؟

    • با سلام. ممنون و متشکر. خوشحالم ازینکه مطالب مورد استفاده دوستان قرار می گیرد.
      امیدوارم که در نگارش های جدید این مشکل برطرف گردد.

  2. محمد كريمي

    با سلام و درود فراوان خدمت عزیزان تلاشگر،مشکلی دیگری که در منطقه ما ایجاد شده این است که سیستم بکفای منطقه فقط برای مدارس دوره ابتدایی فایل scol.dat تولید می کند و گزینه مدارس ابتدایی دوره اول و دوم در سیستم بکفای منطقه پیش بینی نشده است و به خاطر همین موضوع مدارس دوره اول و دوم ابتدائی ایجاد نمیشود لطفا راهنمایی فرمائید. با تشکر فراوان

    • با سلام و درود خدمت شما جناب کریمی عزیز
      نیازی به تفکیک دو دوره ابتدایی برای دریافت فایل scol نیست. و اگر شما فایل کلی را دریافت کنید, طبق مراحل گفته شده می توان کد مدرسه را به جدول مدارس سیستم اضافه کرد.
      موفق و موید باشید.

  3. محمد كريمي

    با سلام خدمت مدیریت عزیز،در فایل تولید شده مدارس ابتدایی،مدارس ابتدایی دوره اول و دوم مشاهده نمیشود و فقط مدارس ابتدایی عادی مشاهده می شود.

    • با سلام
      اگر کد مدرسه مورد نظر درلیست “بررسی اولیه سوابق” وجود ندارد از گزینه ” گرفتن اطلاعات و مشخصات آموزشگاه ها از پایگاه متمرکز واحد سازمانی ” استفاده کنید.( باید به اینترنت متصل باشید)
      اگر بازهم کد دریافت نشد به فناوری مراجعه نموده و در سیستم بکفا کد مدرسه را کنترل نمایید.
      در صورت تمایل فایل scol.dat و کد مدرسه و منطقه را بفرستید تا کنترل کنم.

  4. سید رمضانعلی موسوی

    با سلام و خسته نباشید
    معاون اجرائی یکی از مدارس سمیرم هستم. مشکلی که برای آقای کریمی پیش آمده، برای دو مدرسه جدید التأسیس ما که به صورت دو دوره مختلف اول و دوم ابتدائی تشکیل شده نیز پیش آمده است. با کمک کارشناس محترم سنجش و ارزشیابی مدیریت آ پ منطقه و کارشناس محترم فناوری مدیریت آ پ منطقه راه حل پیشنهادی را به کار بردیم، متأسفانه گزینه ” گرفتن اطلاعات و مشخصات آموزشگاه ها از پایگاه متمرکز واحد سازمانی ” در نگارش ۶/۷ توصیفی وجود ندارد. خواهشمند است راهنمائی بفرمایید. ضمنا به عرضتان برسانم در نگارش ۷/۷/۱ جدید توصیفی چنین گزینه ای وجود دارد و مدارس جدید التأسیس را شناسایی می کند اما زمانی که با کد مدرسه ی قدیمی وارد برنامه می شویم.

    • با سلام و درود.

      در این روش باید کد مدارس جدید باید در فایل scol تعریف شده باشند. پس از بروزآوری بکفا مجدد فایل scol گرفته و در برنامه دریافت کنید.

      • مشکل مدارس جدیدالتاسیس بانگارش ۵۹۰۰ وایجاد پایگاه داده با همین نگارش سپس بروز آوری ودریافت نگارش ۷۷۱۰وبروز آوری فایل وپایگاه حل می شود ونیازی به تغییروتنظیم تاریخ سیستم وscol.datنیست.

        • با تشکر از آقای یعقوبی عزیز.

          برای دریافت نگارش ۵٫۹ اینجا را کلیک کنید.

          برای بروزآوری فایل مدارس گزینه اول “دریافت از فایل اجرایی بعد از دریافت هر نگارش” را اجرا کنید. در صورتی که کد مدرسه در نگارش جدید تعریف نشده بود از گزینه “گرفتن اطلاعات و مشخصات آموزشگاه ها از پایگاه متمرکز واحد سازمانی” یا تبدیل فایل scol استفاده نمایید.

  5. سید رمضانعلی موسوی

    با سلام و خسته نباشید
    از آقای یعقوبی عزیز برای ارائه راه حل پیشنهادی و مدیریت محترم رهنمود برای تکمیل راه حل آقای یعقوبی و بار گذاری نگارش ۵/۹ توصیفی تشکر و قدر دانی می نمایم. الحمدلله مشکل وارده برای مدارس جدید التأسیس ما با به کار گیری این راه حل مرتفع گردید.

  6. علیرضامیرزائی

    باتشکرفراوان ازمطالب مفیدوآموزنده تان که مشکل بازنشدن مدرسه جدیدالتاسیس رااز طریق سایت شما حل کردم ومشکل دیگرم ناشناخته بودن مدرسه هست اگه اونم کمکم کنید ممنونتون میشم

    • با سلام و عرض خسته نباشید
      خواهش می کنم لطف دارین
      اگر در هنگام ورود به برنامه هلپر مدارس جدید التاسیس پیام ” مدرسه ناشناخته ” داده می شود به خاطر نقص جدول مدارس این برنامه هست که با نگارش جدید هلپر درست می شود. وجود این پیام مشکلی در روند کار بوجود نمی آورد.اگر در هنگام ورود به هلپر مدارس قدیمی پیام ” کد مدرسه ناشناخته” داده شده و فایلی درحال کپی شدن است توسط ابزار رهنمود تمپ ویندوز راخالی کنید.
      موفق و موید باشید.

  7. سید رمضانعلی موسوی

    با سلام و خسته نباشید
    برای اصلاح مشخصات دانش آموزان در برنامه توصیفی مثلا ثبت عکس دانش آموز یا تغییر آدرس و یا … متأسفانه بعد از چند ثانیه کار کردن، پیغامی مشابه پیغام پیوستی که با ایمیل ارسال گردیده اعلام می گردد. و با بستن آن برنامه کاملا بسته می شود. لطفا راهنمائی فرمائید.

  8. سلام در برنامه دانش آموزی ابتدایی هنگام بارگذاری عکس دانش آموزان برنامه خطا می دهد و خود به خود بسته می شود لطفا راهنمایی نمایید با تشکر

  9. علیرضامیرزائی

    باسلام وعرض خسته نباشید
    دررابطه با پایه هشتم که درحین چاپ لیست کلاس کل درسهای پایه هشتم را دوبارانداخته هست تاردیف ۱۷خالی هستن ولی بعدازاون فرم ها تکمیل هستن .سوالم اینه چطورتاردیف ۱۷ راحذف کنیم تادرحین چاپ دچارسردرگمی نشیم؟

    • با سلام
      مشکل در سازمان بندی مدرسه شماست.
      ۱_ پایگاه داده را بروزرسانی کنید
      اگر مشکل مرتفع نشد:
      ۱_ کلیه دانش آموزان پایه هشتم را لغو ثبت نام کنید
      ۲_ در سازمان بندی مدرسه ابتدا کلاس و سپس پایه هشتم را حذف نمایید
      ۳_ پایگاه داده را بروز آوری نمایید. در قسمت چاپ لیست کلاس بررسی نمایید پایه هشتم نباشد.
      ۴_ مجدد در سازمان بندی, پایه هشتم با کلاس جدید متفاوت با نام های قبلی! تعریف نمایید.
      موفق و موید باشید

  10. خطای درآپدیت دیتابیس دربروز آوری پایگاه

  11. Error in update database : Exception System
    System.IO.FileNotFoundException : Could not find file C:/Documents and Settings/All Users/Application Data/Pajoohesh/TosifiApp/1.10.0/table
    این خطای دربروز آوری پایگاه چیست باتشکر

  12. سلام راهی وجود داره ک این برنامه توصیفی ابتدایی روی ویندوز هشت نصب کرد؟ ؟؟؟؟
    لطفا راهنمایی کنید
    تشکر

  13. سلام ببخشید من برای مدرسه جدیدالتاسیس یک بار اطلاعات رو از سناد دریافت کردم ولی الان روی یه ویندوز دیگه هرکاری میکنم خطای ۱۰۰۵ یا ۱۰۰۶ میزنه لطفا راهنمایی فرمایید، ویندوز قبلیم ۸ بود و مجازی xp روش نصب بود ویندوز الانم ۷ هست و مجازی xp روش نصبه هر چی دریافت اطلاعات از سنادو میزنم همین خطارو میزنه ، درضمن هردوتا ویندوز هنوز نصب هستن ولی ویندوز مجازی قبلی که روی ۸ نصب بود حذفش کردم

  14. رضا فرهادی

    با سلام پیغام خطای نمایش داده شده در ابتدای صفحه و در داخل کادر آبی system data.client … به همراه پیغام system .exception.error intialize process نشان داده میشود .بخاطر ارور ۲۸ ویندوز را دوباره نصب کردوم و با بازیابی پایگاه داده اطلاعات را در آن ذخیره کردم و نهایتاً برای اجرای برنامه کیف پیغام خطای فوق داده شد.از راهنمایی شما متشکرم

    • با سلام
      ویندوز شما سون است که خود به خود اپدیت شده و باید از کنترل پنل در قسمت پروگرم اپدیت های نصب شده برای ویندوز را حذف نمایید. ویا مجدد ویندوز جدید نصب کرده و بلافاصله اپدیت اتوماتیک ویندوز را غیر فعال نمایید.

  15. پیغام خطای at System.Drawing.Printing.PrintDocument.Print() در هنگام چاپ کارنامه ها

  16. با سلام پیام خطای ( چون اطلاعات ارسالی از طرف سناد خطا وجود لذا دریافت سوابق در سیستم دانا امکان پذیر نمی باشد.) خواستم ببینم چونه این خطا را بر طرف کنماین پیام هنگام دریافت اطلاعات دانش آموزان از سناد به توصیفی رخ میدهد.

    • با سلام
      احتمالا در کلاس بندی و تایید ثبت احوال دانش آموزان خطایی وجود دارد.
      شما در مشاهده و چاپ دفتر آمار نباید خطایی داشته باشید تا دریافت اطلاعات در برنامه به خوبی انجام شود.

  17. با سلام. جهت رفع خطای زیر در باز کردن برنامه دانا چیکار باید انجام داد؟
    Error in InitAppContext
    Invalid column name ‘GlobalState’.

  18. با سلام
    برنامه بعد از نصب و به هنگام دریافت نگارش ارور داد و مشکل عدم اتصال به اینترنت را مطرح می کند. همچنین در پیغامی که ظاهر می شود مشکل عدم اتصال به سایتwww.ediuxxx.inf یا همچین سایتی را می دهد در حالی که از اتصال به اینترنت مطمئنیم.
    با تشکر

  19. عرض سلام و یورولمییز
    در سیستم توصیفی به هنگام پرینت فرم الف یا کارنامه قسمت پایین صفحه یعنی مهر و امضا و کادر پایین چاپ نمی شود؟ در حالی که به هنگام نمایش به طور کامل نمایش داده می شود؟؟؟با پرینتر های مختلف هم امتحان شده و جواب نداده. در ضمن اگه فرم را به صورت پی دی اف ذخیره کنیم و بعد با برنامه پی دی اف خوان باز کنیم و پرینت بگیریم کامل پرینت می گیرد اما از داخل برنامه همچنان پرینت ناقص می گیرد؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *